جمعه 27 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در خصوص محاکمه‌ عبدالله مومنی

اتهامات و اعترافات غيرواقعی و نامتناسب با شخصيت و فعاليت‌های عبدالله مومنی است

در ادامه‌ی برگزاری جلسات دادگاه فعالان سياسی و اجتماعی که در جريان وقايع پس از اعلام نتايج دهمين دوره از انتخابات رياست جمهوری بازداشت شده‌اند، در پنجمين جلسه از اين دادگاه شاهد محاکمه‌ی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان ادوار تحکيم وحدت و پنج نفر ديگر از بازداشت شدگان حوادث اخير بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گزارش خبرگزاری‌های حامی دولت عبدالله مومنی در جريان اين دادگاه با پذيرفتن اتهامات مطرح شده عليه خود در متن کيفرخواست قرائت شده از سوی نماينده دادستان اقدام به اعترافاتی در رابطه با فعاليت‌های‌ خود نموده‌ است. اين در حالی‌‌ست که وی بدون وکيل مدافع در دادگاه حاضر شده‌ بود. هر چند گفته شد، عدم حضور وکيل به درخواست خود متهم بوده است.
اتهامات نسبت داده شده به سخنگوی ‌سازمان ادوار تحکيم وحدت و اعترافاتی که از زبان وی در جلسه‌ی دادگاه مذکور بيان شد آن‌چنان غيرواقعی و نامتناسب با شخصيت سياسی و زمينه‌ی فعاليت‌های وی بود که هر شخص يا گروهی که عبدالله مومنی را می‌شناسد و در جريان فعاليت‌های ‌سياسی و حقوق بشری وی قرار دارد به نادرست بودن آن‌ها اذعان خواهد داشت.
عبدالله مومنی از معدود چهره‌های سياسی و تشکيلاتی در ايران است که پايبندی راسخ و صادقی نسبت به حقوق بشر ورای ديدگاه سياسی و وابستگی تشکيلاتی خود دارد و هميشه در دفاع از حقوق انسان‌ها و اعتراض به موارد نقض آن در جامعه‌ی ايران، در بين کنشگران پيشگام و ثابت قدم بوده است.
دفاع از حقوق بشر همواره يکی از ارکان اصلی فعاليت‌های وی و سازمان ادوار تحکيم وحدت بوده است. دفاعی که با تحريفات صورت گرفته در عنوان و ماهيت آن‌ها بخشی از اتهامات و اعترافات منتسب به عبدالله مومنی‌ را شامل می‌شود. آن‌چه در اين دادگاه حمايت از اراذل و اوباش و دفاع از حقوق تجزيه طلبان خوانده شده در واقع اشاره به مراسم‌هايی است که طی سال گذشته يکی در خصوص توجه به حقوق شهروندی و ديگری در قدردانی از فعاليت‌های حقوق بشری محمدصديق کبودوند رئيس زندانی ‌سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از سوی‌ ادوار تحکيم وحدت در دفتر اين سازمان با سخنرانی شيرين عبادی برگزار شده است.
موارد بسيار ديگری نيز در کيفرخواست و اعترافات مزبور عليه عبدالله مومنی مطرح شده است که در جايی که به نظر می‌رسد متهم خود در موقعيتی نبوده تا بتواند در شرايطی آزادانه به دفاع حقيقی از خود بپردازد، طی بيانيه‌ای از سوی سازمان متبوع وی نادرست و مغاير با واقعيت اعلام شده است.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن ارج نهادن بر کوشش‌های حقوق بشری عبدالله مومنی و سازمان ادوار تحکيم وحدت طی سال‌های اخير آن‌چه به نام اعترافات از زبان اين فعال سياسی در دادگاه بيان گشت را با توجه به وضعيت نگهداری وی که تا پيش از حضور اخير در دادگاه آن‌چنان نامعلوم بود که باعث ايجاد نگرانی‌هايی جدی در مورد سلامت جسمی او شده بود را فاقد اعتبار می‌داند، زيرا به نظر می‌رسيد اين اعترافات تحت شرايطی خاص به ايشان تحميل شده باشد.
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان همچنين بار ديگر اعتراض و نگرانی خود را نسبت به بازداشت‌ ‌گسترده شهروندان و فعالان سياسی و اجتماعی در جريان حوادث پس از انتخابات و شرايط نگهداری و شيوه محاکمه آنان اعلام می‌دارد و خواستار رفتار مستقل و به دور از جهت گيری‌ سياسی و جناحی دستگاه قضايی در اين رابطه است.

دبيرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان
پنج‌شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ برابر با ۲۰۰۹-۰۹-۱۷


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016