پنجشنبه 29 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی در جوابيه ای برای جام جم: طائب يکی از طراحان اصلی نمايش خودساخته ترانه موسوی است، سحام نيوز

با ديدن اين جنايات کسی می تواند سکوت کند؟

کروبی در جوابيه ای برای جام جم پيرو درج مطلبی از سوی آقای شاهمردای از اين روزنامه خواسته است اين جوابيه را منتشر نمايد، متن کامل جوابيه به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير مسئول محترم روزنامه جام جم
جناب آقای بيژن مقدم
پيرو درج مطلبی از سوی جناب آقای شاهمردای در صفحه ۲ روزنامه مورخ ۲۸/۵/۸۸ خطاب به اينجانب خواهشمندم مطابق قانون مطبوعات پاسخ اينجانب را نيز در همان ستون درج فرماييد .
باتشکر

برادر عزيزم جناب آقای حجت السلام والمسلمين شاهمرادی

با سلام و احترام

نامه ای را خطاب به اينجانب در روزنامه جام جم مورخ ۲۸/ ۵/ ۸۸ نوشته ايد و گله مند بوديد از آنچه که من برای روشن شدن افکار عمومی درباره ماجرای ترانه موسوی بيان کردم . البته جای خوشحالی است که شما اصل گفت و گوی خودتان با بنده را تکذيب نکرديد ولی معتقد بوديد که بنده آنچه که شما به من گفته ايد و به قول خودتان تنها قفل سکوتتان را درباره ماجرای ترانه موسوی در حضور بنده شکسته ايد به صورت کامل منتقل نکرده ام . اما لازم است که در اين مورد چند نکته را به شما عرض کنم :

۱- آقای شاهمردای برادر عزيزم ، نمی دانم که آيا شما تحت فشار ناچار به نگارش چنين نامه ای به من شده ايد که تيتری بر آن برگزيده شود که از اظهارات و عملکرد بنده متاسف شده ايد يا خير ؟ ولی وقتی که نامه شما را خواندم خوشحال شدم از اينکه شما نيز اصل موضوع را تاييد کرديد و تنها انتقاد داشتيد به اينکه چرا بنده امانت دار نبوده ام و مطالبی را که شما نزد من بازگو کرده ايد ، منتقل کرده ام . چنين است که من بر آن شدم به نامه شما پاسخ دهم تا شما نيز مطمئن شويد چرامهدی کروبی اين سرباز کوچک نظام هيچ گاه نمی تواند در برابر تضييع حقوق مردم سکوت پيشه کند ، به خصوص آنهم در زمانی که عده ای بر آنند تا جنايات وحشتناکی را که روی داده است کتمان کرده و يا به گردن ديگری بياندازنند .

۲- هنگامی که بنده به شما تلفن زدم و درخواست کردم تا ملاقاتی با شما داشته باشم برای اين بود که آنچه از زبان فرد ديگری که البته شما ايشان را می شناسيد و مورد اعتمادمان هست شنيده ام را با شما مطرح کنم .پس اگر به خاطر داشته باشيد همان موقع که درباره اين ماجرا سوال کردم به شما عرض کردم که چه کسی اين موضوع را به نقل از شما به بنده گفته است و شما نيز خوب می دانيد که ايشان منبع موثقی هستند . در اين راستا لازم به توضيح است که بنده از اصل موضوع خبر داشتم و تنها برای توضيحات بيشتر خواستم تا ماجرا را از شما جويا شوم و در حقيقت مطلب تازه ای از جانب شما به من در اين باره گفته نشد که شما اکنون از من گله کرده ايد که چرا آنچه شما گفته ايد نگفته ام و اظهار داشته ايد که ناباورانه تاسف خورده ايد از مطالبی که مطرح شده است .

