دوشنبه 15 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: رقابت نامزدهای رياست جمهوری رقابتی درون خانوادگی است و ربطی به بيگانگان ندارد، ايلنا

اينکه عده‌ای نامزد مورد نظرشان رأی نياورد و احساس افسردگی و ناراحتی کنند طبيعی است و معنای اين مسئله، اغتشاش گری نيست.


رهبر معظم انقلاب تاکيد کردند: نظام اسلامی براساس وظيفه خود با کسانی که زندگی و آسايش مردم را برهم می‌زنند و جوان‌ها را تهديد می کنند، برخورد خواهد کرد اما مبادا دشمن را با دوست اشتباه بگيريم و دوست را بخاطر يک خطا، دشمن به حساب بياوريم.
به گزارش ايلنا در خجسته سالروز ميلاد حضرت مولی الموحدين علی بن ابيطالب (ع)، حسينيه امام خمينی (ره) امروز صحنه جلوه های زيبايی از عشق و شور ايمانی هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم از سراسر کشور بود که با ذکر يا علی به مقام ولايت ابراز ارادت کردند.
حضرت آيت الله خامنه ای در اين ديدار با اشاره به اهتمام ويژه حضرت علی (ع) برای استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه اسلامی، مهمترين نياز کنونی دنيای اسلام و به ويژه ملت ايران را اتحاد کلمه و هوشياری در قبال توطئه دشمنان برای ايجاد اختلاف دانستند و ضمن اخطار شديد به سران برخی دولتهای غربی درخصوص واکنش ملت و دولت ايران به دخالتهای آشکار آنان در قضايای اخير تأکيد کردند: شکرگزاری حرکت عظيم و با شکوه ملت ايران در ۲۲ خرداد و حضور نزديک به ۴۰ ميليونی مردم در پای صندوقهای رأی، حفظ وحدت، مهربانی، نگاه مشفقانه، نشاط، و تداوم حرکت انقلابی در ميان مردم و نخبگان، و اشتباه نگرفتن دوست و دشمن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان با اشاره به نقش اسلام و انقلاب اسلامی در اتحاد و يکپارچگی ملت ايران، لزوم حفظ وحدت و همدلی را يادآور شدند و تأکيد کردند: انتخابات پرشور ۲۲ خرداد که با مشارکت بی¬نظير ۸۵ درصدی مردم همراه بود نشان داد که انقلاب اسلامی بعد از گذشت ۳۰ سال توانايی اينگونه به صحنه آوردن مردم را دارد، بنابراين دشمنان دست بکار شدند تا ميان مردم ايجاد اختلاف کنند که تا حدی هم موفق شدند ولی ملت بايد اين توطئه را خنثی کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سياست روشن نظام جمهوری اسلامی که رقابت نامزدهای رياست جمهوری را رقابتی درون خانوادگی می داند افزودند: گاهی ممکن است اين رقابت داخل خانواده به عصبانيت هم کشيده شود اما اين مسئله ربطی به بيگانگان ندارد.
حضرت آيت الله خامنه‌ای هدف دشمنان از ورود به مسائل داخلی کشور را ايجاد اختلاف و دو دستگی دانستند و خاطرنشان کردند: برخی از سران کشورهای غربی در سطح رئيس جمهور، نخست وزير، و وزير خارجه، در مسائل داخلی ملت ايران که به آنها ارتباطی نداشت صراحتاً دخالت کردند و بعد هم گفتند که در مسائل ايران دخالت نمی کنند در حاليکه آنها ضمن تشويق به اغتشاش گری، مردم ايران را اغتشاش‌گر معرفی کردند.
