یکشنبه 17 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روح‌الله حسینیان در واکنش به افشاگری احمدی‌نژاد: حفظ انقلاب برتر از حفظ شخصیت‌هاست، وطن امروز

روح‌الله حسینیان، فعال سیاسی،‌ روز گذشته در واکنش به افشاگری‌های احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی‌اش با میرحسین موسوی، اظهارات بسیار مهم و قابل تأملی را بیان کرد.

وی با اشاره به طرح نام‌ برخی از مفسدین اقتصادی توسط احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید بگویم گاه ما بین دو مصلحت قرار می‌گیریم كه باید مصلحت برتر را در نظر بگیریم. امروز انقلاب اسلامی بین دو واقعیت حفظ شخصیت بزرگان انقلاب و حفظ خود انقلاب قرار گرفته است، قطعا هیچ چیز مانند حفظ انقلاب برتری ندارد و ما باید همه چیز را فدای اصل انقلاب اسلامی که نتیجه 1400 سال مبارزه، جهاد و شهادت اسلام علوی است کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنین با اشاره به برخی واکنش‌ها مبنی بر عدم اشاره به نام افراد اظهار داشت:ما باید به این موضوع عمیق‌تر از این نگاه کنیم. مقام معظم رهبری بارها خواص و انحرافاتی را مطرح کرده‌اند که موجب به وجود آمدن واقعه عاشورا شده كه از جمله این عوامل، دنیا‌گرایی خواص است.

حسینیان افزود: این یک واقعیت تلخ است که باید اعتراف کنیم، عامل اصلی انحراف صدر اسلام و تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت اموی، همان دنیاگرایی و ثروت اندونزی بزرگان انقلاب محمدی‌(ص) است. در مروج‌الذهب مسعودی که مورد قبول همه فرقه‌های اسلامی است بابی را باز کرده به‌نام (من افتتا من‌الصحابه الدور و الضیاع) کسانی که از صحابه در صدر اسلام صاحب خانه‌ها و زمین و مال و اموال شدند؛ یک فهرست سر‌سام آوری می‌آورد از جمله از کسانی که در مقابل امام علی (ع) قرار گرفتند و با آن مظهر عدالت جنگیدند. آنها در طول 25 سال صاحب هزاران اسب و شتر و گوسفند و هزاران درهم و دینار و املاک و کاخ‌ها شدند. وی گفت: درباره بعضی نوشته است هنگام مرگ شمش‌های طلای آنها با تبر شکسته و تقسیم شد. آنها با علی(ع) جنگیدند، از معاویه حمایت کردند و نقش اساسی در تغییر حکومت اسلامی به سلطنت اموی و مروانی شدند. آنها این اموال را جز از راه نزدیک شدن به حکومت به‌دست نیاوردند. تنها یک نفر زبان به اعتراض گشود و آن ابوذر بود و اگر اصحاب دیگر از ابوذر حمایت می‌کردند قطعاً ریشه انحراف خشکیده می‌شد. مردم نیز بی تفاوت شده بودند. ابوذر به تبعید رفت و تنها علی(ع) و حسین(ع) او را بدرقه کردند. امام حسین (ع) هم در تحلیلی در چند روز قبل از عاشورا در خطبه‌ای سخن از تغییر ارزش‌ها گفت و فرمود: «ان الناس عبیدالدنیا؛ مردم بنده دنیا شده‌اند» و دین تنها در زبان مانده است. یعنی امام حسین‌(ع) هم ریشه‌ همه فسادها را که منجر به حادثه کربلا شد همان دنیا‌گرایی دانستند.

رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر حفظ حرمت افراد، گفت: من این را قبول ندارم. حرمت انقلاب بیش از همه افراد است.

وی همچنین درباره تبعات این اقدام گفت:کار احمدی‌نژاد یک کار علوی و ابوذری بود؛ درد مردم مستضعف بود؛ عقده فرو ریخته حزب‌الله و مردم انقلابی ایران بود. به همین جهت موج ایجاد کرد؛ توازن را بهم زد؛ مهم‌ترین نتیجه این اقدام علوی لرزاندن ساختار انحراف در انقلاب اسلامی بود که توسط اسلام اشرافیت به وجود آمده بود. ما نباید چشم روی واقعیت‌هایی که موجود است، ببنديم. اگر احمدی‌نژاد نمی‌گفت، تاریخ می‌نوشت و نسل‌های بعدی بر سکوت همگان نفرین می‌کردند؛ اینکه از میان اصحاب انقلاب جوانمردی شجاع این تابو را شکست، به نسل‌های دردمند انقلاب و آیندگان نشان خواهد داد که انقلاب آنچنان پاک بود و آنقدر پایبند و کمال‌پیما که از درون خود انقلاب نسل خود انقلابیون جلوی این بدعت خطرناک ایستاد و آن را فریاد کشید.

