یکشنبه 22 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات يک ساعته بهزاد نبوی با همسرش، ايلنا

اقدام فعلی مراجع قضايی در رعايت اصل ۳۷ قانون اساسی (اصل برائت) و اجرای ماده ۱۸۸ قانون آئين دادرسی کيفری دائر بر منع انتشار اسامی در مطبوعات تا پايان تحقيقات که به دستور آيت‌الله لاريجانی صورت گرفته مثبت بوده است.


ايلنا: وکيل بهزادنبوی اعلام کرد که روز گذشته همسر بهزاد نبوی توانست با همسرش در زندان اوين ملاقات کند.
صالح نيکبخت که وکالت نبوی، ابطحی، صفايی فراهانی، مازيار بهاری و چند تن از بازداشت‌شدگان حوادث اخير را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن اعلام مطلب فوق گفت: همسر مهندس بهزاد نبوی توانست روز گذشته با همسرش در زندان اوين به طور حضوری ملاقات کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين وکيل دادگستری با تاکيد بر اين‌که تمام موکلانش تاکنون با خانواده‌هايشان ملاقات حضوری کرده و از خانواده‌های آنها رفع نگرانی به عمل آمده است، اظهار داشت: همه موکلين در اين ملاقات‌ها وتماس‌ها از شرايط خود در زندان و برخورد زندان‌بانان ابراز نارضايتی نکردند.
وی با بيان اين‌که با صفايی‌فراهانی ملاقات کرده است، ادامه داد: اميدوارم هر چه زودتر با مازيار بهاری خبرنگار ايرانی مجله ‌نيوز‌ويک و مهندس بهزاد نبوی نيز ملاقات کنند و بعد از پايان تحقيقات پرونده اتهامی آنان را مطالعه کند.
نيکبخت در پاسخ به اين پرسش که آيا موکلان شما در جلسه فردا حضور دارد، گفت:حسب اعلام يکی از مسئولين اداری دادستانی تهران نام هيچ يک از موکلين در بين کسانی که در جلسه فردا محاکمه می‌شوند، نيست.
وی تاکيد کرد:اما اقدام فعلی مراجع قضايی در رعايت اصل ۳۷ قانون اساسی (اصل برائت) و اجرای ماده ۱۸۸ قانون آئين دادرسی کيفری دائر بر منع انتشار اسامی در مطبوعات تا پايان تحقيقات که به دستور آيت‌الله لاريجانی صورت گرفته مثبت بوده و می‌تواند گامی در جهت اجرای قوانين کشور و حفظ حقوق شهروندان اعم از متهمان و اشخاص ثالثی باشد که در جلسات دادگاه حضور ندارند و بدون امکان دفاع به نوعی آنان متهم و يا از آنان نام برده می‌شود.
وکيل چند تن از بازداشت‌شدگان حوادث اخير ادامه داد: در هفته گذشته اينجانب به همراه چند تن ديگر از وکلا طی لايحه‌ای به رياست کل دادگاه‌های انقلاب و شعبه ۱۵ اين دادگاه درخواست کرديم با توجه به صدور کيفرخواست و پايان تحقيقات و رفع مقتضيات بند (د) ماده ۳۲ قانون آئين دادرسی کيفری، قرار بازداشت متهمان طبق ماده ۱۸۲ همين قانون به وثيقه يا کفالت تبديل شود و متهمان قبل از پايان يافتن ماه مبارک رمضان به آغوش خانوادشان بازگردند. همچنين خواستار ملاقات با ساير موکلين و مطالعه پرونده اتهامی آنان شديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016