شنبه 23 خرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کودتای ۲۲ خرداد، به چالش کشيدن مردم برای خونريزی است! احمد تقوايی، محمد امينی و نادر اسکويی

احمدی نژاد با پشتيبانی و مشارکت مقام ولايت فقيه، با گستاخی بی شرمانه ای در برابر حماسه جنبش مدنی مردم دست به کودتا زده اند. بيرون کشيدن آقای احمدی نژاد از صندوق انتخابات، آن هم با آرائی که ساختگی و جعلی بودن آن تنها از يک قهرمان آمارساز و دروغ پرداز برمی آيد، يک تقلب ساده نيست. کودتايی از پيش طراحی شده از سوی کسانی است که به جای شنيدن صدای درخواست های بحق مردم و در پاسخ به شوروشوق خيابانی و شعارهای خودجوش و مسالمت آميز ايشان، به همان روشی متوسل شده اند که همه حکومت های خودکامه در آن هنگام که در سراشيب فروپاشيدن اند، در پيش می گيرند. آيا پذيرفتنی است که آقای احمدی نژاد پس از آن کارنامه سياه تبعيض گرايانه اش، بيشتر آرای اقليت های مذهبی را به سوی خود کشيده و حتی در زادگاه نامزدهای ديگر از پشتيبانی دوسوم باشندگان آن شهرها برخوردار شده باشد؟ اين جعل گستاخانه آراء، به انگيزه چالش مخالفان به جنگی نابرابر است. نيروهای مسلح و امنيتی را هم به همين دليل به خيابان کشيده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خامنه ای و احمدی نژاد و نيروهای افراطی پشتيبان ايشان، اين بار در محاسبه از ميزان نارضايتی مردم و از استواری اراده ايشان برای تغيير و بهبود چشم انداز سياسی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان سخت در اشتباه اند. همان اشتباهی که خودکامگان و انتخابات سازان گرجستان و اوکرائين و کشورهای ديگر به آن دچار شدند و تاوان آن را نيز پرداختند.

نتيجه راستين رای گيری در اين انتخابات هرچه بوده، بی گمان پيروزی احمدی نژاد نمی توانسته باشد. احمدی نژاد تنها از راه جعل و صندوق سازی و گماشتن نزديکان بر جريان شمارش آرا می توانسته چنين نتيجه معجزه آسايی را از صندوق ها بيرون بکشد و سپس به ياری نيروهای مسلح و اوباش به پاساری ازآن اميد ببندد. دربرابر اين کوتا سکوت نمی توان کرد. آن اکثريت شکننده ای که با بيداری و اميد به تغيير، رای مخالف به احمدی نژاد داده اند، اينک نبايد صحنه را ترک کنند. درعين حال بايد هشيار بود که کودتاچيان در پی خون اند. می خواهند به هر بهانه شده و با سرکوب، دستگيری و خونريزی، کمر خيزش جنبش مدنی ايران را بشکنند و همگان را مأيوس و پذيرای فاجعه چهار سال ديگر رياست جمهوری احمدی نژاد بکنند.

با درايت و هوشياری بايد به رودررويی با اين کودتا برخاست. ما همه مردم را به يک اعتصاب عمومی با درخواست الغای نتايج اين انتخابات جعلی و برگزاری يک انتخابات ديگر دعوت می کنيم. ما از همه نيروهای مخالف کودتا می خواهيم که به رغم همه اختلافات ديگر، دربرابر کودتای خامنه ای و احمدی نژاد هم پيمان و متحد شوند و بدانند که جهان، با ديدن هفته ها شادی و شور خيابانی مردم در سودای دموکراسی که از رسانه های بين المللی پخش شده است، آن ها را تنها نخواهند گذارد.

ما از همه نهاد های مدنی، کشورها و نيروهای دموکراتيک جهان می خواهيم که کودتای خامنه ای – احمدی نژاد را محکوم کنند و به پشتيبانی از جنبش شهروندی مردم ايران برخيزند. دراين ميان، درخواست ويژه ما از دولت ايالات متحده و آقای اوباما اين است که در امتداد سياستی که ايشان در قاهره اعلام کرده اند، از هرگونه مذاکره و گفتگو با دولت کودتاچی و غيرقانونی احمدی نژاد خودداری کنند و فشار سياسی و اقتصادی را براين دولت افزايش دهند.

بيست و سوم خرداد
احمد تقوايی، محمد امينی، نادر اسکويی
به نمايندگی از سوی انجمن آينده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016