۳- از سوی ديگر شما بهتر می دانيد که بنده قصد افشاگری درباره جزئيات ماجرای ترانه موسوی را نداشتم و نمی خواستم که اين موضوع را فعلا رسانه ای کنم و در مطبوعات منتشر کنم ؛ ولی متاسفم از اينکه برخی از مسئولان کشور و ائمه جمعه و روزنامه های به اصطلاح اصولگرا از هر تريبونی برای هتاکی به بنده استفاده کردند و بی آنکه تمايلی برای بررسی آنچه که بنده مطرح کردم داشته باشند انگشت اتهام را به سمت اينجانب نشانه رفته و خواستار مجازات بنده شدند . لذا شاهد آن بودم که جمعی در نماز جمعه و برخی مطبوعات با وقاحت سعی بر آن داشتند تا جناياتی را که در حق مردم به علت اعتراض به نتيجه انتخاباتی روی داده است کتمان کنند . چنين بود که من تصميم گرفتم در پاسخ به زياده گويی هايی آنان طی مصاحبه ای مسائلی از جمله ماجرای ترانه موسوی را برملا کنم تا اين بزرگواران بدانند که مهدی کروبی هيچ گاه بدون سند و مدرک حرف نمی زند . ولی اگر شما دقيقا مطلبی را که منتشر شده مطالعه کرده باشيد متوجه خواهيد شد که هيچ کجای مطلب نامی از شما و آن بزرگواری که اين مطالب را به از نقل از شما به بنده منتقل کرده است برده نشده است و لازم به ذکر است که حتی نزديکان بنده نيز از نام و نشانی گويندگان اين خبر مطلع نبودند .
حتی من در اين مصاحبه هر جايی که لازم بود تا نام کسی را ببرم برای اينکه نام شما تداعی نشود از بيان آن خودداری کردم ولی اينک شما با نگارش اين نامه سبب خير شديد تا من بتوانم نام ايشان را بيان کنم . وقتی که شما با بنده صحبت می کرديد فرموديد که داماد جناب آقای حجت السلام والمسلمين حسينی هستيد ، در همان زمان بنده در اين فکر بودم که چه کسی تلفن و آدرس منزل شما را به نيروهای امنتيی و انتظامی داده است و از کجا آنها می دانند که خانواده شما عروسی در کانادا به نام ترانه موسوی دارد ، چرا که می دانستم شما خانواده ای داريد که از چهره های علمی هستند و در محافل سياست نيز وارد نمی شوند ولی هنگامی که گفتيد داماد جناب آقای حسينی هستيد من متوجه موضوع شدم ودر همان جا به شما گفتم که حلقه مفقود شده را پيدا کردم ، چرا که من می دانستم جناب آقای طائب نيز داماد آقای حسينی است و به شما گفتم که باجناق آقای طائب هستيد که تاييد کرديد . لذا متوجه شدم که آقای طائب يکی از طراحان اصلی نمايش خودساخته ترانه موسوی است . شما بهتر می دانيد که باجناق گرامی شما جناب آقای طائب که وارد اين معرکه شده است در گذشته نيز سوابق و تجربياتی از اين قبيل در وزارت اطلاعات داشته اند ، چرا که رييس دولت وقت به خاطر همين رفتار وعملکردش بود که ايشان را از وزارت اطلاعات اخراج کرد .

۴- آقای شاهمردای بردار عزيز من ، ما نمی توانيم جنايتی که در حق اين مردم شده است را ناديده بگيريم و اين خواست پروردگار بوده که اين جنايات برملا شود تا عاملان ان مجازات گردند . شما که بايد بهتر از هر کسی بدانيد چه قضايايی رخ داده است . همين هفته ای که گذشت به ديدار سه خانواده ای رفتم که در اين حوادث اخير آسيب ديده اند . خانواده ای پسرشان کشته شده است و بنده از وضعيتی که بر آنها گذشته است بسيار متاسف شدم . به ديدار خانواده ای رفتم که زن جوانی در منزل داشتند که در اين حوادث اخير به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که هنوز آثار کبودی بر صورت اين زن پس از گذشت ۶۰ روز از اين حوادث نمايان بود و دست اين زن نيز از چند ناحيه دچار شکستگی شده است و به گردنش آويزان است. همچنين به ديدار خانواده ای از سادات رفتم که جوان آنها در تخت بيماری افتاده بود که شکمش را سوراخ کرده و از اين طريق به او غذا می دادند و يک چشمش را نيز تخليه کرده اند و نابينا شده است و چشم ديگرش نيز در معرض نابينايی قرار دارد . اين جوان سرش پر از ساچمه است و چندين بار مورد جراحی قرار گرفته و مجددا نيز بايد جراحی شود. وقتی اين خانواده ها شرح می دادند که چگونه مورد آزاد و اذيت قرار گرفته اند من متاسف شدم از اينکه اين اتفاقات تحت لوای نظام جمهوری اسلامی روی داده است . به نظر شما با ديدن اين جنايات کسی می تواند سکوت کند ؟ برادر عزيزمن ما نمی توانيم به بهانه حفظ نظام حقايق را کتمان کنيم چرا که تاريخ بالاخره حقيقت را آشکار خواهد کرد . البته اين را نيز می گويم که اکنون بنده برای جمع آوری رای جهت حضور در انتخابات رياست جمهوری و يا گرفتن پست و مقامی به دنبال پيگيری حقوق مردم نيستم بلکه به عنوان فرزند انقلاب و سرباز کوچک اين نظام قصد آن دارم تا از حقوق مردم دفاع کرده و به آنها بگويم که آنچه از سوی عده ای از عوامل خودسر و مسئولان بی تدبير صورت می گيرد به کل نظام تعميم نمی يابد .
۵- لازم به ذکر است که از روزنامه محترم جام جم نيز تقاضا می شود که اين مطلب را در همان ستون در پاسخ به ايشان منتشر کند .

مهدی کروبی
٢٨/٥/٨٨


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016