شنبه 16 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگذاريد بازداشت شدگان در هياهوی انتخاباتی دربند بمانند! نامه سرگشاده خانواده های بازداشت شدگان تعاونی فلزکار و مکانيک

با سلام،

با گذشت بيش از يک ماه از بازداشت غيرقانونی اعضای تعاونی مسکن فلزکار و مکانيک به دلايل نامعلوم، خانواده های بازداشت شدگان هم چنان در بی خبری، ابهام و نگرانی به سر می برند. اخبار مربوط به اين بازداشت شدگان در هياهوی انتخابات گم شده است و هيچ نهاد و مسوولی پاسخ گوی سوالات ما نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناصر ابراهيمی، محمدعلی عزيزمحمدی، غلامحسين اکبری، ابوالحسن دارالشفايی، سيدمحمود منصور گيلانی، عبدالله يوسف وطن خواه، عزيزالله ياری و مصطفی حاتمی، ۸ نفر اعضای تعاونی فلزکار و مکانيک هستند که به همراه ساير اعضا، در روز جمعه ۱۱/۲/۸۸ در محل تعاونی واقع در نعمت آباد، در جلسه ی گزارش دهی مسکن مهر شرکت کرده بودند. در طول ۳۸ روز گذشته، اين افراد در بازداشتگاه اوين نگه داری شده اند که بيش از نيمی از اين زمان، از امکان تماس يا ملاقات با خانواده ها و وکلای خود محروم بوده اند و خانواده های ايشان با پاسخ های مبهم، نادرست و متناقض مقامات قضايی مسوول پرونده در نگرانی و بلاتکليفی به سربرده اند.

اين در حالی است که نگرانی ما روز به روز افزايش می يابد. ما نگران سلامت همسران خود هستيم که در شرايطی غيرقانونی و خلاف عرف بازجويی می شوند. ما نگران نقض حقوق شهروندی آن ها هستيم که بدون برخورداری از حق قانونی خود، بدون وکيل و در شرايطی که طبق قانون ادامه ی بازداشت آن ها مجاز نيست، قربانی پرونده سازی های سياسی شوند. فشارهای اقتصادی هر روز بيشتر از قبل ما را تهديد می کند و ما نگران مشکلات مالی ناشی اين دستگيری بی دليل هستيم که به از دست دادن شغل و بيکار شدن آنها می انجامد. ما نگران فرزندان مان هستيم و نمی دانيم چه کسی پاسخ گوی آسيب روانی وارد آمده به فرزندان ماست و اين خسارت ها چگونه جبران می شوند؟

روند بازداشت و رسيدگی به اين پرونده، آشکارا بر خلاف قانون اساسی، قانون آيين دادرسی کيفری و قوانين بين المللی مورد پذيرش جمهوری اسلامی ايران است. ضرورت تفهيم اتهام طی ۲۴ ساعت از زمان بازداشت، حق برخورداری از وکيل و حضور وکيل در مراحل بازجويی و رسيدگی به پرونده، رعايت موازين قانونی و حقوق متهم طی بازجويی، و آزادی متهمين در صورت تامين قرار تعيين شده از سوی دادگاه از جمله حقوقی است که از نامبردگان سلب شده است.

ما خانواده های بازداشت شدگان تعاونی مسکن فلزکار و مکانيک از نامزدهای رياست جمهوری، مسوولان قضايی، نهادها و سازمان های مدنی و کليه ی کسانی که دغدغه ی دفاع از حقوق شهروندی را دارند انتظار داريم نسبت به اين بازداشت خودسرانه واکنش موثر نشان دهند و نگذارند که بازداشت شدگان در هياهوی انتخاباتی مظلومانه دربند بمانند.

با سپاس
خانواده های اعضای بازداشت شده ی تعاونی فلزکار و مکانيک
اکبری، گيلانی، وطن خواه، دارالشفايی، ياری، حاتمی، ابراهيمی، عزيزمحمدی





















Copyright: gooya.com 2016