چهارشنبه 18 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيم‌مشايی: علت پس‌گرفتن نامه معرفی وزرا، تعطيلات مجلس بوده است، ايسنا

رييس‌دفتر رييس‌جمهور گفت: آقای احمدی‌نژاد معتقدند ديدن و نقش دادن به زنان عين عدالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايی، در حاشيه مراسم توديع و معارفه وزيران پيشين و فعلی علوم، تحقيقات و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش که آيا معرفی سه وزير زن، از تکريم جايگاه زن نشان دارد؟ اظهار کرد: بحث رييس‌جمهور، بحث تکريم زن نيست. کرامت زن خيلی برترين از اين‌هاست. با ارائه‌ وزارت، به زنان هيچ چيزی اضافه نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آقای احمدی‌نژاد معتقدند ديدن زنان و نقش دادن به آنان عين عدالت است.

رحيم‌مشايی هم‌چنين با بيان اين که در اين مساله، سهمی وجود ندارد، اظهار کرد: اگر قرار بود بحث دادن سهم زنان مطرح باشد، بايد از کسانی سوال می‌شد که هيچ‌کس را انتخاب نکرده‌اند.

مشايی هم‌چنين در پاسخ به پرسشی درباره پس‌گرفتن نامه رييس‌جمهور در معرفی دو تن از وزرای باقی‌مانده به مجلس و اين که آيا ممکن است در نامه مجدد، تغييراتی ديده شود، اعلام کرد: اين پس گرفتن فقط به علت تعطيلاتی بود که بايستی نمايندگان مجلس می‌رفتند.

رييس دفتر رييس‌جمهور در ادامه در واکنش به اين اظهار نظر که يکی از وزرای پيشنهادی اعلام کرده است رييس‌جمهور به علت احترام به نظر مراجع تقليد نامه را پس گرفته‌، گفت: من از اين موضوع هيچ اطلاعی ندارم و حتی اين حرف را هم نشنيده‌ام.

رحيم‌مشايی هم‌چنين در پاسخ به پرسش مجدد يکی از خبرنگاران درباره احتمال تغيير افراد پيشنهادی در اين نامه افزود: اگر بخواهد تغييراتی صورت بگيرد، بايد دو هفته ديگر منتظر ماند، ولی الان بحث تغيير وجود ندارد.

وی درباره اين که آيا رييس‌جمهور مصر است وزير آموزش و پرورش را يک زن معرفی کند نيز تصريح کرد: وقتی دوباره زن اعلام شده است، اين مساله از اصرار هم گذشته و اقدام شده است.

رحيم مشايی در ادامه در پاسخ به اين پرسش که آيا وزير علوم سابق به عنوان سفير ايران در امارات معرفی می‌شود نيز اظهار کرد: دکتر زاهدی هر جايی که بخواهند می‌توانند بروند. آقای احمدی‌نژاد به ايشان خيلی اعتماد دارند، ولی اين مساله تصميمی است که خودشان می‌گيرند.

وی در پايان درباره معاونت علمی رييس‌جمهوری نيز اظهار کرد: اين معاونت همچنان در اين دولت پابرجاست و حفظ آقای واعظ ‌زاده به عنوان رييس اين معاونت با تصميم رييس‌جمهور است و ايشان تعيين می‌کنند، ولی من اين بحث را نشنيدم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016