شنبه 11 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سياست‌های وزارت علوم به طور قابل ملاحظه‌ای تغيير کرده است، ايلنا

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: سياست‌های وزارت علوم به طور قابل ملاحظه‌ای تغيير کرده و اگر آنطور که وزير علوم در کميسيون آموزش و تحقيقات صحبت کرد، در عمل هم بتوانن اين ايده‌ها را پياده کند، جو خوبی بردانشگاه‌ها حاکم خواهد ‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سعدالله‌ نصيری‌قيداری نماينده زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينکه از وضعيت دانشجويان بازداشتی در حوادث پس از انتخابات در ديگر شهرها اطلاعی ندارد، افزود: کليه دانشجويان بازداشت‌شده در استان زنجان آزاد شدند و تنها يک دانشجوی زندانی بود که طی ملاقات با مسوولين مربوطه قرار شد طی دو سه روز پس از ملاقات آزاد شود. اگر به قولشان عمل کرده باشند او نيز آزاد شده است.
وی با اشاره به اينکه در مراسم افتتاح سال تحصيلی در دانشگاه تهران حضور داشته است، ادامه داد: اطلاعی از اينکه دانشجويی در شلوغی‌ها بازداشت شده باشد، ندارم. اما می‌دانم که در زنجان دانشجويی بازداشت نشده است.
نماينده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در مورد وضعيت دانشجويانی که فعاليت سياسی دارند و دانشجويان ستاره‌دار با وزير علوم و رئيس سازمان سنجش دکتر پورعباسی صحبت‌هايی داشتيم. مدارکی را نيز برخی از دانشجويان به ما ارائه داده‌اند که کميسيون آن‌ها را پيگيری می‌کند.
نصيری ادامه داد: کميسيون آموزش و تحقيقات با وزير علوم و معاونين و برخی از روسای دانشگاه‌ها مثل دکتر لاريجانی رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران، روسای دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبايی ديدارهايی داشته است. البته با رئيس دانشگاه تهران (فرهاد رهبر) ملاقات رسمی صورت نگرفت و تنها در مراسم افتتاح سال تحصيلی صحبتی با او داشتيم.
وی افزود:تلاش‌هايی برای ملاقات تعدادی از اساتيد دانشگاه زنجان به همراه هيات‌رئيسه در هفته آينده با وزير علوم در تهران صورت گرفته است.
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات در ادامه گفت: سياست‌های وزير علوم در دولت دهم به طور قابل ملاحظه‌ای تغيير کرده است. اگر آنطور که وزير علوم در کميسيون آموزش و تحقيقات صحبت کرد، بتواند ايده‌های خود را عملی کند؛ می‌تواند جو خوبی را در دانشگاه‌ها حاکم کند.
نصيری با اعتقاد بر اينکه اجرايی‌شدن ايده‌ها نيازمند همکاری تشکل‌های دانشجويی، هيات‌رئيسه دانشگاه‌ها، مسوولين امور دانشجويی دانشگاه‌ها و اساتيد دانشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: اگر اين همکاری صورت بگيرد و ايده‌ها پياده شود، دانشجويان می‌توانند در يک فضای امن و قابل اعتماد خواسته‌هايشان را چه صنفی و چه سياسی مطرح کنند و يک جو با نشاطی برای آموزش و پرورش در دانشگاه‌ها ايجاد می‌شود.
اين نماينده مجلس يادآور شد: ايجاد چنين فضايی نيازمند همکاری متقابل وزارت علوم و دانشگاه‌ها است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016