دوشنبه 28 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به جز جلوه جواهری ساير زنان بازداشت شده در روز کارگر آزاد شدند، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری - به جز جلوه جواهری، ساير زنان بازداشت شده در مراسم روز جهانی کارگر آزاد شدند.

با گذشت ۱۷ روز از بازداشت شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی کارگر، درحالی که از ساعت ۳ بعد از ظهر امروز، بيست و هفتم اردی بهشت، خانواده های زنان زندانی در مقابل اوين در انتظار آزادی عزيزان شان بودند پس از سه ساعت تعدادی متوجه شدند که زنان را با يک دستگاه مينی بوس از اوين خارج می کنند. اين در حالی بود که دقايقی بعد تعدادی از آزاد شدگان خبر دادند که مقابل زندان اوين منتظر خانواده های خود هستند و سرانجام پس از مدتی سايرين را در ميدان کاج سعادت آباد از مينی بوس پياده کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جلوه جواهری که در مراسم روز جهانی کارگر هم حضور نداشت و در منزل خود دستگير شده است همچنان در زندان اوين به سر می برد و مسئولان دادگاه انقلاب از دادن هر توضيحی در مورد وضعيت او به خانواده اش خودداری کرده اند.

در حالی که بنا بر وعده ی مسئولان دادگاه انقلاب قرار بود ۳۵ نفر از بازداشت شدگان روز کارگر با ارائه فيش حقوقی و توديع کفالت آزاد شوند، صبح امروز فيش کفالت مردان بازداشت شده پذيرفته نشد و به خانواده ها گفته شد که صبح فردا برای پيگيری وضعيت آنان مراجعه کنند. به برخی ديگر هم مطابق معمول گفته شد: "خودمان خبر می دهيم". اکثر مردان بازداشت شده تا کنون موفق به تماس تلفنی و يا ديدار با خانواده های خود نشده اند و مسئولان دادگاه انقلاب نيز با ذکر اين نکته که پرونده ی آنان در مرحله ی تحقيقات است از دادن هر گونه توضيح به خانواده هايشان خود داری می کنند.

گفتنی است کليه زنان آزاد شده صبح فردا بايد جهت رسيدگی به پرونده ی خود به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.





















Copyright: gooya.com 2016