پنجشنبه 12 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جمعی از هواداران احمد زيدآبادی به رئيس قوه قضائيه، موج سبز آزادی

جمعی از دوستداران و هواداران احمد زيدآبادی، در نامه‌ای به رئيس جديد قوه قضائيه خواستار آزادی اين روزنامه نگار دربند و رسيدگی به نقض متن صريح قانون در ارتباط با فشارهای جسمی و روحی غيرقانونی بر وی شدند، متن اين نامه که در وبلاگی که برای آزادی احمد زيدآبادی راه‌اندازی شده آمده، به قرار زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای آيت الله صادق لاريجانی رياست محترم قوه قضاييه

با سلام و تحيات و آرزوی قبولی طاعات در اين ماه مبارک و ضمن تبريک به مناسبت مسئوليت جديد و خطيرتان در ابتدا نکاتی چند از نهج البلاغه علی(ع) را که بی شک ماه اوست برای تذکر به همه مان يادآور می شويم.

“از ميان مردم، برترين فرد نزد خود را برای قضاوت انتخاب کن؛ کسانی که مراجعه فراوان، آنها را به ستوه نياورد و برخورد مخالفان با يکديگر، او را خشمناک نسازد؛ در اشتباهاتش پافشاری نکند و بازگشت به حق پس از آگاهی، برای او دشوار نباشد؛ طمع را از دل ريشه‏کن کند و در شناخت مطالب به تحقيقی اندک رضايت ندهد؛ در شبهه‏ها ازهمه بااحتياط‏تر عمل کند و در يافتن دليل، اصرار او از همه بيشتر باشد؛ از مراجعه پياپی شاکيان خسته نشود؛ در کشف امور از همه شکيباتر و پس از آشکار شدن حقيقت، در فصل خصومت از همه برنده‏تر باشد؛ کسی که ستايش فراوان، او را فريب ندهد و چرب‏زبانی، او را منحرف نسازد و چنين کسانی بسيار اندکند

“ با عدالت مردمان اصلاح می شوند”

“از عدالت خود، لباس عافيت بر تنتان کردم”

پيشوای دادگر، از باران پيوسته [که همه چيز را بارور می کند] بهتر است، و جانور درنده و آدمخوار، از فرمانروای ستمکار بهتر است، و فرمانروای بيدادگر از ادامه هرج و مرج نيکوتر است”

ضمن تبريک دوباره جهت مستوليت خطيرتان در باب عدالت خانه جمهوری اسلامی ايران همانگونه که مستحظريد در تاريخ ۲۳ خرداد ماه ۸۸ در ساعات پايانی شب دکتر احمد زيد آبادی را پس از بازگشت از محل کار در جلوی درب منزل ايشان به بدترين شکل ممکنه ربودند و تاکنون چيزی بيشتر از ۲ ماه و نيم زندانی می باشند.

همانگونه که شما نيز قطعا چون ما بايد اطلاع داشته باشيد بنا به اظهارات همسر نامبرده در اولين ملاقات خانواده با ايشان مطلع شديم که ۱۷ روز کامل ايشان بدون هيچگونه تفهيم اتهامی در سلولی انفرادی که به تعبير ايشان شبيه به قبر بود نگهداری شده اند.پس از طی اين مدت ودر پی اعتراض ۱۷ روز ديگر در همان وضعيت نگاه داری شده اند و باز هم بدون هيچگونه تفهيم اتهام و بازجويی .و اکنون نيز به گفته خود ايشان پس از طی۳۶ روز ابتدايی در مرحله بازجويی قرار دارند.

به استناد کدامين بند قانونی و به استناد کدامين شيوه ورفتار انسانی و بخصوص اسلامی با فردی که در جايگاه متهم قرار دارد بدينگونه رفتار می شود. توجه شما را به تاکيداتتان به اجرای دقيق آيين دادرسی کيفری در روند دادرسی در محاکم قضايی و متهمين حوادث اخير به هيئت ۳ نفره ارجاع می دهيم.

جناب آقای لاريجانی همانگونه که مستحظريد به استناد اصل ۳۵ قانون اساسی و ماده ۱۸۶ قانون آيين دادرسی کيفری حق آزادی انتخاب وکيل و به استناد بندهای ديگر قانونی هيچ دادگاهی حق ندارد از خضور وکيل مدافع ممانعت بعمل آورد چگونه است که متهم در آخرين جلسه ملاقات با خانواده اش از محکوم بودن به انتخاب وکيل تسخيری ياد می کند و تاکنون وکيل قانونی وی نه تنها موفق يه اخذ امضا از متهم نشده است بلکه هيچ ملاقاتی با وکيلش نيز نداشته است .

چگونه است که متهم از مجبور شدن به اظهار همکاری با بازجويان و اظهار ندامت و پشيمانی از گذشته اش در جلسه دادگاه ياد می کند.

براستی تا چه ميزان حقوق متهم در محاکم تحت امر شما اجرا می شود؟ براستی آن عدالت علوی و اسلامی اجازه برخورد با مخالف خود و حتی مجرم را اينگونه تعريف می کند ؟

اين شبها واين روزها همانطور که شما بعنوان يک رو حانی انديشمند از آن مطلعيد به علی (ع) آن بزرگمرد عرصه عدالت و تقوی متعلق است که وقتی شنيد به نام حکومت اسلامی از پای زن يهودی خلخال بيرون کردند گفت اگر انسان از غصه بميرد جای تعجب نيست.

آقای لاريجانی اميدواريم که به دروس آموخته شده در محضر اساتيد بزرگ خود در حوزه وبر اساس آموزه های اسلامی و همچنين به آنچه بايد بر حسب وظيفه انسانی خود بدور از هر گونه تعلق فکری و جناحی زمينه اجرای حقوق کامل انسانی يک متهم و همچنين رافت اسلامی را فراهم نماييد و زمينه آزادی بی قيد و شرط ايشان و ديگر عزيزان بی گناه در بند را در اين ماه خدا فراهم آوريد.

والسلام عليکم
جمعی از دوستداران دکتر احمد زيد آبادی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016