سه شنبه 17 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافقات مهم درباره دادگاه‌ها و بازداشتی‌ها: ملاقات با بازداشت شدگان منتفی شد، مهر

مهر: عضو کميته ويژه پيگيری حوادث پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی از توافقات جدی و مهم اين کميته با دادستان جديد تهران خبر داد و با اعلام اينکه فعلا ديدار با چهره های شاخص در دستور کار کميته نيست، تصريح کرد: اگر رئيس جمهور در مورد انجام برخی حوادث بازداشتگاه ها توسط عناصر وابسته به جريانات آشوبگر اسناد قطعی دارد ، بايد ارائه نمايد تا رسيدگی شود.

فرهاد تجری با اشاره به جلسه کميته ويژه با دادستان جديد تهران ، اظهار داشت: در جلسه با دادستان جديد به بيان ديدگاه ها وجمع بندی نقطه نظرات کميته از جمله نقاط ضعف ماموران در برخورد با بازداشت شدگان حوادث اخير پرداختيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که به همراه بروجردی ، سروری واميدوار رضايی به ديدار دادستان تهران رفته بود، با بيان اينکه در طرح ديدگاه های خود به نقاط اشتراک بسياری با دادستان جديد تهران رسيديم، عنوان کرد: به عنوان مثال اجرای دقيق قانون و آئين دادرسی کيفری و همچنين توجه به حقوق شهروندی درباره متهمان حوادث بعد از انتخابات از جمله مسائل مورد اتفاق دو طرف در اين جلسه بود.

نماينده مردم قصرشيرين در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای ديگر مطرح شده درجلسه مذکور، تصريح کرد: دراين جلسه درخصوص فراهم آوردن زمينه آزادی افرادی که جرمشان قابل اغماض است، مانند دانشجويان واساتيدی که نقش غير موثری در اين حوادث داشتند وهمچنين تعيين تکليف کسانی که به نسبت افراد قبلی جرمشان سنگين تر است بحث وتبادل نظر شد.

وی افزود: در مورد افراد دسته دوم ؛ با توجه به اينکه مدت مديدی از زمان بازداشتشان می گذرد ، در حاليکه با حکم قرار موقت بازداشت شده اند وتاکنون دلائل وشواهد کافی هم در خصوص محکوميت اين افراد به محاکم قضايی ارائه نشده است لذا بازداشت اين افراد با شرايطی که ذکر شد هيچ توجيحی ندارد و براين اساس خواسته شد در دادگاه صالحه با اجرای دقيق قانون و آئين دادرسی کيفری و همچنين توجه به حقوق شهروندی به اتهام بازداشتيهای مذکور رسيدگی شود تا اگر مستحق مجازات بودند هرچه سريعتر مجازات شوند واگر هم قرار شد که آزاد شوند هرچه زودتر اين اتفاق بيافتد تا اين افراد از حالت بازداشتی و سلول انفرادی خلاص شوند.

نائب رئيس کميسيون قضايی وحقوقی مجلس شورای اسلامی با اعلام اينکه اعضای کميته ويژه قريب به ۱۵۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير را ملاقات کرده اند، گفت: با توجه به اينکه مديريت جديد دستگاه قضايی عزم کافی برای رسيدگی به اين پرونده را دارد وهمچنين وجود کميته موازی که در شورای عالی امنيت ملی به رياست سروری شکل گرفته که از اعضای کميته ويژه مجلس هم است، فعلا ضرورتی برای بازديد کميته از چهرهای شاخص احساس نمی شود ولی با اين حال اگر برنامه ای پيش آمد کميته به جد آن را پيگيری خواهد کرد.

وی درباره سخنان رئيس جمهور مبنی بر داشتن اسناد قطعی در مورد اينکه برخی حوادث بازداشتگاه ها توسط عناصر وابسته به جريانات آشوبگر انجام شده نيز گفت: اگر رئيس جمهور دلائل قطعی در اين زمينه دارند بايد ارائه نمايند تا رسيدگی شود.

تجری در پايان از بزرگان دو طيف سياسی کشور خواست که با سعه صدردر بيان ديدگاه های خود به عقلانيت توجه کنند تا هزينه های بيشتری را به نظام تحميل نکنند .

اين عضو کميته ويژه مجلس همچنين ازتنظيم گزارشی کامل توسط کميته ويژه مجلس که همه اقدامات اين کميته را در برمی گيرد خبر داد که در اسرع وقت به اطلاع رسانه ها ومردم خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016