سه شنبه 6 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله موسوی اردبيلی خواستار شد: رعايت حقوق افراد بازداشت شده، آزاد کردن افراد بی گناه و دلجويی از خانواده‌های داغديده، قلم


قلم - آيت‌الله العظمی عبدالکريم موسوی اردبيلی در اطلاعيه‌ای، رعايت حقوق افراد بازداشت شده، و آزاد کردن هرچه سريع‌تر افرادی که ارتکاب جرمی توسط آنان احراز نشده است و دلجويی از خانواده‌هايی که عزيزان خود را در حوادث اخير از دست داده‌اند را خواستار شد.

به گزارش قلم‌نيوز، متن نامه آيت‌الله العظمی عبدالکريم موسوی اردبيلی به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"و أطيعوالله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ريحکم

وقايع تاسف‌بار اخير و اتفاقاتی که در شأن نظام اسلامی نبوده و زيبنده‌ی آن نيست، موجبات نگرانی تمام علاقه‌مندان به کشور و نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورده و باعث سلب آسايش و آرامش از جامعه شده است. حرمت‌شکنی‌ها و ايراد اتهاماتی که در دادگاه‌های صالحه ثابت نشده‌اند، به بزرگان و شخصيت‌های ملی و دينی، نه تنها جامعه را آرام نمی‌سازد بلکه آتش فتنه را شعله‌ورتر می‌کند. و لا تقف ما ليس لک به علم ان السمع والبصر والفواد کل أولئک کان عنه مسوولا. ادامه اين وضعيت به يقين مطلوب هيچ‌يک از دلسوزان کشور نبوده و بيم آن می‌رود که باعث تضعيف پايه‌های نظام و اعتماد عمومی به آن گشته و زمينه‌ساز فتنه‌هايی بس عظيم و بزرگ گردد.

اين‌جانب از تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران امر می‌خواهم که هرچه سريع‌تر نسبت به ترميم شکاف‌های ايجاد شده و جبران آسيب‌های وارد آمده اقدام نمايند و در جهت بازسازی اعتماد مردم به نظام تلاش کنند. رعايت حقوق افراد بازداشت شده و برخورد همراه با عطوفت اسلامی و انسانی با آنان و آزاد کردن هرچه سريع‌تر افرادی که ارتکاب جرمی توسط آنان احراز نشده است و هم‌چنين دلجويی از خانواده‌هايی که عزيزان خود را در اين حوادث از دست داده‌اند می‌تواند قدری التيام‌بخش بوده و تنش‌های موجود را کاهش دهد.

اميد است که با درايت افراد کاردانی که در نظام جمهوری اسلامی مشغول خدمت می‌باشند، کشور از وضعيت بغرنج فعلی رهايی يافته و تجربيات حاصله از اين اتفاقات چراغ راهی برای اداره هرچه بهتر و صحيح‌تر امورات جامعه در آينده گردد.

عبدالکريم موسوی اردبيلی
سوم شعبان المعظم ‌١٤٣٠


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016