شنبه 10 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ميرحسين موسوی: جنبش حق‌طلبانه مردم کوچک ترين ارتباطی با خارج ندارد، سرشت جنبش مردم، جنبه مسالمت‌آميز دارد، قلم

قلم - ميرحسين موسوی تاکيد کرد: شعار کليدی مردم در راه سبزی که برگزيده‌اند، "جمهوری اسلامی نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر" است.
مهندس ميرحسين موسوی روز شنبه در گفت‌وگويی کوتاه با قلم‌نيوز، درباره شعارهای نهضت سبز در در اجتماعات اظهار کرد: شعارهايی مورد حمايت راه سبز ميليونی مردم است که فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی نرود. خواسته مردم دفاع از جمهوريت نظام در کنار اسلاميت آن است و شعار جمهوری اسلامی نه يک کلمه کم نه يک کلمه زياد در بيان اين جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردی دارد.
موسوی همچنين با تاکيد بر ظرفيت‌های قانون اساسی افزود: ما به دنبال آزادی، عدالت و کرامت انسانی هستيم و اينها اهدافی هستند که تحققشان با اجماع و تاکيد گسترده و تحول‌آفرين مردم بر چارچوب قانون اساسی و مطالبه‌شان برای اجرای کامل و دقيق آن امکان‌پذير است. ما بايد بدانيم برای آن که تغيير به سمت مطلوب صورت گيرد، اجماعی در مورد چنين چارچوبی جنبه سرنوشت ساز دارد و گرنه وارد يک دوران هرج و مرج خواهيم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره ماهيت مطالبات مردم افزود: سرشت جنبش مردم جنبه مسالمت‌آميز دارد و متکی به خواست عمومی برای استيفای حقوقشان است که در انتخابات گذشته پايمال شده است. موسوی با اشاره به دروغ‌پراکنی‌های رسانه غيرملی و برخی افراد و تريبون‌ها تاکيد کرد: به‌رغم ادعای مخالفان، اين جنبش حق‌طلبانه و معنوی کوچکترين ارتباطی با خارج ندارد و کاملا داخلی است و ملت ما به خوبی نسبت به اهميت اين فاصله‌گذاری با بيگانگان آگاه است و بر اساس تجربيات دويست‌ساله خود نسبت به نيات اجانب با سوءظن برخورد می‌کند.

وی همچنين افزود: در حرکت عظيمی که در سراسر جهان از سوی ايرانيان مقيم خارج در دفاع از مردم داخل کشور صورت گرفت، به طور محسوسی اين فاصله‌گذاری نمايان بود و جا دارد از همه اين هموطنان سپاس‌گزاری و تقدير شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016