جمعه 22 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای نگهبان: بيش از ۲۰ ميليون تعرفه تا ساعت ۴ بعدازظهر مصرف شده است، ايرنا

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که تا ساعت ۴ بعدازظهر روز جمعه بيش از ۲۰ ميليون تعرفه اخذ رای برای انتخابات رياست‌جمهوری در کليه حوزه‌های رای‌گيری مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا مستقر در ستاد نظارت بر انتخابات کشور، عباسعلی کدخدايی در گفتگو با خبرنگاران همچنين اعلام کرد که در اين دوره از انتخابات شاهد مشارکت ۷۰ درصدی مردم هستيم.
وی افزود: در تهران نسبت به دوره نهم انتخابات رياست‌جمهوری شاهد افزايش ۵۰ درصدی مشارکت‌ مردم هستيم و در شهرستان‌ها و استان ها نيز افزايش ۲۰ درصدی مشارکت مردم تا اين لحظه ثبت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد که برغم افزايش چشمگير مردم در اين دوره از انتخابات، ميزان تخلفات کاهش قابل توجهی داشته است و نرخ سلامت انتخابات در اين دوره نرخ بالايی خواهد بود.
وی همچنين با بيان اينکه در برخی حوزه‌های خارج از کشور رای‌گيری به اتمام رسيده است، گفت: هم‌اکنون اين شعبات در حال شمارش آرا هستند اما نتايج آن به‌صورت رسمی اعلام نمی‌شود بلکه آرا به صورت جمعی و يکجا از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.
وی درباره نوع تخلفات انتخاباتی نيز گفت که اين نوع تخلفات از رده‌های پايين تخلف محسوب می‌شود که از جمله آنها می‌توان به الصاق بنرها و تصاوير نامزدها در نزديکی شعب اخذ رای و يا امور تبليغاتی که افراد در حين رای‌ دادن انجام می‌دهند، اشاره کرد.
وی گفت: پيگيری برخی از گزارشات دريافتی نشان داد که اين گزارش‌ها شايعه بود و مبنای صحيحی نداشته است.
کدخدايی درباره انتشار خبری مبنی بر ابطال رای يکی از صندوق‌ها نيز گفت که ابطال صندوق‌ها تنها با تصميم شورای نگهبان امکان‌پذير است و اين شورا تاکنون چنين گزارشی نداشته است.
کدخدايی همچنين تصريح کرد: فرصت برای اعلام نتايج زود است و هيچ ‌کدام از آماری که برخی از سايت‌ها درباره پيروزی نامزدها اعلام می‌کنند، اعتبار قانونی ندارد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: آمار اعلام شده دقيق نيست زيرا هنوز مردم در حال رای‌دادن هستند و امکان شمارش آرا وجود ندارد.
وی ابراز اميدواری کرد که وزارت کشور در ساعت اوليه شمارش آرا، آمار را به صورت تدريجی و در چند مرحله به اطلاع هموطنان برساند.
وی در عين حال يادآور شد که اعلام نتايج انتخابات در حيطه وظايف وزارت کشور است و شورای نگهبان دخالتی در اعلام اسامی و نتايج انتخابات نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016