سه شنبه 3 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يکی از دو وکيل حجاريان استعفا کرد، سحام نيوز

غلامعلی رياحی وکيل سعيد حجاريان، دليل کناره گيری خود از وکالت وی را اعلام کرد.
وی در توضيح دليل استعفايش نوشت: اينجانب از ۱۰ سال پيش که محاکمه روزنامه صبح امروز به مديريت آقای سعيد حجاريان شروع شد وکالت ايشان را بر عهده دارم. پرونده صبح امروز، امروز در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه مطبوعات مسکوت و معطل رسيدگی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از بازداشت آقای حجاريان در ارتباط با حوادث اخير، قريب به يک ماه پيش با تقديم وکالتنامه به دفتر دادستانی، خود را به عنوان وکيل وی معرفی کردم و در جلسه اول دادگاه حوادث اخير نيز به عنوان وکيل وی حضور يافتم که ايشان در آن جلسه نبود. مقدمه کيفرخواست عمومی قرائت شد و دادگاه با اظهارات قبل از محاکمه آقايان ابطحی و عطريانفر پايان يافت.
در جلسات دوم و سوم چون آقای حجاريان محاکمه نداشت در دادگاه حضور نيافتم تا اينکه اخيراً اطلاع يافتم محاکمه آقای حجاريان شروع خواهد شد و وکيل ديگری به نام آقای صلاحی نيز به عنوان وکيل ديگر ايشان تعيين شده و پرونده محاکماتی را مطالعه کرده است. بعد از اطلاع از موضوع روز شنبه ۳۱/۵/۸۸ در دفتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی حضور يافتم و کتباً اعلام کردم چون آقای صلاحی به عنوان وکيل آقای حجاريان پرونده خوانی را انجام داده و بنابراين «من به الکفايه» است و ادامه حضورم به عنوان وکيل آقای حجاريان مثمرثمر نخواهد بود از وکالت ايشان در اين پرونده کناره گيری کردم.
روز دوشنبه دوم شهريور از دادستانی تهران با من تماس گرفته شد که آقای حجاريان در دادسرا است و می توانم با ايشان ملاقات داشته باشم و سه شنبه سوم شهريور برای دفاع از ايشان در دادگاه حاضر باشم که من موضوع کناره گيری از پرونده در ۳۱/۵ و اينکه با توجه به ضيق وقت عملاً امکان هيچ اقدامی از ناحيه اينجانب ممکن نيست را از طريق تلويزيون هم به مرتضوی و هم آقای حجاريان توضيح دادم. آقای حجاريان اظهار تمايل کرد هر دو نفر به عنوان وکيل حضور يابيم. من با وجود اينکه قبل از آقای صلاحی اعلام وکالت کرده بودم و بسيار تمايل داشتم از حجاريان دفاع کنم ولی چون پرونده را مطالعه نکرده بودم عذر خواستم. بديهی است که در پرونده روزنامه صبح امروز همچنان وکيل آقای حجاريان هستم و در مورد اين پرونده هم چنانچه هماهنگی های لازم به عمل می آمد قطعاً خوشحال می شدم که از ايشان در دادگاه دفاع کنم. باز هم اگر مراحل بعدی در کار باشد و ايشان مايل باشند مجدداً در مرجع تجديدنظر از ايشان دفاع خواهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016