جمعه 10 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: آدم کشتن و آتش زدن اموال مردم تظاهرات مسالمت‌آميز نيست، براندازی است، فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: اعتراض بايد قانونی باشد اما آدم کشتن و آتش زدن اموال مردم تظاهرات مسالمت‌آميز نيست بلکه براندازی است.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران پنجشنبه شب در مراسم يادواره شهدای مسجد المهدی طی سخنانی گفت: نام، ياد و بزرگداشت شهيد باران فيض الهی است چرا که شهدا مقام بسيار والايی دارند، آنقدر اين مقام والا است که امامان ما کاخ فضائل هستند يعنی امام معصوم آنچه همه خوبان دارند را يکجا دارا است و اين کمال بدون شهادت ناقص بود.
وی افزود: هفته گذشته آيت‌الله علم‌الهدی که بنده وی را از سرداران بصيرت می‌دانم به بنده پيشنهاد حضور در اين جلسه را داد و من هم به احترام شهدا و اين عالم در اين جلسه حاضر شدم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: قرآن کريم می‌فرمايد، دو نوع از انسان‌ها دم از دين می‌زنند، اول اينکه آنهائی که دين شعار هستند دم از دين می‌زنند يعنی کسانی که اسم دين را دارا هستند ولی رسم دين را ندارند و دوم اينکه قرآن می‌فرمايد، عده‌ای هستند که دين‌مدار هستند يعنی دين تمام خط زندگی آنها را تعيين می‌کند و شهدا مصداق بارز دين‌مداران هستند.
آيت‌الله خاتمی اضافه کرد:‌ ويژگی‌ در دين‌مداران در قرآن اينگونه باور شده که آنها خداباور، سرمايه‌گذار در راه دين، ولايتمدار، دشمن شناس و دارای بصيرت هستند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان ما يک روز هم آرام نگرفتند و تمام تلاش خود را معطوف براندازی نظام اسلامی کرده‌اند، دشمن در طول اين ۳۰ سال هرکاری توانست کرد که در اين اقدامات دشمن می‌توان به جنگ سخت و نرم اشاره کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينکه ۸ سال دفاع مقدس جنگ سخت دشمن با نظام اسلامی بود اظهار داشت: ايران اسلامی در اين جنگ سخت تنها با صدام نجنگيده بلکه با تمام دنيا جنگيده است.
آيت‌الله خاتمی ادامه داد: کسی نمی‌تواند ترديد کند که امروز کشور ما در وسط ميدان جنگ نرم قرار دارد و تنها راه پيروزی ما در اين جنگ نرم همان راه پيروزی در راه جنگ سخت يعنی پيروی از ولايت می‌باشد چرا که راه ولايت راه پيروزی است.
وی افزود: اخيرا يکی از فرماندهان سپاه در جلسه جامعه مدرسين به اين نکته تاکيد کرد که بنده ۸ سال جنگ تحميلی را ديده‌ام ولی تحرکات اخير دشمن پس از انتخابات به مراتب از تحرکات آنها در زمان جنگ سخت‌تر بود، قصه تنها قصه براندازی نظام است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقامه نماز جمعه روز قدس تهران اظهار داشت: بنده هيچوقت نگفته‌ام که هرکس در خيابان حضور يافت و اعتراض کرد برانداز است ولی اعتراض بايد قانونی باشد، آدم کشتن و آتش زدن که ديگر تظاهرات مسالمت‌آميز نيست بلکه براندازی است.
آيت‌الله سيد احمد خاتمی در ادامه سخنان خود در مراسم يادواره شهدای مسجد المهدی با اشاره به جنگ نرم دشمن نسبت به نظام اسلامی گفت: در اين جنگ نرم مقام معظم رهبری چند نکته را مورد تاکيد قرار دادند که بنده هم روی همان نکات تاکيد می‌کنم.
وی افزود: در اين نوع از جنگ دشمن قصد دارد وانمود کند که مردم عليه نظام هستند؛ اجتماعی کوچک و چند هزار نفری در مقابل جمعيت چند ميليونی آن هم در ماه مبارک رمضان و در روز قدس درحالی که بطری آب بدست دارند در مقابل ملت شعار می‌دهند. "نه غزه، نه لبنان " ؛ اين شعار به معنای زنده باد اسرائيل است.
