پنجشنبه 15 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم اعدام برای رشيد آخکندی، شهروند سقزی، هرانا

رشيد آخکندی ارديبهشت ماه سال گذشته به اتهام محاربه و همکاری با اپوزيسيون کرد در اصفهان دستگير و روانه زندان شد و پس از يک سال حکم اعدام خود را توسط دادگاه انقلاب سنندج دريافت کرد

خبر گزاری هرانا : رشيد آخکندی ارديبهشت ماه سال گذشته به اتهام محاربه و همکاری با اپوزيسيون کرد در اصفهان دستگير و روانه زندان شد و پس از يک سال حکم اعدام خود را توسط دادگاه انقلاب سنندج دريافت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای آخکندی پس از بازداشت و انتقال به زندان مرکزی سنندج در تاريخ ۲۱ فروردين ماه سال جاری در شعبه چهار دادگاه انقلاب اين شهر در حالی مورد محاکمه و محکوميت به اعدام قرار گرفت که از در اختيار داشتن وکيل مدافع منتخب محروم بود.

خانواده آقای آخکندی عنوان می دارند محکوميت وی به دليل ارتباط با احزاب کرد صورت نگرفته بلکه موضوع مربوط به ده سال پيش و درگيری در يکی از روستاهای بانه، بين چريکهای کرد و نيروهای وابسته به دولت بوده .

گفته شده در اين درگيری يک پاسدار کرد کشته می شود و اکنون پس از ده سال با شکايت فردی به نام رحمان سعيد نژاد از بستگان متوفی وی دستگير و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده است.

خانواده وی تاکيد دارند اين اين دستگيری به خاطر عدم دسترسی به کسانی است که در درگيری ذکر شده دست داشته و نسبت فاميلی با آقای آخکندی دارند. اين خانواده روند حقوقی پرونده را متکی بر اسناد نمی دانند.

لازم به يادآوری است وزارت اطلاعات با ذکر نام آقای آخکندی، طی اطلاعيه ای در ارديبهشت ماه سال گذشته از "بازداشت فردی خبر داد که متهم است طی سالهای اخير با راه اندازی گروهی مسلح در منطقه تخت واقع در شهرستان سقز در استان کردستان، مبادرت به قتل، شرارت، زورگيری مسلحانه، آدم ربايی و آزار و اذيت اهالی منطقه می کرده و با "گروهکهای ضدانقلاب" نيز همکاری داشته است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016