چهارشنبه 4 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده سپاه تهران: برخی افراد در قالب کميته صيانت از آرا لانه‌های جاسوسی به راه انداخته بودند، ايلنا

- در حوزه‌ مقاومت ۱۱۷ درگيری مسلحانه داشتيم و بيش از ۳ ساعت برادران ما در آن‌جا زير هجوم سنگ و نارنجک‌های دست‌ساز متجاوزين بودند
- هرکس که پيروز انتخابات می‌شد قصد به راه‌اندازی اين اعتراضات خيابانی را داشتند
- بسياری از خواص، بزرگان و فرزندان نظام راه حقيقت را گم کردند


ايلنا: فرمانده سپاه تهران بزرگ درباره حوادث پس از انتخابات گفت:آشوبگران در هر شرايطی و هرکس که پيروز انتخابات می‌شد قصد به راه‌اندازی اعتراضات خيابانی را داشتند.
به گزارش ايلنا سردار عبدالله عراقی در مراسم معارفه سرهنگ حسين اسداللهی برای جانشين جديد تيپ يکم انصارالنبی (ص) با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: اين فتنه، فتنه‌ای بزرگ بود که دشمنان نظام از حداقل ۴ سال قبل برايش برنامه‌ريزی کرده بودند. اين‌ها در هر شرايطی و هرکس که پيروز انتخابات می‌شد قصد به راه‌اندازی اين اعتراضات خيابانی را داشتند. بيش از ۳۰۰ هزار نيروی آموزش‌يافته داشتند که به شکل هرمی در همه‌ تجمعات غيرقانونی در کمتر از چند دقيقه حضور پيدا می‌کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين به از فرمايشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد:بسياری از خواص هم راه حقيقت را گم کرده بودند. بسياری از بزرگان و فرزندان نظام راه حقيقت را گم کردند اما سپاه و بسيج به لطف و عنايت الهی چون به چراغ هدايت ولايت فقيه تمسک جستند، از اين فتنه در امان ماندند و توانستند نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ کنند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: جريان مخالف از مدت‌ها قبل در قالب ستادهايی چون کميته صيانت از آرا و دفاتر خبری، لانه‌های جاسوسی به راه انداخته بودند و بر آتش فتنه می‌افزودند. بی‌شک اگر حمايت قاطع اصولگرايان در حمايت از دولت نبود، کار به شکلی ديگر رقم می‌خورد. دشمنان بر آن بودند تا تنها پوسته‌ای از نظام جمهوری اسلامی باقی بگذارند. ولی چراغ هدايت رهبری و پرتو ولايت، نقشه‌هايشان را به شکست کشاند.
عراقی بااشاره به ماموريت‌های محوله به سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در ايام پس از انتخابات گفت: از روز ۲۶ خرداد که برادران بسيجی وارد ميدان شدند در هيچ يک از ماموريت‌های محوله به‌رغم همه هجمه‌ای که فراهم شده بود، نيروهای بسيجی از سلاح استفاده نکردند و با تجهيزات دفاع شخصی در ماموريت‌ها حاضر می‌شدند. به حول قوه الهی هيچ‌گاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی در ماموريت‌های شهری، نيازی به استفاده از سلاح نيست و بسيج و سپاه با حضور مقتدرانه‌ خود در صحنه خود نيازی به استفاده از تجهيزات اين‌چنينی ندارند.
وی با اشاره به هجمه‌ شايعه‌سازی و دروغ‌پراکنی رسانه‌های بيگانه برای ضربه زدن به عملکرد نيروهای سپاه پاسداران گفت: مدام با تصويرسازی و تحريف واقعيت سعی دارند القا کنند جمعيت بسياری در اين درگيری‌ها کشته شده‌اند اما تنها در حوزه‌ مقاومت ۱۱۷ درگيری مسلحانه داشتيم.
فرمانده سپاه تهران بزرگ با بيان اينکه در آن روز نزديک به ۱۰ هزار نفر به پايگاه ما حمله‌ور شدند ادامه داد: بيش از ۳ ساعت برادران ما در آن‌جا زير هجوم سنگ و نارنجک‌های دست‌ساز متجاوزين بودند و ما مدام از آن‌ها می‌خواستيم از درگيری پرهيز کنند اما کار به جايی رسيد که پايگاه داشت سقوط می‌کرد. متاسفانه مادر دختری بی‌گناه هم به شهادت رسيدند که گزارش کارشناسی نشان می‌دهد زاويه شليک‌ها از سوی بچه‌های ما نبوده است.
وی با تاکيد بر اين‌که " وظيفه همه ماست جزئيات آن حادثه را برای تنوير افکار عمومی شرح دهيم" عنوان کرد: رسانه‌های خارجی قصد داشتند از اتفاقات آن روز به سود خود استفاده کنند اما تصاوير آن روز موجود است که چطور بی‌رحمانه به اين پايگاه حمله شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016