شنبه 31 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش تکان دهنده تايمز از تجاوز به رضا نوجوان ۱۵ ساله در زندان، موج سبز آزادی

تايمز انگليس با همکاری عفو بين الملل و منابع معتبر خود گزارش کاملی از تجاوز به بازداشت شدگان را فاش ساخته است.

در اين گزارش آمده رضا نوجوان ۱۵ ساله ای است که در مرکز ايران، در يک خانه امن پناه گرفته است اما به تائيد پزشک معالج، قصد خود کشی دارد. وی به همراه عده ای نوجوان هم سن و سال خود که حتی هنوز به سن رای دادن هم نرسيده اند در تجمعی دستگير شده و در زندان بارها مورد تجاوز وحشيانه و تحقير جنسی قرار گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجله تايمز تحقيرهای جنسی عليه اين زندانيان را معادل و يا بدتر از آنچه می داند که جمهوری اسلامی ايران ايالات متحده را برای ارتکاب آن در زندان ابوغريب ملامت نموده است. اين نوجوان که نام وی، محل اقامت و نام پزشک معالج وی نزد تايمز محفوظ است می گويد در روز اول در بازداشتگاه نامعلوم (سپاه يا بسيج) سه نفر لباس شخصی به وی حمله کرده اند و يکی او را به زور نگه داشته، يکی رويش نشسته و ديگری روی وی ادرار نموده و سپس به طرز وحشيانه ای به وی تجاوز کرده اند. وی در طول مدت زندان (حدود ۲۰ روز) بارها مورد تجاوز قرار گرفته است، حتی پس از انتقال به بازداشتگاه رسمی نيروی انتظامی. رضا برای خودکشی در زندان سر به زمين کوبيده است.

او شاهد تجاوز به چندين نفر ديگر نيز بوده و به شهادت پزشک معالج و تائيد نماينده عفو بين الملل در ايران، ادعاهای رضا مبنی بر تجاوز، جراحات جسمی، آسيبهای روحی و تحقيرهای جنسی با واقعيات منطبق است. رضا شاهد زنده‌ی مهدی کروبی، افشاگر تجاوز به زندانيان دربند می باشد. تجاوز کنندگان به رضا مرتبا می گفته اند اين کارها را در راه خدا انجام می دهيم و سزای معترضين به نظام اسلامی همين است. گويا صورت وی را در مدفوع فرو کرده اند و در اعتراض به تجاوز، بازجوی وی دوباره به او تجاوز نموده است.

رضا می گويد زندانيان نوجوان را مجبور به "عمل جنسی با يکديگر" نيز کرده و گفته اند با اين عمل "پاک می شويد". در نهايت رضا با وثيقه ای در حدود ۷۰ ميليون تومان در دادگاه انقلاب و با سپردن تعهد مبنی بر عدم افشاگری در مورد اين رفتارهای وحشيانه آزاد شده است.

در بيمارستان، نوجوان شانزده ساله ديگری که از وی به عنوان سردسته نام برده شده در اثر شدت جراحات به شهادت رسيد. شخصيتهای اين گزارش با بيان اين واقعيات جان خود را به خطر انداخته و خانواده رضا قصد خروج از کشور دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016