پنجشنبه 19 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه سازمان دانش آموختگان ايران: آيا عبدالله مومنی زنده است؟ ادوارنيوز

درپی ابراز نگرانی شديد خانواده عبدالله مومنی پس از گذشت ۳۵ روز بی خبری مطلق از سلامتی وی، و انتشار برخی شايعات نگران کننده، سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت) اطلاعيه‌ای را بدين شرح منتشر ساخت:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اطلاعيه سازمان دانش آموختگان ايران (ادوارتحکيم وحدت)

آيا عبدالله مومنی زنده است؟

ملت شريف ايران؛

اينک که اثبات شده است در اين ملک هيچ دادرسی بر سر کار نيست، ناچار از آنيم که ديگر بار از دردها و مصائب با شما بگوييم. قريب سه ماه از بازداشت آقايان احمد زيدآبادی و عبدالله مومنی دبيرکل و سخنگوی سازمان دانش آموختگان ايران می‌گذرد و همچنان هيچ مرجعی حاضر به پاسخگويی در مورد اتهامات و حتی محل نگهداری آنان نبوده و همچنانکه پيش از اين بيان داشتيم اين اقدام چيزی جز يک گروگان‌گيری تمام عيار برای سرپوش نهادن بر کودتای ۲۲ خرداد نيست.

امروز ۳۵ روز است که از عبدالله مومنی هيچ اطلاعی در دست نيست. آخرين خبر از وی مربوط است به ملاقات همسر و دو فرزنداش با او در حياط زندان اوين؛ همسر مومنی وضعيت وی را در آن ملاقات اينگونه توصيف کرده بود:‌ «همسرم شديدا تحت فشار روحی و جسمی و شکنجه است و نزديک ۲۰ کيلو وزن کم کرده است. آن کسی که ديديم اصلا عبدالله مومنی نبود؛ فقط يک پوست و استخوانی بود که تعادل روحی و روانی و قدرت حرف زدن وايستادن و راه رفتن نداشت. هيچ چيزی از عبدالله نمانده است».

اين آخرين اطلاعی است که از عبدالله مومنی، در دست است و پس از گذشت ۳۵ روز اينکه حتی از يک تماس تلفنی وی نيز با خانواده دريغ شده به باور ما متاسفانه ممکن است ناشی از آن باشد که جان عبدالله مومنی به مخاطره افتاده باشد.

تاسف آورتر آنکه آگاه شديم پرونده آقايان عبدالله مومنی و احمد زيدآبادی در اختيار قاضی مسئول فجايع بازداشت‌گاه کهريزک است؛‌ فردی که نه تنها به رغم ادعای دروغگويان، به دليل مشارکت در جناياتی بی سابقه، از کار برکنار نشده است بلکه ناجوانمردانه‌تر از پيش به آزار خانواده‌های مظلوم و ستم‌کشيده زندانيان سياسی می‌پردازد.

از سوی ديگر شايعات هولناک و به شدت نگران کننده‌ای که در مورد سلامتی عبدالله مومنی منتشر شده، همسر او را وحشت زده و خواب را از ديدگان فرزندان بيگناه‌اش ربوده است، وضعيتی که دستکم با شنيدن صدای پدر برای چند لحظه می‌تواند تا حدی از شدت آن کاسته شود؛ خواسته‌ای کوچک که بيش از يک‌ماه است از آنان دريغ شده است.

همسر عبدالله مومنی معتقد است «حتما اتفاق ناگواری افتاده است که از عبدالله هيچ خبری نيست». او از همه می‌خواهد که «هر کاری» از دستشان بر می‌آيد برای اطلاع از سرنوشت همسرش انجام دهند.

اکنون پرسش ما از هر نهاد يا شخصی که در اين آدم ربايی‌ها نقشی دارد تنها يک جمله است! آيا عبدالله مومنی زنده است؟

سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم وحدت)
۱۹/۶/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016