جمعه 9 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنای آمريکا تحريم صدور بنزين به ايران را تصويب کرد، دويچه وله

سنای آمريکا با تصويب يک طرح تازه خواستار منع خريد نفت‌خام از شرکت‌هائی شد که به ايران بنزين و ساير فراورده‌های نفتی صادر می‌کنند. اين طرح برای اجرائی شدن نيازمند تصويب مجلس نمايندگان و امضای رئيس‌جمهور است.

تحريم شرکت‌های تامين‌کننده‌ی بنزين و ساير فراورده‌های نفتی پالايش شده‌ی مورد نياز ايران، قبلا نيز، چند بار به وسيله‌ی برخی از سناتورهای آمريکائی مطرح شده بود. طرح تازه، اگر به تصويب مجلس نمايندگان و امضای رئيس‌جمهور برسد، دولت آمريکا را از خريد نفت شرکت‌های تحريم شده، برای تامين ذخيره‌ی انبارهای استراتژيک خود، منع می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايران نيازمند بنزين خارجی

ايران، به عنوان يکی از بزرگترين توليدکنندگان نفت‌خام، به دليل عدم سرمايه‌گذاری در نوسازی و گسترش پالايشگاه‌های داخلی، ۴۰ درصد بنزين مورد نياز خود را از کشورهای ديگر وارد می‌کند.

هدف آمريکائی‌ها از تحريم شرکت‌های تامين کننده‌ی بنزين ايران آن است که بر فشارهای اقتصادی بيافزايند تا جمهوری اسلامی از تعقيب برنامه‌ی غنی‌سازی اورانيوم چشم‌پوشی کند. دولت باراک اوباما، در هفته‌های اخير برای اعمال فشار بر ايران زير فشار سناتورها قرار گرفته است.

پيشنهاد تحريم بانک مرکزی

حدود ده روز پيش، سناتور جان مک‌کين، رقيب جمهوری‌خواه اوباما در مبارزات انتخاباتی، از رئيس‌جمهور خواست که در صورت شکست تلاش‌های ديپلماتيک، بانک مرکزی ايران را مشمول تحريم کند. در اين اقدام، سناتور جان کابل از حزب جمهوری‌خواه و سناتور ليبرمن از حزب دموکرات، پشتيبان جان مک‌کين بودند.

سه سناتور آمريکائی، اجرای پيشنهاد خود را در صورتی ضروری دانستند که جمهوری اسلامی ايران تا زمان تشکيل نشست سران گروه ۲۰ حاضر به بازگشت بر سر ميز مذاکره نشود يا تا آن زمان برنامه‌ی غنی سازی اورانيوم را متوقف نکند. اجلاس سران هفت کشور صنعتی و روسيه، در تازه‌ترين نشست خود، تا اواخر سپتامبر به جمهوری اسلامی مهلت دادند.

کمک به شکستن سد سانسور

سنای آمريکا روز سوم مردادماه (۲۵ ژوييه) امسال نيز، با تصويب طرحی ديگر خواستار تخصيص ۲۰ ميليون دلار بودجه برای مقابله با سانسور اينترنت در ايران شد. سناتورها طرح خود را "قانون قربانيان سانسور در ايران" نام نهادند. از ميان پنج سناتور تهيه کننده‌ی طرح، جان مک‌کين گفت: «همزمان با تلاش رژيم ظالم ايران برای محدود کردن ايرانيان، طرح ما به ايرانيان کمک می‌کند که با استفاده از راديو، تلويزيون و فن‌آوری جديد اينترنت و ارتباطات، محدوديت‌ها را کنار بزنند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016