ايشان با تأکيد بر اينکه اغتشاش‌گر همان عده معدودی هستند که از بودجه تصويب شده برخی دولت‌های غربی استفاده می‌کنند، افزودند: اينکه عده‌ای نامزد مورد نظرشان رأی نياورد و احساس افسردگی و ناراحتی کنند طبيعی است و معنای اين مسئله، اغتشاش گری نيست زيرا براساس نتيجه انتخابات، اکثريت و اقليتی در کشور است و قواعدی وجود دارد، بنابراين معرفی مردم ايران در رسانه‌های امريکايی و اروپايی تحت سلطه صهيونيست‌ها، به عنوان اغتشاش گر، اهانت به ملت است.
رهبر انقلاب اسلامی با اخطار شديد به سران برخی دولتهای غربی تأکيد کردند: اين دولتها بايد مراقب اظهارات و رفتار خصمانه خود باشند زيرا ملت ايران عکس العمل نشان خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه ای افزودند: ما اظهارات و رفتارهای مداخله جويانه اين دولتها را محاسبه خواهيم کرد و قطعاً در آينده روابط جمهوری اسلامی ايران با آنها تأثير منفی خواهد داشت.
ايشان ملت ايران را ملتی مقتدر و نظام اسلامی را ريشه دار و تثبيت شده دانستند و تأکيد کردند: اگر مسئولين جمهوری اسلامی با يکديگر اختلافاتی هم داشته باشند، در ايستادگی در مقابل دشمن، و در حفظ استقلال کشور با يکديگر يک کلام هستند و دشمن بداند که نخواهد توانست ميان ملت ايران انشقاق ايجاد کند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همه سران کشورهای استکباری بدانند، هنگامی که پای دشمنان به ميان بيايد، ملت ايران با وجود برخی اختلاف سليقه ها، در مقابل دشمنان متحد و مشتی واحد عليه آنها می شوند.
حضرت آيت الله خامنه ای با يادآوری تجربه سی ساله ملت ايران از دشمنی ها و توطئه های بيگانگان، خطاب به برخی کشورهای غربی افزودند: تصور نکنيد که اگر شما از يک جريانی به خيال خود دفاع کرديد و يا اسم برخی افراد را آورديد آن جريان به شما متمايل خواهد شد. ابداً چنين اتفاق نخواهد افتاد زيرا دروغ گويی شما برای ملت ايران آشکار است و آنان می دانند که هدف شما ايجاد بدبينی ميان مردم و نخبگان و ادامه کينه ورزی نسبت به نظام اسلامی است.
ايشان با تأکيد بر اينکه آرزو و خواب آشفته و باطل برخی کشورهای استکباری، از بين رفتن نظام اسلامی مستقل و مقاوم در مقابل زورگوييهای آنها است، خاطرنشان کردند: حمايت دولتهای غربی از برخی افراد و يا مخالفت آنها با برخی ديگر، همه فريب است زيرا از نظر آنها هرکسی که به نظام اسلامی، قانون اساسی و آرمانهای ملت ايران پايبند باشد، دشمن است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: سی سال تجربه ايستادگی نظام اسلامی و تو دهنی ملت ايران به سران زورگو و متجاوز، هنوز برخی کشورهای غربی را بيدار نکرده است و همچنان به اين کشور و ملت طمع دارند در حاليکه آنها اشتباه می کنند و نتيجه اين اشتباه خود را خواهند ديد.
حضرت آيت الله خامنه ای با اشاره به برخی دنباله‌های دستگاههای تبليغاتی مخرب و معاند با نظام جمهوری اسلامی افزودند: چنين دنباله‌هايی همواره در سال‌های گذشته نيز وجود داشته‌اند اما اين افراد بدانند که دشمنان و گرگ‌های درنده، از اين دنباله‌ها تا آنجا که منافع‌شان اقتضاء کند، استفاده و بعد اين افراد را همچون دستمالی به گوشه‌ای پرت خواهند کرد.
