شنبه 4 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت رهبرى با حذف آیت‌الله دستغیب از مجلس خبرگان، پارلمان‌نیوز

اقدام برخى اعضاى مجلس خبرگان براى حذف آیت‌الله دستغیب، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با مخالفت صریح مقام معظم رهبرى متوقف شد. آیت‌الله دستغیب در پى بروز ناآرامى‌هاى انتخاباتی، اقدام به انجام سخنرانى‌هاى انتقادى و صدور بیانیه‌هاى نسبتا تندى علیه عملکردهاى افراطى برخى نهادها کرده و اخیرا خواستار دادن تریبون به میرحسین موسوى و مهدى کروبى شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته حیات‌نو، برخى اعضاى مجلس خبرگان در جریان نشست اخیر این مجلس اقدام به جمع آورى امضا جهت عزل آیت‌الله دستغیب از نمایندگى استان فارس کردند. ظاهرا بر اساس آئین‌نامه مجلس خبرگان براى بررسى درخواست عزل یکى از نمایندگان دست کم باید 20 تن از نمایندگان خبرگان از هیئت رئیسه تقاضا کنند، سپس هیئت رئیسه درخواست را به کمیسیون تحقیق جهت بررسى ارجاع خواهد داد و در صورت بررسى کمیسیون تحقیق و موافقت این کمیسیون، موضوع به رأى نمایندگان خبرگان گذاشته خواهد شد.

در جلسه روز پنجشنبه نمایندگان خبرگان با رهبرى ، هاشمى شاهرودی، تهیه درخواست مذکور را به اطلاع ایشان رساند که با مخالفت صریح رهبر انقلاب مواجه شد. آیت‌الله خامنه‌اى با تاکید بر اینکه اظهار نظر ایشان به معناى تکلیف بر اعضاى مجلس خبرگان نیست، تصریح کردند که با این گونه اقدامات و حذف کسانى که در مسائل جزیى اختلاف نظر دارند ، مخالف اند. ایشان خطاب به خبرگان فرمودند: این به نظر من اقدام خیلى مناسبى نیست. حالا من البته نمى خواهم به خبرگان تکلیفى بکنم یا چیزى را به عنوان تکلیف بگویم؛ سلیقه‌ من این است. بالاخره یک نفر عقیده‌ دیگرى در یک مسئله‌ خاصى دارد؛ اینجور نیست که در مبانى و اصول اختلافى وجود داشته باشد و به نظرم نمى‌آید اینجورى باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016