وی یادآور شد:اثر دیگر این اقدام به حاشیه رفتن کسانی بود که چشم طمع به ردای رهبری در آینده دوخته بودند. احمدی‌نژاد لااقل برای 20 سال دیگر این چشم را کور و این امید را به یأس تبدیل کرد. به نظر من همان طوری که امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید این اقدام احمدی‌نژاد هم یک انقلاب درونی را در پی خواهد داشت.

حسینیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احتمال تشتت و تفرقه در نیروهای خودی و انقلابی اظهار داشت: البته هر جراحی تب هم دارد، نقاهت هم خواهد داشت ولی این انقلاب، انقلاب خمینی است. این انقلاب بر آمده از ارواح پاکی است و هیچ واژه‌ای جز خلوص الهی، تفسیر‌کننده آن نیست. این انقلاب به گفته خمینی بزرگ مقدمه حکومت واحد جهانی به رهبری حضرت حجت ارواحنا فداه است و باید هر چه بیشتر پیش رود، خالص‌تر و پاک‌تر شود. من مطمئن هستم در این مقطع زمانی باید تصفیه شویم، آزمایش شویم و مردان و زنان پاک به حرکت ادامه دهند و نسل پاک‌تر انقلاب، این امانت را تحویل بگیرند و ناخالص‌ها بمانند.

وی گفت: البته من قبول ندارم جدال امروز، جدال بین دو یا چند فرد است. جدال امروز بین دو اندیشه و دو جریان فکری است، افراد نماد و نماینده این جریانات هستند. امروز شما نگاه کنید در یک طرف اسلام آمریکایی، اسلام لیبرال، اسلام اشرافیت و اسلام سرمایه داری تجمع کرده‌اند، کسانی چندین سال به خود و خانواده پرداختند، ارزش‌هایی را تضعیف کردند و در مقابل آنها اسلام مستضعفان و اسلام دردمندان و معتقدان به آماده‌سازی‌حکومت مهدی(عج) قرار گرفته‌اند، با نماد و نمایندگی احمدی‌نژاد که مقام معظم رهبری وی را احیا کننده گفتمان انقلاب اسلامی خواندند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:من تذکری به هم لباسان خود و مردم متدین دارم، روحانیون بزرگواری که همواره پیشرو بوده‌اند، مردم متدینی که نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشته‌اند، در این مقطع حساس و سرنوشت ساز باید بدانند که تعصب لباس را باید کنار بگذاریم و ساده‌انگاری را باید دور بریزیم. از تاریخ باید عبرت بگیریم، دو سید بزرگوار بهبهانی و طباطبایی در انقلاب مشروطه نیت خیر داشتند اما تحلیل درستی از وقایع نداشتند، پشت سر آنها فرنگی مآبان و غرب زده‌هایی مثل تقی‌زاده بودند. شیخ فضل الله نوری تحلیل عمیقی داشت و به آنها تذکر دادند که اینهایی که پشت سر شما قرار گرفته‌اند، نه اعتقاد به اسلام دارند، نه روحانیت و اگر به قدرت برسند اول مرا خواهند کشت بعد شما را. همین که مدعیان آزادی خواهی به پیروزی رسیدند شیخ‌فضل‌الله نوری را بی‌هیچ گناهی فقط به جرم درک صحیح به چوبه‌دار فرستادند و به شهادت رساندند. درست یک سال بعد بهبهانی را همان‌ها به قتل رساندند و طباطبایی را چنان منزوی کردند که در خانه مُرد و چند روز بعد متوجه مرگ او شدند.

امروز نگاه کنید، تاکید می‌کنم امروز جدال بین افراد نیست، جدال بین دو جریان است، جریانی که هشت سال به ارزش‌های دینی حمله کردند. امام حسین(ع) را هم مصون از بی‌احترامی نگذاشتند، مبادا خدای نخواسته با ساده‌انگاری‌ یا داشتن ایرادهای جزئی و سطحی و بی‌تفاوتی، اجازه دهیم بار دیگر همان وقایع تلخ تکرار شود که قطعا پاسخی نزد خداوند نخواهیم داشت.





















Copyright: gooya.com 2016