یکشنبه 8 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای شهر تهران: تشکيل کميته بررسی گزارش دفن اجساد مجهول‌الهويه در بهشت‌زهرا، ايلنا

* آمار فعلی دفن‌شده‌های بهشت‌زهرا با ايام مشابه سال گذشته تفاوتی نداشته است

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران پس از پايان دويست و پانزدهمين جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با تشريح آنچه در جلسه امروز شورا گذشته است‏ به حضور محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در اين جلسه اشاره کرد و از پرسش نمايندگان در مورد شايعه مربوط به دفن تعدادی مجهول‌الهويه در بهشت‌زهرا از اين مقام مسوول خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


DNA دفن‌شده‌های اخير ثبت شده است

به گزارش خبرنگار ايلنا، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به شايعات اخير برخی رسانه‌ها در مورد دفن غيرمجاز در بهشت‌زهرا، مجهول‌الهويه دفن کردن برخی افراد و بازنشسته شدن رضائيان مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا که در جلسه امروز شورای شهر در اين مورد از قاليباف شهردار تهران سئوال و جواب شد گفت: بر اساس اعلام شهردار تهران بازنشستگی رضائيان ارتباطی به اين مسائل ندارد و رضائيان ۴۲ سال و دو ماه و ۱۷ روز سابقه کاری داشته و مدت‌ها درخواست بازنشستگی داشته است.
وی افزود: مديرعامل سازمان بهشت‌زهرا اعلام می‌کرد که بيشتر ازآنچه در قانون پيش‌بينی شده در اين پست مانده و شهردار تهران با پيگيری‌های مداوم رضائيان با درخواست بازنشستگی موافقت کرده است.
دانشجو گفت:‌ قاليباف اعلام کرده، اگر می‌دانسته چنين مسائلی را به اين بازنشستگی ارتباط می‌دهد، برای چنين موافقتی صبر می‌کرد. نه تنها در شهر تهران بلکه در اکثر کلان‌شهرها در گورستان‌ها، محلی برای دفن مجهول‌الهويه‌ها در نظر می‌گيرند چرا که اين مسئله اجتناب‌ناپذير است.
سخنگوی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در روز تعدادی متوفی در تهران وجود دارد که در ايام اوليه فوت نمی‌توان هويت آنها را تشخيص داد. اين در حالی است که شهرداری اعلام کرده که DNA افراد مجهول‌الهويه را ثبت کرده و در آينده امکان تشخيص هويت آنها وجود دارد. از شهردار تهران سئوال کرديم که آيا آمار فوت‌شده‌های فعلی در تهران در مقايسه با ايام مشابه سال گذشته تفاوتی داشته يا خير؟، که بر اين اساس اعلام شد اين آمار هيچ تفاوتی با سوابق گذشته نداشته است.
او در مورد سنگ‌قبر نداشتن برخی از قبرهای بهشت‌زهرا ادامه داد: سنگ‌قبر گذاشتن برخی از قبور از زمان دفن زمان يک هفته‌ای نياز دارد تا سنگ‌قبر تهيه شود و حتی به دليل عدم مراجعه برخی خانواده‌ها نصب سنگ‌ قبر مدت‌ها طول می‌کشد. اما اين به معنی مجهول‌الهويه بودن متوفی نيست.
دانشجو از تشکيل يک کميته برای بررسی اين موضوع خبر داد و گفت: مقرر شده تا پس از بررسی کامل اين مسئله گزارش آن در شورای شهر ارائه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016