شنبه 31 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش آرژانتين به احمد وحيدی، وزير دفاع پيشنهادی، راديو زمانه

آرژانتين نسبت به معرفی احمد وحيدی به عنوان وزير دفاع پيشنهادی احمدی‌نژاد به مجلس، بدليل «دست داشتن» وی در حمله به مرکز يهوديان اين کشور در سال ۱۹۹۴، واکنش نشان داد.
اين حمله تروريستی به مرکز يهوديان آرژانتين در بوينس آيرس، منجر به کشته شدن ۸۵ نفر و زخمی شدن ۳۰۰ تن شد.
آقای احمد وحيدی، به عنوان يکی از متهمان اين پرونده از سوی پليس بين‌الملل تحت تعقيب است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس بين‌الملل، اينترپل نيز تحت تعقيب بودن وی را تائيد و اعلام کرده است که از دو سال پيش برای بازداشت حميدی «اعلان قرمز» صادر شده است.
«اعلان قرمز» به اين معنی است که اينترپل به کشورهای عضو خود درباره اين متهمان اطلاع‌رسانی می‌کند تا دستگاه قضايی آنها به بازداشت متهمان کمک کنند.
اين در حالی است که علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، واکنش آرژانتين به معرفی وحيدی برای تصدی پست وزارت دفاع را «توطئه‌ای صهيونيستی» خوانده است.
وی گفته است که چرا اين اتهام پيش از اين و در هنگام اشتغال وحيدی به عنوان معاون وزارت دفاع مطرح نشده بود؟
احمد وحيدی در زمان انفجار مرکز يوديان بوينس آيرس، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. وی پيش‌تر نيز معاون وزارت دفاع بوده است.
دادستان آرژانتينی مسئول پرونده انفجار مرکز يهوديان اين کشور، اتهام وحيدی را «دست داشتن در طراحی و اجرای عمليات انفجار ساختمان آميا» اعلام کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آرژانتين اقدام محمود احمدی‌نژاد در معرفی وحيدی برای تصدی وزارت دفاع جمهوری اسلامی را «توهين به دستگاه قضايی آرژانتين و قربانيان اين حمله تروريستی» عنوان کرده است.
بر اساس اين گزارش، ايان کلی سخنگوی وزارت خارجه ايالات متحده هم در واکنش به اين انتخاب اعلام کرد که اگر اين خبر و اتهامات وارده به وحيدی صحت داشته باشد، بسيار نگران کننده است.
اکبر هاشمی رفسنجانی رئيس جمهوری، علی‌اکبر ولايتی وزير خارجه، علی فلاحيان وزير اطلاعات و محسن رضايی فرمانده سپاه پاسداران در زمان انفجار آميا نيز از ديگر افراد «دخيل» در اين انفجار از سوی دستگاه قضايی آرژانتين معرفی شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016