جمعه 10 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين يک ميليون امضا برنده جايزه "کوادريگا" آلمان شد، راديو زمانه

راديو زمانه: کمپين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبعيض آميز برنده جايزه «کوادريگا» در آلمان شد.

اين جايزه هر سال همزمان با سالگرد اتحاد دو آلمان، به نهادها، جنبش‌ها و يا افرادی که در راه همبستگی و اتحاد مردم تلاش کرده‌اند، اهدا می‌شود.

رضوان مقدم فعال حقوق زن و از اعضای کمپين يک ميليون امضا، سوم اکتبر برابر با ۱۱ مهر ماه، جايزه کوادريگا را دريافت می‌کند.

کمپين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبعيض آميز، حرکت جمعی از زنان ايرانی است که از شهريور ماه ۱۳۸۵ آغاز شده و هدف از آن «ارتقاء برابری جنسيتی در قوانين جمهوری اسلامی» است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نام اين جايزه «کوادريگا» اشاره به نماد چهارگانه‌ای است که در بالای دروازه براندنبورگ در مرز سابق دو برلين شرقی و غربی قرار دارد و اين دروازه از پس از فروريزی ديوار برلين به نماد اتحاد دو آلمان تبديل شده‌است.

کمپين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبعيض آميز در ژانويه ۲۰۰۹ نيز جايزه سيمون دووبوار را در فرانسه از آن خود کرد.اين جايزه به خاطر «جسارت زنان ايرانی و بديع بودن شکل مبارزه‌شان» به اين کمپين اهدا شد.

تارنمای «تغيير برای برابری»، پايگاه خبری کمپين يک ميليون امضا در تهران نيز در سال ۲۰۰۸ برنده جايزه ويژه گزارشگران بدون مرز در مسابقه سالانه راديو آلمان شد.

جايزه بنياد فمينيستی مجوريتی از ديگر جوايزی است که اين کمپين از آن خود کرده‌است. اين بنياد که در آمريکا مستقر است، آوريل ۲۰۰۹ «جايزه سراسری زنان» خود را به کمپين يک ميليون امضاء در ايران اهدا کرد.

در هفدهمين دوره‏ مراسم اهدای جوايز سال «آزادی بيان» از سوی سازمان گزارش‏گران بدون مرز هم، تارنمای تغيير برای برابری، به عنوان يکی از نامزدهای بخش وبلاگ‌ها مطرح شد.

اين کمپين هم اکنون نامزد جايزه سالانه مجله گلمور نيز است. اين نشريه آمريکايی سالانه به يک سری از زنان موفق و همچنين گروههايی که برای احقاق حقوق زنان در کشورهای ديگر فعاليت ميکنند را کانديد اهدای جايزه خود می‌کند.

در سال‌های اخير، برخی از اعضای اين کمپين با دستگيری و محکوميت‌های قضايی از سوی مقام‌های قضايی جمهوری اسلامی مواجه شده‌اند.

در سه سال گذشته ۵۰ نفر از اعضای کمپين يک ميليون امضا بازداشت شده‌اند.۳ نفر بدون بازداشت به دادگاه فراخوانده شده‌اند و نزديک به ۱۵ نفر احضار و مورد بازجويی قرار گرفته‌اند.

۵ سال و شش ماه حبس تعليقی مجموعه احکامی است که تا کنون برای فعالان کمپين صادر شده و تعدادی از پرونده‌ها نيز در انتظار تشکيل دادگاه يا صدور حکم هستند. اعضای کمپين در سه سالگذشته در مجموع ۲۷۳ روز در بازداشتگاه‌های وزرا، گيشا، بند ۲۰۹ و بند عمومی زندان اوين به سر برده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016