جمعه 16 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حاشيه‌هايی سبز بازی افتتاحيه‌ی ليگ برتر فوتبال، موج سبز آزادی

بازی تيم‌های پيروزی تهران و مس کرمان در اولين هفته ليگ برتر فوتبال، حاشيه‌های زيادی داشت؛ از خالی بودن ورزشگاه و توزيع بليط مجانی، تا راه ندادن خبرنگاران به کارت خبرنگاری، يا بازداشت تعدادی از تماشاگران، يا دستبندهای سبز دو بازيکن اين دو تيم در اين بازی و در نهايت جمع شدن پرچم و پارچه نوشته‌های سبز از ورزشگاه!

به گزارش موج سبز آزادی، سعيد قرايی خبرنگار ورزشی کرمان در وبلاگ «تک به تيک» حاشيه‌های بازی مس کرمان و پيروزی تهران را شرح داده است که بخش‌هايی از اين نوشته وبلاگی را با هم می‌خوانيم:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زمانی که پرسپوليسی ها برای گرم کردن خود وارد زمين چمن ورزشگاه باهنر کرمان شدند از ديدن سکوهای خالی به شدت تعجب کردند.آن ها اصلا عادت نداشتند که برای انجام بازی به يک شهرستان بروند و با سکوهای خالی روبرو شوند که سی درصد ورزشگاه را به خود اختصاص داده باشند! پيش از اين کرمانی ها به زمان بازی اعتراض کرده بودند و خواهان جلو افتادن آن بودند.

معمولا رسم بر اين است که زمانی پرسپوليس و استقلال به شهرستان ها می روند تا به بازی بپردازند، بازار فروش بليط در بازار سياه داغ می شود اما در اتفاقی نادر اين بار عکس اين ماجرا در کرمان رخ داد!در حالی که کمتر از ۲۰ دقيقه به شروع بازی مس و پرسپوليس در ورزشگاه باهنر کرمان باقی مانده بود برخی از مسئولين زمانی که خلوتی بيش از اندازه ورودی های ورزشگاه و سکوها را ديدند، برای پر شدن ورزشگاه تصميم گرفتند بليط های دوهزار تومانی اين بازی را به شکل رايگان ميان تماشاگران توزيع کنند تا آن ها با تماس با دوستان و آشنايان خود، آن ها را برای ورود به ورزشگاه تشويق کنند!

خبرنگاران حاضر در ورزشگاه باهنر کرمان برای پوشش خبری بازی پرسپوليس و مس مصائب و مشکلات جالبی را برای ورود به ورزشگاه تحمل کردند.در حالی که از سوی تربيت بدنی کرمان کارت های خبرنگاری مخصوصی برای اين بازی صادر شده بود، به دليل ناهماهنگی با نيروهای يگان ويژه و عدم ارائه تصوير اين کارت به ماموران، سبب شد که نيروی انتظامی از ورود خبرنگاران به جايگاه مخصوص آن ها جلوگيری کند. اما نکته جالب تر اينکه برخی از مامورين که با اين کارت ها آشنايی داشتند برای ورود خبرنگاران به جايگاه به آن ها بليط های قسمت VIP را دادند تا آن ها مجوز ورود به ورزشگاه را پيدا کنند!

با شروع بازی پرسپوليس و مس در دست برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه شهيد باهنر کرمان پرچم و پارچه نوشته های سبزی به چشم می خورد که عمدتا شعارهای در وصف امام زمان برروی آن ها درج شده بود.

اما با شروع نيمه دوم هيچ يک از اين پرچم ها و پارچه نوشته ها برروی سکو ها به چشم نمی خورد تا اعلام شود آن ها برای جلوگيری از هرگونه شائبه جمع آوری شده اند! البته برخی از بازيکنان دو تيم هم در اين بازی از دست بند سبز استفاده کرده بودند که با عدم باز شدن آن ها در نيمه دوم مشخص شد حساسيت ها نسبت به اين دست بندها کمتر از روزهای قبل شده است!

با اينکه به دليل استقبال کم تماشاگران از بازی پرسپوليس و مس، نيروی انتظامی کار راحت تری برای کنترل اين بازی داشت اما با اين حال تا پيش از شروع بازی تعدادی از تماشاگران خاطی بازداشت شدند.تعداد اين تماشاگران تا پيش از شروع بازی به ۱۵ نفر می رسيد که علت اصلی بازداشت آن ها به همراه داشتن مواد منفجره و ايجاد هرج و مرج در صفوف خريد بليط و نداشتن حالت عادی بود! هرچند تعداد رسمی افراد بازداشتی اين بازی اعلام نشد اما تا پايان بازی اين تعداد افزايش پيدا کرده بود. نيروی انتظامی کرمان به دليل همزمانی اين بازی با جشن های نيمه شعبان تدابير امنيتی ويژه ای برای کنترل بازی مس برابر پرسپوليس داشت و از چند ساعت قبل از بازی مامورين خود را در اطراف ورزشگاه باهنر مستقر کرده بود. هرچند در اين بازی اتفاق خاصی رخ نداد که اين نيرو را به دردسر بی اندازد.

«موج سبز آزادی» يادآور می‌شود که برخی وبلاگ‌نويسان و فعالان فضای مجازی پيشنهاد حضور سبزها در استاديوم و استفاده از فرصت بازی‌های ليگ را مطرح کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016