شنبه 14 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: نگران حذف جمهوريت نظام هستيم، توقيف روزنامه و فيلتر شدن سايت هزينه افشاگری ماست، سحام نيوز

سحام نيوز: دبير کل حزب اعتماد ملی گفت: تا زمانی که زنده باشم از آرمان ها، ارزش های انقلاب و نظام و منافع ملی و جامعه دفاع خواهيم کرد و لحظه ای آن را رها نمی کنم.
حجت الاسلام مهدی کروبی در مراسم افطاری که از سوی ناصر قوامی در شهر قزوين برگزار شد طی سخنانی در جمع حاميان خود در اين شهر با اشاره به حوادثی که پس از انتخابات روی داد ادامه اين روند را يک نگرانی نسبت به آينده و سرنوشت کشور دانست و گفت : نگران وارد شدن خدشه به جمهوريت نظام هستم ، نگران اين هستيم که جمهوريت از نظر محتوايی به مرور حذف شده و تنها يک چيز صوری و ظاهری از آن باقی بماند.
شيخ اصلاحات تصريح کرد: جمهوريت و اسلاميت دو مبنای بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران است که هر دو به هم متصل بوده و تضعيف يکی، ضعف ديگری را در پی خواهد داشت .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام کروبی افزود: نبايد به دليل عدم مقبوليت جمهوريت توسط يک انديشه و فکر خاص دلسرد شده و مسئوليت ها را سلب کنيم بلکه بايد با تدبير و دورانديشی، مصمم و قاطع به کار خود ادامه دهيم.
شيخ اصلاحات اضافه کرد: سختی ها، آزمايش و امتحانی است که بايد از آن عبور کنيم تا معنای پيروزی و شکست را درک کرده تا بتوانيم به خوبی انديشه و تفکرات خود را تبيين کنيم.
دبير کل حزب اعتماد ملی با بيان اينکه موج عظيم و آرام معترضان به انتخابات موجب افزايش مسئوليت ها می شود، گفت: جريان حاکم به جای ادای مسئوليت، معترضان را سرکوب کرده، مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب جان باختن کسانی شد که تنها به نتيجه يک انتخابات اعتراض داشتند و متاسفانه با بازداشت شدگان رفتاری صورت گرفت که موجب شده تا به امروز همچنان
گرفتار حوادث پس از انتخابات باشيم که البته اکنون با مستنداتی که ارائه شد مسئولان متوجه آن شده اند که در کهريزک و امثال آن جنايتی رخ داده است که غير قابل بخشش است.
کروبی تصريح کرد: برخی مسئولان معتقدند معترضان به تقلب در انتخابات برنامه ای از پيش تعيين شده برای اين موضع گيری خود داشته اند متوجه باشند که به مردم ايران توهين می کنند زيرا مردم خود نسبت به شرايط و اوضاع به خوبی آگاهند.
وی در پاسخ به کسانی که تشکيل کميته صيانت از آرا از سوی اصلاح طلبان را توطئه ای عليه جمهوريت نظام می دانستند، گفت: عملکرد شورای نگهبان در انتخابات های گذشته رياست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، موجب شد تا در انتخابات اخير اصلاح طلبان خود در انديشه نظارت بر روند انتخابات بيافتند بنابراين تشکيل اين کميته در مقابل کارهای غير قانونی مجريان و ناظران انتخابات بود.
دبير کل حزب اعتماد ملی اظهار داشت: اگر نسبت به داوری مردم اعتقاد و اطمينان داريد پس چرا هنگام برگزاری هر مراسمی با کلاه خود، سپر و باتوم از آنان استقبال کرده و به ميدان می آئيد.
کروبی تبعات عملکرد اشتباه برخی ازمسئولان را به ضرر همه مردم دانست . وی افزود: برخی از مسئولان درصورتی که مسئله ای به مصلحت و صلاح آنان باشد، آن را مصلحت نظام می دانند اما اگر اين امر به مصلحت آنان نباشد و آنان رادچار مشکل کنند، بيان اينگونه مسائل را به ضرر نظام و خدشه وارد کردن به آن می دانند .
دبير کل اعتماد ملی همچنين در پاسخ به برخی از دانشجويان و فعالان سياسی قزوين که نسبت به آينده خود ابراز ناراحتی می کردند، گفت: اکنون وضع به گونه ای است که دستمان خالی است و ديگر در موضع قدرت نيستيم تا بتوانيم از بازداشت ها و برخوردها ممانعت کنيم و تنها می توانيم به چانه زنی بپردازيم .
شيخ اصلاحات ايجاد محدوديت در عرصه اطلاع رسانی رانشانه نگرانی جريان حاکم از افشاگری درباره حوادثی که پس از انتخابات روی داد دانست و گفت : برخی از افشاگری های بنده و اسنادی که درباره آزار جنسی بازداشت شدگان اخير ارائه کردم موجب محدوديت در انتشار روزنامه و سايت اعتماد ملی شد وليکن مسئولان بدانند که هيچ گاه توقيف يک روزنامه يا فيلتر کردن سايت مانع از انتشار خبری نمی شود . مطبوعاتی ها نيز نگران نباشند چرا که يک روزنامه تعطيل شد يک روزنامه ديگر راه اندازی می شود و هيچ گاه شرايط اين گونه نخواهد ماند .
وی با بيان اينکه نبايد با هياهو صورت مسئله حوادث اخير را پاک کنيم گفت: بايد آسيب شناسی کرده و مقصر را پيدا کنيم ، بايد معلوم شود چرا و از کجا خورده ايم.
کروبی اظهار داشت: متاسفانه هنوز نتوانستيم اوضاع بعد از انتخابات را ساماندهی کنيم که اميدوارم با تدبير مسئولان و به ويژه تلاش های مسئولان قضايی هرچه سريعتر به سمت آرامش حرکت کرده و تمام زندانيان حواداث اخير آزاد شوند.
وی در نهايت تاکيد کرد: حوادثی که روی داده نشان می دهد که روزهای سختی را پيش رو داريم ولی بايد درراستای فکر و انديشه که بدان اعتقاد داريم ايستادگی کنيم و به تقويت کار تشکيلاتی و فردی بپردازيم .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016