سه شنبه 7 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت نابسامان زندانيان در اندرزگاه ۸ زندان اوين، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - اندرزگاه (بند) ۸ زندان اوين با توجه به انحلال بند سياسی اين زندان در سال ۸۶ محل نگهداری برخی از زندانيان سياسی همچون محمد صديق کبودوند (رئيس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان)، پيمان عارف (فعال دانشجويی و رضا ملک (معاون سابق تحقيقات و بررسی وزارت اطلاعات) است.

با بی توجهی و عدم رعايت اصل تفکيک جرائم زندانيان سياسی در کنار زندانيان سرقت‌های مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و جرائم مالی بسر می‌برند.

پيمان عارف دانشجوی زندانی که قريب به سه هفته پيش به اين بند منتقل شده طی تماس تلفنی از زندان اوين از شرايط بد اين بند به لحاظ موازين بهداشتی سخن گفت. وی با اشاره به وجود حشرات ناقل بيماری نظير ساس و شپش گفت: علی‌رغم پيگيری‌های مستمر متاسفانه اقدامی از سوی مسئولان زندان برای سمپلشی صورت نگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود تراکم بسيار بالای زندانی در بند ۸ در بسياری از موارد آب گرم حمام‌ها قطع بوده و اين عامل خود موجب تشديد بيماری‌های عفونی می‌گردد. نيز کيفيت پايين غذای بند و عدم رعايت بهداشت در تهيه آن مسموميت مکرر زندانيان را موجبات شده است.

طی روزهای اخير دو تن از زندانيان سياسی - عقيدتی به نام‌های علی اکبر اقدسی، متهم به عضويت در گروه علم حق و عدالت و ايوب پرکار، دارای نفاق (ارتباط با سازمان مجاهدين خلق) به دليل مصرف غذای آلوده دچار مسموميت شديد شده‌آند.

پيمان عارف با انتقاد از عدم رعايت اصل تفکيک جرائم از سوی مسئولان زندان افزود: طی هفته‌های گذشته چندين بار با نگارش نامه و بطور شفاهی به نکات فوق اشاره نمودم که متٱسفانه با برخورد نامناسب عباسی، رئيس بند ۸ و مومنی، معاون اجرايی اوين مواجه شدم. در يک نوبت نيز غردی به نام دهقان‌زاده، رئيس حفاظت اطلاعات زندان اوين با ورود به سلول من را نسبت به تعويض بند و يا انتقال به زندان‌های ديگر تهديد نمود.

در انتها متذکر می‌شود عدم رعايت موازين بهداشتی و مراقبت های پزشکی موجبات تشديد و تداوم بيماری زندانيان را فراهم ساخته است. از آن جمله تعدد حملات خفيف قلبی و مغزی در ميان زندانيان و آخرين مورد، از کار افتادن اعصاب نيمه‌ی سمت چپ بدن متين ارجان، زندانی سياسی کرد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016