سه شنبه 27 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه مشترک سازمان دانش آموختگان ايران و دفتر تحکيم وحدت در حمايت از مهدی کروبی

نسبت به عواقب برخورد با کروبی هشدار می‌دهيم

سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) و اتحاديه انجمن های اسلامی دانشجويان دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) که از حاميان مهدی کروبی در انتخابات رياست جمهوری بودند، با انتشار بيانيه‌ای تاکيد کردند که وی و ساير رهبران جنبش اصلاحی مردم را در برابر موج توهين‌ها و تهديدات اخير تنها نخواهند گذاشت.

متن کامل اين بيانيه مشترک به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


زمزمه‌های شومی که از مدتها پيش در محافل اقتدارگريان و عوامل و حاميان کودتای ۲۲خرداد، مبنی بر برخورد قضايی با رهبران جنبش اصلاحی مردم ايران يعنی آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی جريان يافته بود، اندک اندک به تريبون‌های رسمی و علنی راه يافته و برخی صاحب منصبان نابخرد در روزهايی که آبروی دستگاه قضايی به دليل بازداشت و محاکمه نمايشی جمعی از دلسوزان و کوشندگان در راه منافع ملی و حقوق مردم، ريخته و خشم ملت از اينگونه رفتارها برانگيخته شده است، اظهاراتی در همين رابطه را مطرح کرده و می‌کنند.

چنين تهديداتی به ويژه پس از انتشار نامه جناب آقای کروبی خطاب به رييس مجلس خبرگان رهبری، در تشريح عمق فجايعی که به دست عمال عده‌ای کودتاچی در بازداشتگاه‌ها بر زندانيان می‌رود، شدت گرفته و سخنان هماهنگ‌شده تعدادی از ائمه جمعه نشان دهنده آغاز رسمی و علنی پروژه برخورد قضايی با ايشان و ساير رهبران اصلاحات از سوی کسانی است که آشفتگی آنها از طرح اتهام شکنجه در زندان‌ها، نشانه‌های قابل توجه‌ای را پيش‌روی افکار عمومی قرار می‌دهد.

امروز توهين‌ها و تهمت‌های ناروايی که به کروبی نسبت داده می‌شود و جفاهايی که بر او می‌رود در واقع چيزی نيست جز پاشيدن خاک بر چهره آفتاب و کوششی قبيح برای انکار جناياتی که وجدان مشترک يک ملت را متاثر کرده و لکه ننگی بر تاريخ اين کشور گذارده است.

به عنوان بخشی از جامعه دانشگاهی کشور به متصديان امور هشدار می‌دهيم راهی که در پيش گرفته‌ايد جز فساد و تباهی بيش از پيش برای شما ثمری ندارد. بنگريد که عاقبت عدم تمکين از اراده ملت چيست و چگونه در راه اصرار بر يک اشتباه، تا آنجا پيش رفته‌ايد که در تريبون نماز جمعه آبروی نظام را برابر با آبروی مشتی متجاوز به حقوق و نواميس مردم تعبير می‌کنند.

ما به عنوان سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) و اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت) که در دوره دهم انتخابات رياست جمهوری با عنايت به مواضع توسعه‌گرا، حق‌طلبانه، صريح و جامع جناب آقای مهدی کروبی از کانديداتوری ايشان پشتيبانی کرده‌ايم، با صدور اين بيانيه مشترک اعلام می‌داريم که حمايت از اين بزرگوار تنها محدود به دوره تبليغات انتخابات رياست جمهوری و ايام پيروزی و کاميابی نبوده و قطعا در روزهای سخت و دشواری که اقتدارگرايان نه تنها آراء ملت را به يغما برده بلکه امنيت، جان و آبروی آنان را نيز در راه غصب حکومت و امحای جمهوريت نظام ناديده انگاشته‌اند، در کنار اين سياستمدار شجاع و حق‌طلب و نيز ساير راهبران جنبش اصلاحی مردم ايران خواهيم ماند.

همچنين به گردانندگان امور و تصميم‌گيران نسبت به عواقب غيرقابل پيش بينی هرگونه برخوردی با آقايان کروبی و موسوی هشدار داده و به آنها متذکر می‌شويم که يکبار ديگر فريب سناريوهای خطرناک و بی‌پايه‌ عده‌ای که حتی از پوشاندن آثار آشکار دستکاری‌شان در آراء ملت نيز ناتوانند، نخورده و کار را برای خود و کشور از اين که هست دشوارتر نکنند و بدانند که بنای ظلم و دروغ سست‌تر از آن است که می‌پندارند.

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان سراسر کشور (دفتر تحکيم وحدت)
۲۷/مرداد/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016