چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کميسيون اجتماعی مجلس: زندان های مابه هتل شبيه ترند، مهر

- ايران برای زندانی شأن و منزلت قائل است

رئيس کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی محيط زندانها را همچون هتل توصيف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ايران بر خلاف ساير کشورها حتی برای مجرمان هم شأن و منزلت قائل است.

سليمان جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعيت زندانها در کشور گفت: زندانها را نمی توان به عنوان ندامتگاه و بازداشتگاه دانست بلکه حتی می توان از اين اماکن به عنوان هتل نام برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اظهارات در حالی از سوی جعفرزاده بيان می شود که کشور ايران با داشتن ۵/۱ درصد از جمعيت زندانيان دنيا جزء ۱۰ کشور اول جهان از نظر تعداد زندانی است. اگر چه اکثر اين زندانيان مرتبط با پرونده های مالی و مواد مخدر هستند.

ميانگين جهانی زندانی ۱۴۰ نفر از هر صد هزار نفر جمعيت است و با توجه به اين معيار تعداد زندانيان ايران در ازای هر صدهزار نفر جمعيت در حال حاضر ۲۰۰ نفر است.

رئيس کميسيون اجتماعی مجلس در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه که از زندانهای ساير کشورها مطلع هستيم در اغلب اين زندانها دور از شان انسانی با زندانيان رفتار می کنند و زندانيان در وضعيت بسيار نامطلوبی نگهداری می شوند اما در مشاهدت عينی از زندانها به اين نتيجه رسيدم که در جمهوری اسلامی برای انسانها و حتی برای مجرمان شان و منزلت قائل هستند.

جعفرزاده از مسئولان سازمان زندانها خواست تا بستری فراهم نمايند تا زمينه بازديد برخی جناح ها، صنف ها و حزب های مختلف از زندانها فراهم شود.

اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: تاکنون منعی برای نظارت نمايندگان مجلس بر زندانها وجود نداشته است اما متاسفانه برخی با اتفاقی بيدار می شوند و به فکر بازديد از زندانها می افتند اما بايد گفت، بازديد از زندانها و بررسی وضعيت زندانيان همواره در دستور کار کميسيون اجتماعی قرار داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016