جمعه 17 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ولايت فقيه مخالف صريح و روشن ديکتاتوری است! فارس

خبرگزاری فارس: رئيس قوه مقننه گفت: ولايت فقيه مخالف صريح و روشن سلطنت و ديکتاتوری و حافظ حقوق مردم در مبارزه با فساد و تبعيض است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مجلس، علی لاريجانی نماينده مردم قم و رئيس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر دو روزه خود به استان قم، امروز جمعه در جمع هيات‌های مذهبی اين شهر، ستون فقرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را ولايت فقيه دانست و اظهارداشت: ولايت فقيه عامل و رکن رکين موفقيت‌ها در کشور و از امهات نظام اسلامی است به نحوی که آنچه باعث شکست دشمن و پايداری وحدت و صلابت و پيروزی در مقاطع حساس و بزرگ کشور ازجمله بحث هسته ای شد، تنها ولايت فقيه بود.
وی خاطر نشان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ايران با اين صلابت و موضع بالا در ميان کشورهای منطقه و جهان به خصوص در برابر آمريکا و رژيم صهيونيستی ظاهر شده است تنها به واسطه ولايت فقيه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی ولايت فقيه را گوهری گرانبها در کشور دانست و افزود: ولايت فقيه مخالف صريح و روشن سلطنت و ديکتاتوری و حافظ حقوق مردم در مبارزه با فساد و تبعيض است.
رئيس مجلس افزود: هيات‌های مذهبی بايد از کارهای خرد سياسی پرهيز کنند چون اين اقدامات مربوط به احزاب است.
لاريجانی گفت: هيات‌های مذهبی هر چه به معارف اهل بيت نزديک‌تر شوند، در جان و دل مردم اثر زيباتری خواهند داشت.
وی سياسی شدن منبرهای مساجد را امر بدی ندانست و تصريح کرد: بايد توجه داشت هيات‌های مذهبی نخست بايد زيربنای دينی را فراهم آورند و سپس به مسائل روز بپردازند.
لاريجانی يادآور شد: آنچه موجب استحکام فکری، شخصيتی و نيز اعتقادی در افراد می‌شود، بصيرت دينی است لذا بايد به اين موضوع توجه ويژه داشت.
رئيس مجلس اظهارداشت: بايد هدف‌گذاری و سمت‌گيری هيات‌های مذهبی مشخص باشد چرا که اين اقدام، منجر به پرهيز از کارهای سطحی می‌شود.
وی گفت: در اين مقطع برای عمق بخشيدن به معارف و گسترش بصيرت دينی بايد از معارف اهل بيت و ائمه معصوم استفاده کرد.
لاريجانی با اشاره به اينکه مداحی امری با ارزش است ، افزود: مداحی به دليل اينکه مختص به اعتقادات تشيع است، موجب قليان احساسات و اين احساسات به اراده پيوند بخورد و اراده هم معطوف به هدف که بصيرت دينی است، منجر شود.
لاريجانی هم چنين در جمع اعضای ستاد کنگره ايثار قم نيز اظهار داشت: مسلکی بودن ، تربيت و آموزش همه انسان‌ها و همه امت‌ها در اعتقاد به خويش استوار و پرقدرت می‌نمايد.
رئيس قوه مقننه تصريح کرد:امروز بيش از گذشته به افراد مسلکی نيازمنديم و همانگونه که شهيد مطهری همواره می‌فرمودند، ما بايد افراد هدفی، مرامی تربيت کنيم، اين عامل باعث می‌شود تا با جريانات روز دچار تغيير و دگرگونی نشويم.
وی وجود مبارک مقام معظم رهبری و شهيد بهشتی و شهيد مطهری را الگوی مناسب و موفقی برای نسل جوان دانست و افزود: حضرت آيت الله خامنه‌ای هرجا که حق می‌داند، بر پای ان اصول می‌ايستد، ويژگی که در شهيد بهشتی و شهيد مطهری نيز وجود داشت.
لاريجانی تاکيد کرد: يکی از تفاوت‌های مديريت اسلامی با مديريت غرب، خدمت کردن به عنوان تکليف و نه برای پست و عنوان است.
رئيس مجلس گفت: بايد درهمه شرايط اصل را بر خدمت به زندگی مردم استوار کرد، به عبارتی مدير خدمت را نوع زندگی نداند بلکه آن را اصل زندگی بداند.
وی يادآور شد: امروزه جامعه ما اين موضوع را به خوبی درک کرده که هنگامی که روحانيت، مديريت و مسئوليتی در کشور می‌پذيرد، تلاش او برای خدمت است نه مقام‌های گذرا.
لاريجانی وظيفه کنگره ايثار و بزرگداشت مرحوم ايرانی را آشنايی مديران و نسل جديد با بزرگانی دانست که عمری را صادقانه با اخلاص برای نظام و انقلاب شکوهمند اسلامی صرف کردند.
هم چنين نماينده مردم قم در ديدار جداگانه‌‌ای با مسئولان و مديران سازمان انتقال خون اين استان، اظهار داشت: وجود همگرايی با مردم باعث می‌شود تا افراد با فکر و بصيرت اقدام به اين عمل خداپسندانه ( اهدای خون ) کنند.
وی افزود: رسانه‌ها، صدا و سيما و گروه‌های مرجع بايد در خصوص انتقال خون، تامين خون و فرآورده‌های خونی که از نيازهای جامعه به شمار می‌رود، فرهنگ سازی کنند.
رئيس قوه مقننه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در اين ارتباط عامل مهمی برای بهداشت عمومی جامعه است.
لاريجانی يادآور شد: وجود آلودگی در برخی فرآورده‌های خونی وارداتی مسئله‌ای است که بايد مورد توجه سازمان انتقال خون قرار گيرد.
وی همچنين در ديدار با هيات مديره سردفتران، مدير کل تامين اجتماعی و جانبازان استان قم، مشکلات آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016