ايشان، حفظ هوشياری و شناخت صحيح دوست و دشمن را يادآور شدند و تأکيد کردند: اين معدود دنباله‌های فريب خورده، علامت‌های غلطی می دهند که دشمنان نيز فريب اين علامت‌ها را می خورند اما مردم و نخبگان و همه جناحها بايد مراقب باشند تا دوست و دشمن را اشتباه نگيرند و رفتاری را که بايد با دشمن داشته باشندَ، با دوست انجام ندهند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر لزوم جدا کردن حساب اخلال گران به امنيت مردم از ساير افراد افزودند: نظام اسلامی براساس وظيفه خود با کسانی که زندگی و آسايش مردم را برهم می‌زنند و جوان‌ها را تهديد می کنند، برخورد خواهد کرد اما مبادا دشمن را با دوست اشتباه بگيريم و دوست را بخاطر يک خطا، دشمن به حساب بياوريم.
حضرت آيت‌الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از آن طرف عده ای هم، بايد مراقب باشند تا دشمن معاند را دوست تصور نکنند و فريب حرف های او را نخورند.
ايشان تأکيد کردند: هرفتنه ای، در مقابل حق و در مقابل ملتی هوشيار از بين خواهد رفت و به لطف خداوند فتنه هايی که دشمن در قضايای اخير به آنها اميد بسته بود تمام شد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکيد بر اينکه آنچه بعد از پايان فتنه و گرد و غبارهای ناشی از آن باقی می ماند، متن و اصل قضيه است، خاطرنشان کردند: حقيقت اصيل و ماندگار، همان انتخابات پرشکوه و با حضور نزديک به ۴۰ ميليون نفر از ملت ايران و ابراز اعتماد آنان به نظام اسلامی بعد از گذشت سی سال، و انتخاب يک رئيس جمهور با بيش از ۲۴ ميليون رأی است.
حضرت آيت الله خامنه ای لزوم شکرگزاری و قدرشناسی اين نعمت بزرگ را از جانب مسئولان و همچنين مردم يادآور شدند و افزودند: وظيفه مسئولان و رئيس جمهور منتخب در برابر اين اقبال مردمی، خدمت کامل و جامع برای حل مشکلات مردم و تلاش به منظور پيشبرد کشور و حفظ اتحاد ملت بزرگ ايران است.
ايشان درخصوص وظيفه مردم نيز تأکيد کردند: ملت ايران هم بايد در جهت مخالف خواست دشمن که همان حفظ وحدت، هوشياری، نگاه محبت آميز و مشفقانه، نشاط و تداوم حرکت انقلابی است، حرکت کنند که قطعاً موجب خرسندی حضرت ولی عصر (عج) خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به جايگاه و مقام حضرت علی (ع) در نزد پيامبر اکرم (ص)، زندگی اميرالمؤمنين (ع) را الگوی عالی تربيت اسلامی و حاوی درسهای فراوان برای سعادت و کمال امت اسلامی خواندند و افزودند: از جمله درسهای زندگی آن امام عظيم الشأن، حق طلبی ايشان برای استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه اسلامی است که در اين راه مجاهدتها و آزمونهای دشواری را تحمل کردند و حتی در برخی موارد بخاطر مصالح اسلام از حق خود نيز چشم پوشی کردند.
حضرت آيت الله خامنه ای با يادآوری مجدد تلاش دشمنان برای ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و رودررو قرار دادن شيعه و سنی خاطرنشان کردند: دنيای اسلام با توجه به نيازها و اهداف بزرگ خود، امروز بيش از پيش نيازمند اتحاد کلمه است و اگر مسلمانان وحدت را حفظ کنند، دشمنان نخواهند توانست از ضعف آنان برای رسيدن به مقاصد خود استفاده کنند.
يادآور می شود در اين ديدار جمعی از دانشجويان دانشگاه علوم قضايی ، ائمه جماعات تهران بسيجيان و خانواده های معظم شهدا از شهرهای مشهد ، اهواز ، بوشهر ، سنندج ، ورامين ، مهريز ، انار ، مبارکه ، هرمز ، نجف آباد ، کاشان ، اراک ، شهرری و سبزوار حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016