دوشنبه 19 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار گسترده دانشجويان دانشگاه همدان و علم و صنعت؛ صدور بيش از ۲۰ ترم حکم تعليق، اميرکبير

در پی موج گسترده احضارهای دانشجويان به کميته انضباطی در دانشگاه های مختلف سراسر کشور، طی هفته گذشته تعداد کثيری از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه بوعلی سينا همدان نيز احضار شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير حميدرضا صحرايی و سجاد حسينی فخر، از فعالين دانشجويی دانشگاه علم و صنعت چند روز پيش احضاريه های خود را دريافت کرده اند و اخبار ديگری نيز مبنی بر احضار چند تن ديگر از دانشجويان اين دانشگاه وجود دارد. هم چنين بنا بر اظهارات دانشجويان در صدور اين احضاريه ها موارد تخلف متعددی صورت می گيرد، مانند اينکه بر خلاف رويه های گذشته اين کميته احضاريه ها موضوع "حضور جهت پاسخگويی به پاره ای مسائل" را ذکر نموده است در حالی که تفهيم اتهام صورت نمی گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نظر می رسد علت احضارهای گسترده دانشجويان دانشگاه علم و صنعت، فعاليت های و اقدامات آنان پيش و پس از انتخابات مانند اخراج عوامل صدا و سيما از دانشگاه و شدت گرفتن اعتراضات دانشجويان علم و صنعت پس از شهادت کيانوش آسا، دانشجوی کارشناسی ارشد اين دانشگاه باشد.

علاوه بر اين موارد، تجمع جمعی از دانشجويان در دفتر رياست دانشگاه و اعتراض به عملکرد ضعيف وی در دی ماه گذشته، نيز باعث اعمال نظر شخص جبل عاملی، رئيس انتصابی دانشگاه برای احضار دانشجويان شده است.

گفتنی است در ترم تحصيلی گذشته حميدرضا صحرايی مدير مسئول نشريه هفته نامه ی توقيف شده ی پويش و سجاد حسينی فخر مدير مسئول روزنامه خانه متروک به يک ترم محروميت از تحصيل به صورت معلق محکوم شده بودند.

اما علاوه بر دانشگاه علم و صنعت، دانشجويان دانشگاه بوعلی همدان نيز با دريافت ۲۱ ترم حکم تعليق برای ۱۱ دانشجو از اين امواج مهرورزی بی نصيب نمانده اند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، هفته گذشته، کميته انضباطی اين دانشگاه، در اقدامی بی سابقه، ۱۱ دانشجوی اين دانشگاه را در مجموع به ۲۱ ترم تعليق محکوم کرد. سياوش حاتم، پوريا شريفيان، حجت بختياری، رضا جعفريان، مهدی مسافر، علی رضايی، فريد زندی، کيانوش رضايی، مهدی حکيمی، مصطفی مهدی زاده هر يک با دو ترم تعليق و وحيد اميری با ۱ ترم تعليق، دانشجويان محکوم شده هستند.

اعتراضات گسترده دانشجويان دانشگاه بوعلی سينا همدان به کودتای ۲۲ خرداد و اعلام نتايج غيرواقعی در انتخابات، علت اصلی چنين برخورد سرکوب آميز با منتقدان در اين دانشگاه ذکر شده است.

صدور اين حکم ناعادلانه در حالی است که ۵ نفر از اين دانشجويان احضار شده، سياوش حاتم، پوريا شريفيان، مهدی مسافر، حجت بختياری، رضا جعفريان، در اعتراضات گسترده پس از انتخابات توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده و پس از آزادی با قيد وثيقه، با احکامی اين چنين روبه رو شده اند.

گفتنی است محمد صيادی يکی از دانشجويان دانشگاه بوعلی سينا همدان نيز از ۴۶ روز گذشته تاکنون در زندان الوند همدان در حال گذراندن حکم محکوميت خود می باشد.

احضارهای بی سابقه دانشجويان دانشگاه علم و صنعت و همدان در حالی است که طی نزديک به ۲ ماه پس از انتخابات، بيش از صد دانشجوی دانشگاه های سمنان، مشهد و تبريز، ۱۲ دانشجوی دانشگاه صنعتی بابل، ۶ دانشجوی دانشگاه آزاد شهر ری، و نيز دانشجويان دانشگاه تربيت معلم و پلی تکنيک تهران نيز به کميته انضباطی دانشگاه ها احضار و بسياری از آنان با احکام سنگين تعليق از يک ترم تا سه ترم محکوم شدند.

برخوردهای سنگين کميته انضباطی پس از انتخابات به دستور وزارت علوم و در راستای سياست های سرکوب دانشجويان در حالی است که محمود احمدی نژاد، در دوران تبليغات پيش از انتخابات وجود هر گونه دانشجوی ستاره دار و محروم از تحصيل را انکار می کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016