چهارشنبه 15 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انصاری راد: ادبيات توهين‌آميز جواد لاريجانی فقط خشونت‌طلبان را خوشحال می‌کند، ايلنا

- در برخی رسانه‌های رسمی برخی از مراجع و شخصيت‌های بزرگ روحانی مورد هتک و بی‌حرمتی قرار گرفتند که اين شيوه‌ها هر گونه حلال مسئله نخواهد بود
- سخنان لاريجانی نمک پاشيدن به زخم مردم است


ايلنا: رئيس کميسيون اصل نود مجلس ششم با اشاره به سخنان اخير محمدجواد لاريجانی گفت: اين موضع‍‌گيری و ادبيات شديدالحن و توهين‌آميز فقط خشونت‌طلبان و ماجراجويان را خوشحال می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين انصاری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالی در مورد دليل دغدغه مراجع تقليد نسبت به حفظ جايگاه روحانيت خاطرنشان کرد: برخی از مراجع صريحا نسبت به شرايط پس از انتخابات و به خصوص از عدم رضايت مردم و پيامدهای خشن و برخورد شديد با معترضان و بازداشت فعالان سياسی اعتراض و انتقاد کردند، زيرا حل اين موضوع و رفع اختلاف و جلب اعتماد نيازمند به کارشناسان مورد اعتماد اطراف مساله بود که چنين اتفاقی نيفتاد و کسانی که بايد و به حل منطقی و مقبول اختلاف می‌پرداختند، به اقدامات سخت و خشن دست زدند و در برخی رسانه‌های رسمی و دولتی ادبياتی بسيار تند و آلوده به اتهام و نسبت‌های ناروا و تحقير و استخاف به کار رفت و برخی از مراجع و شخصيت‌های بزرگ روحانی مورد هتک و بی‌حرمتی قرار گرفتند که اين شيوه‌ها هر گونه حلال مسئله نخواهد بود و موجب گره خوردن و پيچيده‌تر شدن موضوع می‌گردد.
وی تصريح کرد: برای روحانيت و مراجع رضايت و اعتماد مردم مهم‌ترين مسئله است که در اين جهت به نظر می‌رسد اقدامی انجام نشده است.
انصاری‌راد در پاسخ به سوالی در مورد پاسخ محمدعلی انصاری به اظهارات جواد لاريجانی، در مورد اينکه در کشور کودتای اخلاقی شکل گرفته است‏، گفت:سخنان لاريجانی درباره موسوی و نديدن ناخشنودی مردم از جريان انتخابات و عدم اقدام معقول و مقبول برای جلب اعتماد مردم، از فردی مطلع مانند ايشان بسيار شگفت‌انگيز است، زيرا وی بايد بداند که اين موضع‍‌گيری و ادبيات شديدالحن و توهين‌آميز فقط خشونت‌طلبان و ماجراجويان را خوشحال می‌کند و هرگز اهل فرهنگ و انديشه و دلسوزان واقعی کشور و جمهوری اسلامی را قانع نمی‌سازد و موجب ياس و نااميدی از کسی می‌شود که می‌تواند در اين شرايط به زخم مردم مرهم بگذارد.
وی در پايان با بيان اينکه سخنان لاريجانی نمک پاشيدن به زخم مردم است، گفت: از ايشان انتظار می رود که منطق و انصاف را بر احساس و تعصب ترجيح دهد و اين چنين بی‌محابا بزرگان و معتمدان مردم را متهم نسازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016