چهارشنبه 28 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين دستور صادق لاريجانی: اجرای حکم قصاص بهنود شجاعی متوقف شد، ايلنا

از آنجا که وکيل شجاعی معتقد به ايرادات بسيار در پرونده موکل خود است و لاريجانی نيز در سخنان معارفه خود تاکيد کرده بود که کسی نبايد برخلاف قانون حکم کند،اين اقدام را بايد اولين گام وی در عملی کردن سخنانش تلقی کرد.


ايلنا: آيت‌الله صادق لاريجانی در اولين دستور خود پس از تصدی مسئوليت قوه قضاييه، اجرای حکم قصاص بهنود شجاعی را متوقف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد مصطفايی، وکيل بهنود شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با اعلام اين مطلب گفت: قرار بود صبح امروز در زندان اوين حکم قصاص برای ۷ نفر اجرا شود که اجرای حکم موکلم به‌دستور رييس جديد قوه قضاييه متوقف شد.
وی با بيان اينکه حکم ۶ نفر مابقی نيز اجرا نشده است، ادامه داد: فعالان حقوق مدنی، مادران صلح و برخی از خيرين قبل از اجرای حکم با خانواده‌های اوليا دم صحبت کرده و تقاضای رضايت کرديم. زمان اجرای حکم، مدير دفتر اجرای احکام، خانواده‌های اوليا دم را به زندان فراخواند. پس از نيم ساعت يک مامور نيروی انتظامی اعلام کرد که امروز هيچ کس اعدام نخواهد شد.
مصطفايی همچنين از حضور عباس جديدی قهرمان سابق کشتی در مقابل زندان اوين خبر داد و گفت:‌ عباس جديدی توانست با جلب رضايت يکی از خانواده‌های اولياء دم، اجرای حکم قاسم نعمتی را متوقف و واسطه نجاتش شود.
از آنجا که وکيل شجاعی معتقد به ايرادات بسيار در پرونده موکل خود است و صادق لاريجانی نيز در سخنان معارفه خود تاکيد کرده بود که هيچکس نبايد جرات کند و به خود حق دهد که برخلاف قانون حکم کند، اين اقدام را بايد اولين گام قاضی القضات جديد در عملی کردن سخنان خود تلقی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016