پنجشنبه 1 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهرا رهنورد: ايراد اتهام و افتراپراکنی عليه برادرم قابل تحمل نيست، به فضای بی‌اعتمادی دامن نزنيد، قلم

* برادر زهرا رهنورد بيش از يک‌ماه در بازداشت به سر می‌برد

همسر مير حسين موسوی به فعالان سياسی توصيه کرد که با پاس داشتن حريم اخلاق ، دين خود را به دنيای خود و ديگران نفروشند و به جای گره زدن اعتراضات مدنی مردم به دشمنان خارج از کشور و مستند سازی موهن جهت مخدوش کردن چهره افراد ، از ارتکاب چنين رفتارهای نامشروعی دست بردارند و به فضای بی‌اعتمادی دامن نزنند.


به گزارش قلم‌نيوز، زهرا رهنورد درباره انتشار اخباری توسط برخی از رسانه‌ها و نمايندگان مجلس، ضمن تکذيب اخبار منتشره و تقبيح روش‌های غيراخلاقی و شکستن حريم قانون و اخلاق گفت: بيش از يک ماه است که مهندس کاظمی در بازداشت به سر می‌برد و طی اين مدت ضمن اينکه خانواده و والدين پيرم را به صبر و توکل دعوت کرده‌ام خود نيز از ايجاد تنش و حتی اقدامات رسانه‌ای اجتناب ورزيدم.
همسر مهندس موسوی کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری افزود: به والدينم گفته‌ام که برادرم نيز همانند همه کسانی که به سرنوشت کشور خود علاقه‌مند بوده ودر زندان به سرمی‌برند و با توجه به اينکه فردی غير سياسی است به زودی آزاد می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به انتشار اخباری در خصوص اتهامات برادر خود از سوی يکی از نمايندگان اصولگرای مجلس اشاره کرد و به ايلنا گفـت: انتشار چنين اخبار کذبی توسط يک نماينده مجلس و بدنبال آن موج مهندسی شده ايراد اتهام و افترا پراکنی و تشويش اذهان عمومی عليه بردارم را قابل تحمل ندانسته و به همين دليل بنده را وادار به پاسخگويی و پيگيری اين اتهامات از طريق مجاری قانونی کرد.
رهنورد با بيان اينکه برادر خود را جدا از برادران و خواهران دستگير شده ديگر تصور نکرده و به همين دليل از طرح مستقلانه نام وی طی اين مدت خودداری کرده بودم، اظهارداشت: تاکنون از همه روش‌های قانونی و مسالمت آميز توام با بردباری و متانت برای آزادی وی و ديگر بازداشت شدگان استفاده کرده‌ايم و اميدوار بوديم قانون و دادرسی منصفانه جريان داشته باشد اما اکنون شاهد سناريوی مهندسی پرونده سازی و تمسک به روش‌های غير اخلاقی و منافی اصول و قوانين توسط برخی از مفتريان هستيم که متاسفانه برای نيل به مقاصد کوتاه مدت سياسی خود و تبارشان ، حيثيت و آبروی افراد را به بازی می‌گيرند با اين تصور که با روش‌های انحرافی می‌توانند سرپوشی بر اعمال ارتکابی نافی قانون و اخلاق خود بگذارند.
رهنورد با تاکيد بر اينکه با فرافکنی و اتهام زنی نمی‌توان اذهان عمومی را مشوش و حقايق را مکتوم کرد، هشدار داد: پرونده سازان بدانند با تداوم چنين مشی‌ای غضب الهی دامنگيرشان خواهد شد و ملت نيز ايشان را مطرود کرده و اعمال فشار بر مهندس موسوی و من کارگر نخواهد بود. من اعلام می‌کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور اقرا برگيرند يا صدها برگ بر ضد مهندس کاظمی چاپ کنند و ارائه دهند نه من و نه ملت اين‌ها را باور نخواهند کرد.
وی با طرح اين پرسش که يک نماينده مجلس با چه مجوزی به اطلاعات محرمانه و نوع اتهام افراد دسترسی داشته و با وجود محرمانه بودن تحقيقات آن اکاذيب را منتشر می‌کند ؟ ادامه داد: برخی با چشم پوشی از همه قوانين و مقررات و اخلاق و شرع ، چوب حراج به آبروی افراد می‌زنند و اين بدترين رفتاری است که هرگز نمی‌توان با هيچ توجيهی از افراد دارای ديانت و اخلاق انتظار داشت.
