پنجشنبه 31 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجاني خطاب به سران كشورهاي غربي: احتیاجی به کلاس انشا نداریم، ایلنا

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بياني اينكه در انتخابات پیش‌رو می‌خواهیم یک رئیس جمهور انتخاب کنیم نه رهبر،تاكيد كرد:رئیس جمهور آینده باید از سويی برنامه صحيح برای اجرای کارها داشته و از سوی دیگر باید قدرت و تیم اجرایی قوی برای اجرای سیاست‌ها داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ایلنا علی لاریجانی در مراسم اختتامیه بیست دهمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو می‌خواهیم یک رئیس جمهور انتخاب کنیم نه رهبر به همین دلیل رئیس جمهور آینده باید از سويی برنامه صحيح برای اجرای کارها داشته و از سوی دیگر باید قدرت و تیم اجرایی قوی برای اجرای سیاست ها داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به یک رئیس جمهور تئوریسین پرداز نیاز نداریم اظهار کرد: سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام تهیه واز سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و رئیس جمهور باید در چارچوب قانون ، سیاست‌ها را اجرایی و کشور را اداره کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت مردم سالاری دینی احتیاج به مشارکت دارد و سعادت سیاسی کشور نیز در گرو همین مشارکت هاست.

وی عزت‌مندی جمهوری اسلامی ایران را در مشارکت بیشتر مردم در عرصه انتخابات دانست و گفت: اینکه مقام معظم رهبری اصل را مشارکت مردم می‌دانند به این دلیل است که این مشارکت و حضور بسیاری از تهدیدها را از بین می‌برد. اگر ملت در صحنه انتخابات حضور ومشارکت داشته باشند بسیاری از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

لاریجانی با اشاره به سخنان مهم رهبری در کردستان در خصوص انتخابات اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب در کردستان فرمودند که مردم برای حضور در عرصه انتخابات قصد قربت کنند به دلیل این است که این امر بر دوش یک انسان مسلکی است.

وي تصريح كرد:در غرب کاندیداها برای اینکه رای بیشتری از رقبای خود بدست بیاورند دست به تخریب و افشارگری می‌زنند اما یک انسان مسکلی اینگونه رفتار نمی‌کند.

رئيس مجلس تاکیدکرد: کاندیداهاي مسلکی باید فضا و بستر را بگونه‌ای فراهم کنند که زمانی که مردم در انتخابات حضور یافتند احساس کنند که وارد مدرسه سیاسی شده‌اند نه یک فضای غبارآلود و فضا باید به گونه‌ای باشد که انسان بتواند با خلوص نیت وارد شود و حضور در انتخابات را یک فریضه دینی و عمل الهی بداند.

لاريجاني با تاکید بر اینکه سند چشم انداز ابلاغی از سوی رهبر،در جهت هدف گیری‌های نظام تهيه شده است ، ادامه داد: همه باید در اجرای کردن سیاست‌ها مشاركت کنیم تا بتوانیم به آن اهداف برسیم زيرا در سند چشم انداز فرهنگ و اقتصاد معنا شده و از لحاظ سیاست نیز بیان شده که باید عنصر انقلاب جاری و ساری شود.

وی با بیان اینکه ما با کار تروریستی مخالفیم به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه با طالبان مشکلاتی داشتیم اشاره کرد و گفت: مشکل آمریکا، تروریست پروری است این رفتار دوگانه در مسایل امنیتی وسیاسی با ایران به خاطر اختلاف در مبانی فکری است آنها به دلیل اینکه بدنبال منافع بیشتری در منطقه هستند به همین دلیل به یک بن‌بست استراتژیک در منطقه رسیده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به ملاقات پیاپی سران کشورهای غربی و بیان سخن‌های ممکنه در آن جلسات اشاره کرد و خطاب به سران كشورهاي غربی گفت: تصویر نکنید با تاكتيك‌ زباني و بياني نظير اينكه همه گزينه‌ها روي ميز قرار دارد ايران دچار سهل‌انگاری می شود. ما کاملا رفتار شمار ا رصد می کنیم اگر حرف تغییر می‌زنید باید این امر را در فلسطین نشان دهید.

وي ادامه داد: ما احتیاجی به کلاس انشا نداریم ، کلاس حساب برگزار کنید تا تغییرات شما را محاسبه کنیم.

لاريجاني يادآور شد: تصور نکنید آمادگی در جمهوری اسلامی ایران کم است ما چه در وجوه سیاسی و چه در وجوه غیر سیاسی آمادگی کامل داریم.





















Copyright: gooya.com 2016