چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار دفتر هاشمی رفسنجانی: توطئه‌ای بسيار پيچيده برای القای اختلاف بين ارکان نظام اسلامی وجود دارد، ايلنا

بيان جملاتی چون اين جمله که ”آقای هاشمی مايل بود از پشتيبانی عمومی و مردمی برای فشار بر رهبری استفاده کند” از جمله همان توهماتی است که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تاريخی خويش همگان را از آن برحذر داشتند.


ايلنا: در پی اظهارات اخير اسفنديار رحيم مشائی، دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار اطلاعيه ای ضمن تاکيد بر کذب بودن اين سخنان، هشدار داد: علی‌رغم تلاش شخصيت‌های مبارز و بزرگ انقلاب برای آرام کردن فضا و خنثی کردن القائات دشمنان خارجی به نظر می‌رسد توطئه‌ای بسيار پيچيده برای القای اختلاف بين ارکان نظام اسلامی وجود دارد که دامن زدن به اين توطئه نوعی ياس و نااميدی را در جامعه گسترش می‌دهد.

به گزارش ايلنا، متن کامل اين اطلاعيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رسانه محترم
پيرو انتشار سخنان آقای اسفنديار رحيم‌مشايی در جمع اعضای ارشد ستاد ياران خورشيد در برخی سايت‌ها و خبرگزاری‌ها، اگرچه توجه به شرايط زمانی و مکانی سخن و سنجش آن با گوينده نشان از ميزان انطباق سخن با منطق است، اما توضيح درباره بخش‌هايی از سخنان ايشان جهت مزيد اطلاع رئيس دفتر رئيس‌جمهور و تنوير افکار عمومی ضروری به نظر می‌رسد.
مطمئنا بيان جملاتی چون اين جمله که ”آقای هاشمی مايل بود از پشتيبانی عمومی و مردمی برای فشار بر رهبری استفاده کند” از جمله همان توهماتی است که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تاريخی خويش همگان را از آن برحذر داشتند.
سابقه آقای مشايی در ”اظهارنظرهای غلط” و ”سخنان غيرمنطقی” آنقدر آشکار است که نيازی به پاسخ ندارد، اما با توجه به عقبه بسيار عميق اين سخنان و دروغ ‌پردازی‌های عميق‌تر و تلفيق آن با چاشنی توهين توسط کسی انجام می‌شود که قرار بود معاون اول رئيس‌جمهور شود و نشد و امروز رئيس دفتر رئيس‌جمهور است، علی‌رغم تلاش شخصيت‌های مبارز و بزرگ انقلاب برای آرام کردن فضا و خنثی کردن القائات دشمنان خارجی به نظر می‌رسد توطئه‌ای بسيار پيچيده برای القای اختلاف بين ارکان نظام اسلامی وجود دارد که دامن زدن به اين توطئه نوعی ياس و نااميدی را در جامعه گسترش می‌دهد.
بخش‌هايی از سخنان آقای مشايی تکرار سخنان رئيس‌جمهور در مناظره معروف است که رهبری معظم انقلاب در خطبه‌های تاريخی بعد از انتخابات از آن ابراز گلايه کردند و اتهام تماس با يک مقام خارجی در شش ماهه اول دولت نهم ادعايی است که بايد در يک دادگاه صالحه مدعيان آن بايد جوابگوی اتهامات خود باشند.
باشد که خدای تبارک و تعالی توفيق رعايت انصاف را به عنوان جوهره وجودی انسان‌ها به همگان، مخصوصا مسوولان عطا فرمايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016