چهارشنبه 17 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع ايرانيان مقابل پارلمان هلند در لاهه، همزمان با سالگرد ۱۸ تير، پنجشنبه ۹ ژوئيه

روز پنجشنبه، همزمان با دهمين سالگرد رويدادهای هجده تير در تهران، ايرانيان مقيم هلند در برابر پارلمان اين کشور تجمع خواهند کرد.
اين تجمع به کوشش کميته «ندای ايران» ساعت چهار بعدازظهر، نهم ژوييه در لاهه برپا می شود و هدف از آن، اعلام همبستگی با مردم در داخل ايران اعلام شده است. برگزارکنندگان از مردم خواسته اند که در اين جريان اين تظاهرات، از آوردن هرگونه نشان مذهبی، سياسی و حزبی خودداری و تنها برای ابراز همبستگی حضور پيدا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«ندای ايران» خواسته های گردهمايی اعتراض آميز در برابر پارلمان هلند را ابطال نتايج انتخابات اخير و برگزاری دوباره انتخابات، آزادی زندانيان سياسی و دستگيرشدگان اخير و پايان خشونت عليه تظاهرکنندگان در ايران اعلام کرده است.
پژمان سليم از اعضای کميته «ندای ايران» به راديو زمانه گفت: «از ديگر خواسته های برگزارکنندگان تجمع نهم ژوييه، تغيير نام خيابان سفارت جمهوری اسلامی در لاهه به خيابان «هجده تير» است و به همين خاطر بيانيه ای در حال تنظيم است که به امضای مردم خواهد رسيد و به شهرداری لاهه تقديم خواهد شد.»
پژمان سليم ضمن اشاره به خشونت عليه معترضان در ايران، از ايرانيان مقيم خارج خواست تا با حضور گسترده در راهپيمايی ها در خارج از ايران، مانع از توقف حرکت های آغاز شدهء مردم در داخل ايران برای بدست آوردن حقوق مدنی شوند.»
در گردهمايی روز پنجشنبه، ۹ ژوييه، در کنار سخنرانی دو نماينده از پارلمان هلند و همچنين سخنرانی رضا معينی (مسئول بخش ايران سازمان گزارشگران بدون مرز)، هنرمندان موسيقی: سعيد شنبه زاده و شاهين نجفی نيز اجرا خواهند داشت.
ايرانيان مقيم هلند، پيش از اين، به جز گردهمايی هايی در آمستردام و دلفت، دو تظاهرات اعتراضی در برابر سفارت جمهوری اسلامی و پارلمان هلند در لاهه برگزار کرده اند که با پوشش گسترده رسانه های هلندی همراه بوده است. روز يکشنبه، پنجم ژوييه نيز گروهی از هنرمندان ايرانی مقيم هلند در آمستردام برنامه ای برای ابراز همبستگی با خواسته های مردم ايران اجرا کردند که صدها نفر در آن شرکت داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016