یکشنبه 12 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کواکبيان، نماينده مجلس: چرا هيات منصفه‌ مطبوعات طرفداران ۱۰۰ درصد دولت هستند؟ ايسنا

- چرا آقايان دعاگو، مسيح مهاجری و حميد انصاری از هيات منصفه حذف شده‌اند؟


نماينده‌ مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در تذکر خود با استناد به ماده ۱۶۸ قانون اساسی گفت: اين اصل وجود هيات منصفه را در جرايم سياسی مطبوعاتی لازم می‌داند. البته ما در جرايم سياسی نداريم، اما در مورد جرايم مطبوعاتی، ديروز خبری منتشر شد که هيات منصفه کاملا يکسويه و با جريان خاصی انتخاب شده‌اند. من واقعا افرادی مثل آقای عسگراولادی را منصف می‌دانم، اما اين‌که چرا آقايان دعاگو، مسيح مهاجری و حميد انصاری از هيات منصفه حذف شده‌اند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) مصطفی کواکبيان در جلسه‌ی علنی امروز مجلس اظهار کرد: ما اصلا نمی‌گوييم که اصلاح‌طلبان را می‌آوردند. اما هيات منصفه‌ای که تعيين شده طرفداران ۱۰۰ درصد دولت هستند، اشکالی هم ندارد. وزير ارشاد و وزير دادگستری اختيار داشتند اين کار را بکنند، ولی مفهوم هيات منصفه اين است که نمادی از افکار عمومی کل جامعه باشند. به هر حال اينها می‌خواهند نظری از روی انصاف بدهند.

وی افزود: خواهش من اين است تذکری بدهيد؛ زيرا کسانی که تعيين شده‌اند حقيقتا و کاملا همه يک‌جهت، يکسو و يک‌خط هستند، بدون اين‌که حتی يک فرد از جهت ديگری در هيات منصفه داشته باشيم.

باهنر در اين‌باره اظهار کرد: همين‌طور که گفتيد قانون اين اختيار را به عهده‌ی وزير دادگستری و ارشاد گذاشته و آنها می‌توانند از اين حق‌شان استفاده کنند، حالا اين توصيه حضرت‌عالی را هم گوش بدهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016