یکشنبه 12 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: مانع افتادن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان شويم، استراتژی دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تبديل شده است، ايسنا

وزير فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: اگر می‌خواهيم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نيفتد، بايد همان‌گونه که در زمان جنگ گوش به فرمان امام(ره) بوديم، در مسير تبيين شده ايشان به راه خود ادامه بدهيم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) محمد حسينی طی سخنانی در نخستين همايش ملی بررسی ابعاد رهبری حضرت امام خمينی (ره) افزود: ويژگی‌های امام راحل موجب شد تمام انديشمندان نسبت به ابعاد شخصيتی ايشان ادای احترام کنند و نتوانند ايشان را با هيچ يک از فرزانگان و نوابغ جهان مقايسه کنند. امام خمينی(ره) طلايه‌دار و پرچمدار حرکت و جنبش انسانی در مقابله با پليدی‌ها و يک عملگرای واقعی به فرامين الهی برای ايجاد عدل در جامعه اسلامی بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار کرد: رهبری‌های امام(ره) در هشت سال دفاع مقدس موجب شد ايران سرفرازانه در مقابل جبهه استکبار ايستادگی کرده و پرچم اسلام را برافرازد.

وی افزود: برخی افراد خفته و ناآگاه با ورود به جبهه استکبار از مسير انقلاب اسلامی خارج شده‌ و ابزار دست دشمنان شده‌اند.

وزير فرهنگ وارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مواجهه با هجمه‌های مختلف داخلی و خارجی بايد با روشنگری و دفاع همه‌جانبه جلوی تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای را بگيريم.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه وی هم‌چنين گفت: ابتکار عمل، کياست و تدبير امام خمينی (ره)، همه دشمنان را زمين‌گير می‌کرد و تمام اين‌ها ناشی از وجود روح بالای عبوديت در شخصيت ايشان بود.

وی ادامه داد: امام خمينی(ره)، در دوران ستمشاهی طلايه‌دار بيداری و نهضت اسلامی و اميدآفرين بود و اگر ايشان شخصيتی مهذب نبود نمی‌توانست دارای اين نفوذ و جايگاه شود.

حسينی يادآور شد: بر اساس گفته اهل فن، امام خمينی از همان سنين جوانی پای در طی مراحل و منازل عرفانی گذاشت و هرگز تعبد و تهجد او ترک نشد.

وی بازگو کردن و تبيين شخصيت امام خمينی(ره) را برای همگان به ويژه نسل جوان ضروری دانست و اظهار کرد: مخالفان فرهنگ دينی، شبانه‌روز به توليد آثار ادبی و فرهنگی عليه دين اهتمام دارند، اما ما از فعاليت متناسبی در اين زمينه برخوردار نيستيم و بايد بيش از پيش تلاش کنيم.

وی تداوم انقلاب را در گرو ادامه راه امام دانست و گفت: در شرايط فعلی استراتژی دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تبديل شده و حفظ انقلاب نيازمند هوشياری و روشنگری بيشتری است.

وزير فرهنگ وارشاد اسلامی اظهار کرد: بايد از مهمترين ميراث امام خمينی(ره) يعنی ولايت فقيه صيانت کنيم و در اين صورت راه امام ادامه خواهد يافت.

به گزارش ايسنا علی نجات‌بخش اصفهانی دبير همايش بررسی ابعاد رهبری امام خمينی نيز در ادامه اين جلسه، گفت: از بين مقالات ارسال شده به همايش، ۳۵ مقاله به بخش پايانی راه يافتند که هشت مقاله ممتاز، برای قرائت در اين همايش انتخاب شدند.

وی افزود: مقالات دريافت شده از سوی اين همايش در دو جلد کتاب به چاپ خواهند رسيد، تا نتايج اين همايش، به طور محسوس در اختيار علاقه‌مندان و محققان قرار گيرد.

وی افزود: بعد از گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامی و با توجه به نياز جامعه به رهنمودهای اخلاقی و نکات تربيتی اين امام همام، ضرورت برگزاری يک همايش ملی روشن شد. آشنايی کامل مردم و نسل‌های آتی با ويژگی‌ها و رهنمودهای امام خمينی(ره) می‌تواند راهگشای جوامع امروزی باشد.

نخستين همايش ملی بررسی ابعاد رهبری حضرت امام خمينی (ره) صبح روز يکشنبه با پيام نماينده ولی‌فقيه در استان مرکزی در فرهنگسرای امام خمينی شهر خمين آغاز به کار کرد.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه در پيام آيت‌الله دری‌نجف‌آبادی به اين همايش آمده است: امام خمينی(ره)، فقيهی صاحبنظر، شجاع، آشنا به زمان و مکان، مشعل‌دار فقاهت و پيشتاز در عرصه‌های جهاد و عبادت بود. حيات طيبه امام خمينی (ره)، سرفصل جديدی در تاريخ اسلامی گشود و منشأ بيداری اسلامی در جهان شد. امام خمينی(ره) با بصيرت کامل، هوش سرشار و اقتدار الهی توانست بزرگترين انقلاب‌ها را در قرون اخير، هدايت و رهبری نمايد و زنجير‌های استبداد و استکبار را در هم شکند و بنياد نيرومند جمهوری اسلامی را تاسيس کند.

اين همايش دو روزه با سخنرانی و ارايه مقاله شخصيت‌های حوزوی و دانشگاهی ادامه خواهد داشت.

در اين همايش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سياسی و امنيتی استانداری مرکزی و جمعی از محققين و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016