دوشنبه 15 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان به تجمع ياد بود ۱۸ تير در برلين، ۹ ژوئيه

۱۰ سال پس اعتراضات گسترده دانشجويان در ايران
برای دفاع از مبارزات اخير مردم ايران
ده سال پيش اعتراضات گسترده دانشجويان عليه سانسور و بستن روزنامه "سلام" ، همچون ديگر اعتراضات حق طلبانه در طی سی سال گذشته، خونين سرکوب شد.
پيروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات رياست جمهوری، موج عظيمی‌ از اعترضات مردمی را برانگيخت. با وجود سرکوب وحشيانه مردم توسط نيروهای سپاه پاسداران و بسيج که هزاران نفر زخمی، دستگير و بسياری حتی کشته شدند، مليونها زن و مرد در خيابانهای تهران و ديگر شهرهای بزرگ دست به مقاومتی مسالمت جويانه زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تقلبهای گسترده در انتخاباتی غير دموکراتيک که تنها کانديدهای مورد تاييد شورای نگهبان به آن را ه دارند بار ديگر مشروعيت کل نظام را به زير سوال برد. در کنار خواسته هايی همچون ابطال و تکرار انتخابات صداهايی که خواستار يک تغيير بنيادين در نظام حکومتی هستند هرچه بيشتر بگوش می‌رسد. و اکنون سوال اينجاست که چه بايد کرد؟
ما جمعی از ايرانيان تبعيدی و مقيم خارج کشور با عقايد و نظرات متفاوت در طول هفته‌های گذشته از طريق تظاهرات و برگزاری نشستها و مراسم، همبستگی خود را با مخالفان نظام اعلام کرديم و با توجه به اتفاقات اخير و پيامدهای ناگزير حاکميت رژيمی‌ واپسگرا و مذهبی‌ در ايران و خشونت نيروهای انتظامی در سرکوب مخالفين خواستار، آزادی بدون قيد و شرط همهٔ زندانيان سياسی و دستگير شدگان رخدادهای اخير، پايان سرکوب مخالفين و خبرنگاران و به رسميت نشناختن دولت ايران از طرف جمهوری فدرال آلمان و اتحاديه اروپا هستيم.
ما خواهانيم که دولت آلمان و اتحاديه اروپا روابط اقتصاديشان را با جمهوری اسلامی ايران به سطح حداقل رسانند.
ما از تمامی آزاديخواهان و نيروهای دمکراتيک جهان ميخواهيم تا مارا ياری کنند و با فشار آوردن به دولتهای خود صدای مردم ايران را به گوش همگان برسانند. با تغييری بنيادی يعنی جايگزينی حکومت اسلامی با حکومتی آزاد، سکولار، پلوراليستی ،قانونمدار، باز و دمکراتيک است که می تواند:
آزدی بيان انديشه و مذهب، آزادی تجمع و تشکل، آزادی تبادل اطلاعات، برابری جنسيتی و لغو حجاب اجباری و مجازات اعدام
تضمين شود.

زمان: پنجشنبه ۹ جولای ۲۰۰۹ ساعت ۱۸ کليسای شکسته (ميدان برايتشاد)

ايرانيان سکولار طرفدار آزادی و دمکراسی -‌ برلين


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016