سه شنبه 16 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهپيمايی سالگرد ۱۸ تير در پاريس، ۹ ژوئيه

صدای دانشجو خاموش نمی شود
ده سال بعد از ۱۸ تير، دانشجويان همچنان بر لبه ی تيز ِ تيغ


ده سال پيش، در ۱۸ تير سال ۱۳۷۸، رخدادی در ايران به وقوع پيوست که در آن جنبش دانشجويی ايران مورد حمله ی وحشيانه ی دستگاه های سرکوبگر جمهوری اسلامی واقع شد .
ده سال بعد، تقلب گسترده ی انتخاباتی در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، مسير جديدی را در جنبش مدنی مردم و در تاريخ اعتراض به سرکوبگری در ايران که در آن همواره جنبش دانشجويی نقش تعيين کننده ای داشته است، باز نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه ی مبارزه با جنبش مدنی مردم توسط دستگاه های حکومتی، دانشگاه بار ديگر جولانگاه سرکوبگران شد. فاجعه ی تير ۷۸ بار ديگر، در خرداد ۸۸ به وقوع پيوست. نيروهای نظامی با وارد شدن به حريم خوابگاه دانشجويان و تعرض وحشيانه به آنها، تعدادی از ياران دبستانی را کشتند، تعدادی را زخمی کردند و باز از کوی دانشگاه صدای شکستن درها و پنجره ها شنيده شد و باز صدای تير. و البته باز صدای تيرماه، ماه اعتراض.
هرساله در دانشگاه های ايران و همچنين در ساير نقاط دنيا، ايرانيان روز ۱۸ تير را برای زنده نگاه داشتن خاطره ی دانشجويان و بعنوان نقطه ی عزيمت جنبش دانشجويی ايران ، پاس می دارند. امروزه با توجه به موقعيت کنونی و ظهور موج وسيع جنبش مدنی و مسالمت آميز مردم در ايران که بيش از هر زمان ديگری مورد تهاجم واقع شده، مسئوليت ما برای زنده نگاه داشتن اين صدا از هميشه بيشتر است.
کميته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی، از روشنفکران، دانشجويان، فعالين جامعه ی مدنی و تمامی کسانی که دغدغه ی آزادی بيان و انديشه را دارند، دعوت مينمايد تا در راهپيمايی روز پنج شنبه ۹ ژوئيه، ساعت ۶ بعد از ظهر از ميدان سوربون به طرف شهرداری پاريس شرکت کنند.
اين گردهمايی، تلاشی است برای ابراز همبستگی با دانشجويانی که مورد حمله قرار گرفتند و اعلام حمايتی است از جنبش اعتراضی کنونی در ايران که در آن ديگر نه تنها صدای دانشجويان، بلکه صدای موجی مردمی شنيده می شود.

کميته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس
www.whereismyvote.fr


توجه : پلاکاردها و شعارها به وسيله «کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی» تهيه می شود. از هم ميهنان گرامی می خواهيم برای حفظ همبستگی و يکپارچگی صفوفمان، از آوردن شعار و يا پلاکارد و هرگونه نشان خودداری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016