شنبه 18 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کميته ويژه مجلس: چهره هاي سياسي آزاد مي شوند، ابتکار

عضو کميته پيگيري وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات، که پيش از اين قرائت نهايي گزارش اين کميته را به ديدار آتي تهيه کنندگان آن با اعضاي کميته سه نفره قوه قضاييه منوط کرده بود، گفت: در روزهايي اول هفته آتي اين ديدار انجام خواهد شد. فرهاد تجري نايب رئيس کميسيون حقوقي و قضايي مجلس، در گفت وگو با ايلنا، در پاسخ به سوالي که به احتمال افشاي اسامي متهمان کهريزک در گزارش کميته ويژه مجلس اشاره داشت، خاطرنشان کرد: در شان کميته ويژه نيست که به صورت مصداقي اسامي متخلفين پرونده کهريزک را ببرد، چراکه ممکن است در آينده اين افراد تبرئه شوند و افراد ديگري مقصر شناخته شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با بيان اينکه در زشت بودن حوادث صورت گرفته در کهريزک و تخلفات آن شکي نيست، افزود: اما آوردن اسم افراد بدون اثبات حقوقي و قضايي جرم آنها، صحيح نيست. چراکه ما در اين مواقع بايد قانونمندي را نهادينه کنيم.تجري در عين حال گفت: البته اگر گزارش کميته ويژه به صورت محرمانه قرائت شود و قرار نباشد که در سطح رسانه ها اين گزارش بازتاب پيدا کند و تنها افراد خاصي به اين گزارش دست پيدا کنند; ممکن است اسامي متخلفين پرونده کهريزک را در گزارش بياوريم. به عبارت ديگر اگر قرائت گزارش کميته به صورت غيرعلني باشد، اسامي متهمين پرونده کهريزک را در آن خواهيم آورد.عضو کميته ويژه بررسي وضعيت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در پاسخ به اينکه گزارش اين کميته به چه شکلي قرائت خواهد شد؟، تصريح کرد: اينکه قرائت اين گزارش علني و يا غيرعلني باشد، بسته به نظر رئيس مجلس است. به عبارت ديگر آقاي لاريجاني بايد تشخيص بدهند که قرائت اين گزارش به صورت علني به مصلحت است يا نه.

دليل تعويق قرائت گزارش کميته ويژه
نايب رئيس کميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به برخي اظهارات مبني بر اعمال فشار بر کميته ويژه مجلس به منظور تاخير در قرائت گزارش اين کميته و يا ملغي شدن آن، خاطرنشان کرد: اين تحليل ها هيچ پايه و اساسي ندارد. چراکه تاخير در قرائت گزارش کميته به علت آن بود که هر روز فاز جديدي از مسائل باز مي شد و با موضوعات جديدي در رابطه با وضعيت بازداشت شدگان پيدا مي شد. به همين منظور کميته براي پيگيري هاي بيشتر قرائت گزارش را به تعويق انداخت.وي افزود: چنانچه مجلس بخواهد از نهادهاي ديگر تاثير بپذيرد، ديگر فايده اي ندارد. اقدامات مجلس نيز در چند وقت اخير نشان داد که هيچ نهادي در امور آن دخالت نمي کند.تجري در عين حال از احتمال صورت گرفتن هماهنگي هاي کميته ويژه مجلس با کميته سه نفره قوه قضائيه در چند روز اول هفته آتي خبر داد و گفت: پس از دستيابي به جمع بندي هاي کامل در اين ديدار، گزارش نهايي کميته ويژه را به مجلس ارائه خواهيم داد.

آزادي فعالان سياسي بازدشت شده در اولين فرصت
وي در پاسخ به سوالي مبني بر آخرين وضعيت چهره هاي سياسي بازداشتي همچون ميردامادي ، قوچاني، شريعتي و عطريانفر، تاکيد کرد: نظر مقامات قضايي در رابطه با بازداشت شدگان حوادث اخير اين است که هرچه سريع تر اين موضوع جمع شود. چراکه انرژي کشور به جاي پيشرفت و توسعه به دنبال تنش هاي داخلي و درگيري هاي سياسي رفته است. تلاش بر اين است که هرچه سريع تر اين غائله خوابانده شود.نماينده قصر شيرين در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: چهره هاي سياسي اي که در حال حاضر در بازداشت به سر مي برند در اولين فرصت پس از تکميل روند پرونده ها آزاد خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016