پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هجوم نيروی انتظامی به مراسم افطار در مقابل زندان اوين، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): نيروهای انتظامی و امنيتی با هجوم به مراسم افطار در مقابل در زندان اوين، افطار خانواده های بازداشت شدگان و مردمی را که به دعوت سازمان دانش آموختگان ايران در مقابل درب اصلی زندان اوين حاضر شده بودند با خشونت برهم زده و به آن ها اهانت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ده‌ها تن از ماموران امنيتی که از چند ساعت پيش از اذان مغرب در محوطه زندان اوين حاضر شده بودند، همزمان با پخش صدای اذان مغرب و وقت افطار هنگامی که اعضای سازمان ادوار تحکيم وحدت و تعدادی از خانواده‌های زندانيان سياسی سفره‌های خود را پهن کردند با هجوم به آن ها و اعمال خشونت سفره‌های افطار پهن شده در مقابل زندان اوين را برچيدند.

سايت ادوار نيوز رسانه سازمان دانش آموختگان در اين مورد گزارش داد برخورد نيروهای انتظامی و امنيتی که همزمان با پخش اذان مغرب و هنگام افطار توام با اهانت به حاضران صورت گرفت، با اعتراض شرکت کنندگان در اين مراسم مواجه شد که نيروهای انتظامی با توسل به خشونت روزه‌دارانی را که در کنار سفره‌های افطار نشسته بودند به روی زمين کشاندند و آن ها را از محل دور کردند.در اين ميان توهين يکی از افسران نيروی انتظامی به همسر عبدالله مومنی (همسر شهيد) با ابراز انزجار حاضران مواجه شد.

تا ساعتی پس از افطار نيز نيروهای انتظامی و امنيتی ار توقف صدها نفر از شهروندان که قصد داشتند به اين مراسم بپيوندند در مقابل درب اصلی زندان اوين جلوگيری کردند.

درپی برخورد نيروی انتظامی و ماموران امنيتی با شرکت کنندگان در مراسم افطار در مقابل زندان اوين،تعدادی از حاضران با حضور در کنار اتوبان يادگار امام و در فاصله چند صدمتری زندان اوين سفره‌های افطار خود را پهن کرده و در کنار خانواده زندانيان سياسی روزه خود را افطار کردند.

احمد زيدآبادی دبيرکل و عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان از فردای انتخابات بازداشت و تاکنون در سلول های انفرادی و تحت فشار و شکنجه های شديد رجسمی و روانی قرار دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016