پنجشنبه 25 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير کل سياسی وزارت کشور: "جبهه" هم مثل حزب بايد مجوز بگيرد، مهر

مدير کل سياسی وزارت کشور تأکيد کرد: گروه های متقاضی فعاليت سياسی حتی با عنوان «جبهه›› و يا ‹‹ائتلاف» بايد از کميسيون ماده ۱۰ احزاب، پروانه فعاليت دريافت کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمود عباس زاده مشگينی مدير کل سياسی وزارت کشور و دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب با بيان اينکه براساس تجربه غالب ملت ها و منطق عقلی و قانون هر جمع و گروهی بخواهد در چارچوب قواعد و قوانين يک کشور فعاليت سياسی بکند بايد مجوز لازم را از نهاد ذيربط اخذ کند، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی نيز فعاليت سياسی قانونی در قالب تحزب به شرطی که مخل مبانی اسلام نباشد در چارچوب قانون احزاب آزاد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس زاده مشگينی تأکيد کرد: گروه های متقاضی پروانه فعاليت سياسی صرف نظر از اينکه از عبارت جامعه، جبهه و ... به عنوان پسوند يا پيشوند عنوان گروه استفاده کنند طبق قانون فعاليت احزاب و جمعيت ها مصوب ۷/۶/۱۳۶۰ قطعا بايد از کميسيون ماده ۱۰ قانون پروانه فعاليت دريافت نمايند .

وی افزود: اين اقدام به خاطر آن است که تا در روند فعاليت خود از حمايت قانون و نهادهای قانونی نيز برخوردار باشند و داوطلبان عضويت در آن گروه نيز برای همکاری توجيه داشته باشند و اطمينان داشته باشند که رفتارشان در چارچوب قانون است.

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب با بيان اينکه برخی رسانه ها عنوان می کنند که فعاليت سياسی در قالب «جبهه» نياز به مجوز ندارد مبنای حقوقی و قانونی ندارد، تصريح کرد: البته شايد اينجا يک خلط مبحث شده باشد . معمولاً در ۳۰ سال گذشته شاهد موضع گيری های مشترک تعدادی از احزاب قانونی روی موضوع خاص در مقاطع خاص بوده ايم و يا اختصاصاً در ايام انتخابات شاهد حمايت جمعی از احزاب قانونی از يک ليست يا نامزدهای خاص بوده ايم که اين موضع گيری مشترک احزاب درقالب «جبهه» يا «ائتلاف» معرفی می شده که تقريباً يک رويه معمولی است.

مدير کل سياسی وزارت کشور بيان داشت: موضع گيری احزاب در موضوعات مختلف در چارچوب قانون به صورت «مستقل» و چه به صورت «گروهی از احزاب» در قالب «ائتلاف» يا «جبهه» اشکالی ندارد. البته اين به آن مفهوم نيست که فعاليت سياسی يک گروه در قالب «جبهه» نياز به مجوز ندارد.

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب با ذکر مثالی با عنوان اينکه قطعاً در يک جامعه قانون محور که برای فعاليت يک سوپر مارکت به منظور اطمينان از بهداشتی بودن کالاهای عرضه شده نياز به مجوز است تأکيد کرد: به طريق اولی برای فعاليت سياسی نيز گروه بايد پيشاپيش پروانه فعاليت کسب کند صرف نظر از اينکه عنوان گروه حزب باشد يا جبهه، الان در کشور ما بيش از ۲۴۰ حزب پروانه فعاليت گرفته اند که عناوين مختلف و متنوعی دارند بطور مثال حزب «جبهه مشارکت ايران اسلامی» که با عنوان جبهه در زمان دولت اصلاحات پروانه فعاليت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016