رهنورد با تاکيد براينکه شعار صيانت از کرامت انسان‌ها نبايد فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد، تصريح کرد: زمانی که شعار صيانت از کرامت انسان‌ها سرداده می‌شود بايد در عرصه عمل نيز از اتهام پراکنی و دروغگويی پرهيز و بر قانون مداری و به رسميت شناختن تکثر اجتماعی و آزادی‌های فردی و مدنی آنچنان که در اصول مختلف قانون اساسی امده توجه کرد.
همسر مهندس موسوی در ادامه اين مصاحبه به معرفی برادر خود پرداخت و گفت: مهندس شاهپور کاظمی با ۶۲ سال سن شخصيتی علمی و غيرسياسی و البته حق طلب و عدالتخواه است. وی درزمره متخصصان صاحب نام و برجسته مخابراتی کشور با تحصيلات الکترونيک و فيزيک بوده که از بدو انقلاب تلاش کرده علم و دانش خود را در خدمت ميهن اسلامی قرار دهد. و با هدف توسعه خدمت رسانی به صنايع الکترونيک و مخابراتی از خروج ارز از کشور جلوگيری کرده و تا کنون نيز به بومی سازی فناوری‌های نوين مخابراتی پرداخته است.
رهنورد ادامه داد: او می‌توانست مانند بسياری ديگر از نخبگان مشمول فرار مغزها باشد و دانش خود را در خدمت بيگانگان بگذارد اما او با دست خالی و تحمل همه سختی‌هايی که در راه توليدکنندگان کشور وجود دارد در کشور ماند و با احداث کارخانه‌ای منابع تغذيه الکترونيک کشوررا تامين کرد.
وی افزود: برادرم در سخت‌ترين شرايط خدمات مخابراتی و الکترونيکی به صنايع جنگی ارائه داد و پس از جنگ نيز بعنوان يک کار آفرين نمونه ، استانداردترين خدمات الکترونيکی و مخابراتی را در صنايع خرد و کلان مخابراتی نظير تلفن همراه ، خودروسازی و تامين برق کشور ارائه داده و بعنوان عضوی از صنف مخابرات، شخصيتی شناسنامه دار و موجه در حوزه تخصصی خود است.
رهنورد با بيان اينکه برادرم مانند ساير متخصصان کشور فردی وطن پرست با عواطف ميهنی و سنتی غليظ است ، اظهارداشت: هيچونه برچسب و اتهامی در مورد وی از قبيل اغتشاش طلبی ، رابطه با بيگانگان و حضور در خانه‌های تيمی قابل تصور نيست. از طرح چنين اتهاماتی عليه برادرم به خداپناه برده اما برای روشن شدن اذهان متذکر می‌شوم که مهندس کاظمی دارای سه فرزند ، عروس ، داماد و نوه می باشد و تردد وی به خارج از کشور هم به جهت معالجه بيماری خاص همسرش و هم انتقال دانش و فناوری‌های نوين مخابراتی به کشور بوده است. اين امر را نيز نبايد فراموش کرد که داشتن گرين کارت، فاقد عنوان مجرمانه است مگر اينکه عده‌ای بخواهند از آن برای پرونده سازی استفاده کنند.
وی به فعالان سياسی توصيه کرد که با پاس داشتن حريم اخلاق ، دين خود را به دنيای خود و ديگران نفروشند و به جای گره زدن اعتراضات مدنی مردم به دشمنان خارج از کشور و مستند سازی موهن جهت مخدوش کردن چهره افراد ، از ارتکاب چنين رفتارهای نامشروعی دست بردارند و به فضای بی‌اعتمادی دامن نزنند.
زهره کاظمی با بيان اينکه در شرايط کنونی بيش از هر چيز وحدت ملی و همبستگی سرمايه‌های اجتماعی برای اعتلای ايران ، دغدغه اصلی همه دلسوزان کشور و همه دلواپسان آرمان‌های انقلاب است، اظهارداشت: سکوت من در اين مدت بر اين مبنا بوده که تصور می‌کردم برادرم بعنوان فردی که علاقه مند به سرنوشت کشور است به زودی آزاد خواهد شد و دليلی نديدم برای او امتياز خاصی قائل شوم اما اکنون شاهد کليد خوردن يک پروژه غير اخلاقی و غير قانونی هستم که طبعا از مجاری قانونی و مراجع ذيربط پيگيری خواهم کرد و ضمن اعاده حيثيت، نسبت به تشويش اذهان عمومی و ايراد تهمت ، افترا ، نشراکاذيب و ديگر عناوين مجرمانه پرونده سازان اقدامات لازم را معمول خواهم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016