سه شنبه 21 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کلهر: فيلم دخترم با پشتوانه جريان سياسی داخلی تهيه شده است، ايرنا

مشاور رسانه ای رييس جمهوری تاکيد کرد با توجه به شرايط داخلی که هم اکنون در کشور وجود دارد و نمادی که دخترم در مصاحبه خود استفاده کرده، قطعا يک جريان سياسی داخلی از اين قضيه و ساخت اين فيلم حمايت می کند.

دکتر "مهدی کلهر" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب اظهار داشت: "به نظر من اين ماجرا نيز يکی از مصداق های جنگ رسانه ای و نرمی است که مخالفان دولت و نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته اند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اين که از توليد و محتوای فيلم دخترش (نرگس کلهر) هيچ گونه اطلاعی نداشته است، افزود: "من سال هاست که از همسر قبلی ام جدا شده ام و دليل جدايی ما هم کاملا سياسی و از جانب ايشان بود."
کلهر با بيان اين که همسر سابقش از مخالفان سرسخت دکتر "محمود احمدی نژاد" رياست جمهوری بوده است، خاطر نشان کرد اختلاف نظرها از سال ۱۳۸۴ شروع شد و نهايتا بعد از سال ها زندگی مشترک از هم جدا شديم.
مشاور رسانه ای رييس جمهوری، با اشاره به اين که هم اکنون دخترش بزرگ شده و حدود ۲۶ تا ۲۷ سال دارد، يادآور شد وی مدت هاست که با مادرش زندگی می کند و براساس گفته های ديگران، در مصاحبه ای که با رسانه های غربی داشته، پدرش را به جدايی از آقای احمدی نژاد نصيحت کرده است.
کلهر تصريح کرد که دخترش در اين مصاحبه اظهار داشته که سال هاست با مادرش زندگی می کند. ضمن اين که يک سال هم هست در خارج از کشور به همراه مادرش به سر می برد.
به گفته کلهر، دختر وی به لحاظ قانونی برای خروج از کشور نيازی به اجازه پدر ندارد و وی نيز هيچ اطلاعی از خروج نرگس از کشور نداشته است.
مشاور رسانه ای رييس جمهوری گفت: "من فقط تا يک ماه پيش مخارج تحصيل و زندگی دخترم را از طريق يک حساب بانکی پرداخت می کردم."
"نرگس کلهر" به تازگی فيلمی با عنوان "خيش (Rake)" را بر اساس رمانی از "فرانس کافکا" ساخته که قرار است در جشنواره فيلم نورنبرگ به نمايش در آيد.
چند روز قبل يک سايت ضدانقلاب و نيز يکی از راديوهای بيگانه ادعا کرد با نرگس کلهر که اخيرا فيلمش در جشنواره نورنبرگ نمايش داده شده، گفت و گو کرده است که بخشی از مصاحبه اين سايت در ادامه آماده است.
در اين مصاحبه از قول نرگس کلهر آمده است: "من بيش از يک سال است که با پدرم رابطه ای ندارم. بعد از متارکه والدينم، با مادرم زندگی می کنم و هيچ کس از خروجم از کشور خبر ندارد. فيلم را فرستادم و بعد نامه ای برايم آمد مبنی بر اين که فيلم پذيرفته شده. در ايران هم که بودم کار تدوين می کردم و خرج زندگی ام را در می آوردم. چند فيلم کوتاه هم ساختم که به هيچ کدام اجازه يا مجوز پخش ندادند. اين يکی را بدون مجوز ساختم. چون می خواستم کار تجربی کنم. ضمن اين که به کسی نگفته ام دختر فلان کس هستم؛ نمی خواهم اسم کسی پشتم باشد."
اين سايت افزوده است: "نرگس کلهر، دختر مهدی کلهر مشاور محمود احمدی نژاد که با فيلمی در محکوميت شکنجه به فستيوال حقوق بشر نورنبرگ آلمان رفته بود، به غرب پناهنده شد تا ضمن نشان دادن آن که با پدرش ارتباطی ندارد، اين را نيز گفته باشد که «اگر قرارست از بين برويم، بگذاريد خودمان راه مان را انتخاب کنيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016