یکشنبه 10 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه خانواده های اعضای بازداشت شده تعاونی فلزکار و مکانيک به ستاد حقوق شهروندی قوه قضاييه

با سلام،

احتراما به استحضار می رساند، پس از گذشت سی روز از بازداشت ۱۵ نفر از اعضای تعاونی مسکن فلزکار و مکانيک به دلايل نامعلوم، بدون حکم قضايی و تفهيم اتهام، و با وجود آزاد شدن هفت نفر از بازداشت شگان با قرار کفالت در روز ۴/۳/۸۸، اعضای باقی مانده هم چنان دربند به سر می برند و حقوق قانونی آنها کماکان نقض می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناصر ابراهيمی، محمدعلی عزيزمحمدی، غلامحسين اکبری، ابوالحسن دارالشفايی، سيدمحمود منصور گيلانی، عبدالله يوسف وطن خواه، عزيزالله ياری و مصطفی حاتمی، ۸ نفر اعضای تعاونی فلزکار و مکانيک هستند که به همراه ساير اعضا، در روز جمعه ۱۱/۲/۸۸ در محل تعاونی واقع در نعمت آباد، در جلسه ی گزارش دهی مسکن مهر شرکت کرده بودند. در طول يک ماه گذشته، اين افراد در بازداشتگاه اوين نگه داری شده اند که بيش از نيمی از اين زمان، از امکان تماس يا ملاقات با خانواده ها و وکلای خود محروم بوده اند و خانواده های ايشان با پاسخ های مبهم، نادرست و متناقض مقامات قضايی مسوول پرونده در نگرانی و بلاتکليفی به سربرده اند.

در حالی که بنابر اعلام داديار محترم، جناب آقای حيدری فر، روز چهارشنبه ۶/۳/۸۸ برای تعيين تکليف پرونده ی اين هشت نفر مشخص شده بود، در اين روز بازداشت شدگان برای تفهيم اتهام جديد به شعبه ی دادياری اول امنيت منتقل شدند، و قرار تامين صادره از کفالت به وثيقه تشديد می شود، اما به رغم امکان توديع وثيقه از سوی خانواده های بازداشت شدگان، داديار محترم اعلام می کنند که قرار تامين محرمانه است و تا اعلام نظر اداره اطلاعات (تا دو هفته ی آينده) امکان توديع وثيقه وجود ندارد! اين در حالی بود که از حضور وکلای بازداشت شدگان در جلسه ی رسيدگی ممانعت به عمل آمد و عملا بازداشت شگان از همه ی حقوق قانونی خود محروم شدند.

روند بازداشت و رسيدگی به اين پرونده، آشکارا بر خلاف قانون اساسی، قانون آيين دادرسی کيفری و قوانين بين المللی مورد پذيرش جمهوری اسلامی ايران است. ضرورت تفهيم اتهام طی ۲۴ ساعت از زمان بازداشت، حق برخورداری از وکيل و حضور وکيل در مراحل بازجويی و رسيدگی به پرونده، رعايت موازين قانونی و حقوق متهم طی بازجويی، و آزادی متهمين در صورت تامين قرار تعيين شده از سوی دادگاه از جمله حقوقی است که از نامبردگان سلب شده است. لذا از آن ستاد محترم تقاضا داريم، ضمن رسيدگی به اين امر، امکان بهره مندی بازداشت شدگان از حقوق قانونی خود را فراهم آورده و در جهت آزادی هرچه سريع تر آنان پيگيری لازم را مبذول بفرماييد.

با سپاس
خانواده های اعضای بازداشت شده ی تعاونی فلزکار و مکانيک
اکبری، گيلانی، وطن خواه، دارالشفايی، ياری، حاتمی، ابراهيمی، عزيزمحمدی





















Copyright: gooya.com 2016