امام جمعه موقت تهران تصريح کرد: همانطور که در مستند تلويزيونی مردم ديدند آن جاسوس بيگانه گفت که علی‌القاعده شعار مردم "نه غزه، نه لبنان " خواهد بود، اين جمعيت چند هزار نفری را بزرگنمايی می‌کنند مثل اينکه حادثه بزرگی اتفاق افتاده ولی جمعيت چند ميليونی را در تهران و شهرستان‌ها نمی‌بينند لذا بايد گفت کار دشمن است که مخالفت‌ها را بزرگنمايی کنند.
آيت‌الله خاتمی اضافه کرد: اينکه در هر نظامی مخالفتی باشد که طبيعی است ولی بزرگنمايی موضوع جنگ نرم می‌باشد اين درحالی است که مردم ما، مردم ولايتمداری هستند.
وی خاطرنشان کرد: دومين بخشی که دشمن آن‌را مورد هدف قرار داده ايجاد یأس و نااميدی بين مردم می‌باشد، آنها می‌خواهند طوری وانمود کنند که کشور را بحران فرا گرفته ولی آيا واقعا اينطور است؟
امام جمعه موقت تهران تاکيد کرد: در کشور بحران‌زده مشخص است که ادارات کار خود را انجام نمی‌دهند و زندگی هم زندگی عادی نيست ولی در کشور ما همگان می‌بينند که مردم درحال گذراندن زندگی روزمره خود هستند.
آيت‌الله خاتمی تاکيد کرد: عده‌ای همچنان معترض هستند و همچنان با توجه به اينکه حقايق روشن شده و مقامات قضايی هم بررسی کرده‌اند ولی آنها باز هم دروغ‌های خود را تکرار کرده و بيانيه‌های زنجيره‌ای صادر می‌کنند ولی بايد دانست که اين افراد چند درصد مردم هستند.
وی افزود: اکثريت مردم با هر گرايشی نظام را می‌خواهند و نشانه اين امر هم راهپيمايی روز قدس است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: القاء وجود بحران در کشور کار دشمن است چرا که کشور ما بحرانی نيست.
آيت‌الله خاتمی با اشاره به هدف ديگر دشمنان در براندازی جنگ نرم گفت: هدف ديگر دشمنان ما در جنگ نرم تلاش در جهت ايجاد تفرقه بين مردم است.
وی اضافه کرد: از حوادث عجيب اخير اين است که کسانی در پوشش دعوت به وحدت در پی اعاده حيثيت از تفرقه‌افکنان و تبرئه آنها هستند؛ چه کسانی همچنان بر آتش تفرقه می‌دمند، آنهايی که می‌خواهند تفرقه نباشد بايد کسانی را که در عمل قانون اساسی را نمی‌پذيرند وادار به پذيرش قانون اساسی کرده و آنها همان افراد را به سمت التزام به ولايت فقيه در عمل سوق بدهند.
امام جمعه موقت تهران تاکيد کرد: به صراحت می‌گويم کسانی که دلسوز وحدت هستند تلاش کنند چه آنهايی را که زير بار قانون نمی‌روند، زير بار قانون آورده و آنها را با نصيحت و هشدار به التزام عملی به ولايت فقيه بکشانند و تنها با پذيرش اين دو امر است که اختلافات حل خواهد شد و به غير از اين موارد هيچ راه برون‌رفتی از اختلافات وجود ندارد.
آيت‌الله خاتمی افزود: هدف ديگر دشمن در جنگ نرم تخريب ولايت است، از ۲۲ خرداد به بعد لبه تيز هجمه برخی فقط و فقط ولايت فقيه بود و آنها در پی آن بودند که ستون کشور يعنی ولايت فقيه را بشکند ولی در اين امر شکست خوردند.
وی اضافه کرد: برخی جرئت ندارند که با اسم با ولايت طرف شوند برای اينکه می‌دانند مقام معظم رهبری در دل‌ها جا دارد لذا به جنگ با رهنمودهای ايشان می‌پردازند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان خود در نمازجمعه روز قدس اظهار داشت: اگر کسانی بخواهند ساختارشکنی کنند نظام با قدرت از خود دفاع می‌کند، اين همان جملاتی بود که بنده آنرا در نماز جمعه روز قدس بيان کردم و در واقع اين سخنان، سخنان بنده نبود بلکه عين جملات مقام معظم رهبری بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016