سه شنبه 2 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه ريزی برای تحليف احمدی نژاد، بی بی سی

نمايندگان مجلس و رئيس جمهوری در جلسه مشترکی شرکت می کنند و هيات رئيسه مجلس از برنامه ريزی برای تحليف محمود احمدی نژاد خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران - ايسنا - محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری، روز سه شنبه، ۲۳ ژوئن (۲ تير)، با شماری از نمايندگان مجلس ديدار و در مورد مسايل کشور با آنان گفتگو می کند.

در اين گزارش، به نقل از فاطمه آليا، نماينده مجلس، آمده است که اکثريت نمايندگان مجلس از نامزدی محمود احمدی نژاد حمايت کردند و بيش از دويست تن از نمايندگان نيز در نامه ای، اعلام پيروزی او در انتخابات را تبريک گفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نتيجه اعلام شده انتخابات با اعتراض ساير نامزدهای اين انتخابات مواجه شده که دولت را به تقلب گسترده در جريان انتخابات متهم کرده و کسب اکثريت آرا توسط محمود احمدی نژاد را غيرقابل قبول دانسته اند.

از زمان اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوری در ده روز پيش، تهران و شماری ديگر از شهرهای ايران صحنه تظاهرات گسترده معترضان به اعلام انتخاب محمود احمدی نژاد بوده است.

معترضان نتيجه اعلام شده انتخابات را رد کرده و خواستار ابطال آرا و برگزاری دوباره رای گيری شده اند اما شورای نگهبان و آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، اين درخواست را رد کرده اند.

تحليف با وجود اعتراض

اعلام نتايج انتخابات با انتقادهايی در سطح بين المللی نيز مواجه شده و شماری از کشورهای جهان، خواستار احترام به آرای مردم و اجازه برگزاری اعتراضات مسالمت آميز نسبت به نتبجه ابن انتخابات شده اند.

با اينهمه، به نقل از برخی هيات رئيسه مجلس گزارش شده است که مراسم تحليف محمود احمدی نژاد به عنوان رئيس جمهوری در اوايل مرداد برگزار می شود.

معمولا در پی برگزاری مراسم تحليف، نمايندگان مجلس به مذاکره در مورد صلاحيت وزيران و رای اعتماد به آنان می پردازند.

در خبری ديگر در مورد مجلس، سخنان يکی از نمايندگان در انتقاد از اظهارات رئيس مجلس پيرامون نحوه برگزاری انتخابات با اعتراض شماری از نمايندگان مواجه شده است.

براساس اين گزارش، روز سه شنبه حميد رسايی، از نمايندگان تهران در مجلس، ضمن حمله به مير حسين موسوی، نامزد معترض به انتخابات رياست جمهوری، علی لاريجانی، رئيس مجلس را هم هدف انتقاد قرار داد.

آقای لاريجانی در مصاحبه ای با تلويزيون دولتی ايران در مورد وضعيت پيش آمده در پی اعلام نتيجه انتخابات، از جانبداری برخی از اعضای شورای نگهبان از يک نامزد خاص و عدم صدور مجوز برای تجمع قانونی معترضان انتقاد کرده بود.

وی گفته بود که بايد صدای مردم معترض هم شنيده شود اما آقای رسايی اظهارات رئيس مجلس در اين گفتگو را قابل قبول ندانسته و مورد انتقاد قرار داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016