جمعه 24 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه فرانسه: ايران با ارسال اورانيوم با غلظت پايين به روسيه موافقت کند، ايلنا

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که سه قدرت جهانی (روسيه، آمريکا و فرانسه) خواهان آن هستند که در نشست وين درباره ارسال اورانيوم غنی‌شده درصد پائين از ايران به روسيه توافق حاصل شود.


ايلنا: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که قدرت‌های جهانی از ايران می خواهند تا هر چه سريع‌تر با ارسال اورانيوم با غلظت پايين خود به روسيه موافقت کند.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «کريستين فاژ»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت که سه قدرت جهانی (روسيه، آمريکا و فرانسه) خواهان آن هستند که در نشست وين درباره ارسال اورانيوم غنی‌شده در درصد پائين ايران به روسيه توافق حاصل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش، قرار است نمايندگان ايران، روسيه، فرانسه، آمريکا و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی دوشنبه آينده در وين گرد هم آيند تا در باره طرح غنی‌سازی اورانيوم با خلوص پايين ايران در کشوری ثالث تا ميزان ۲۰ درصد مذاکره کنند.
کليات اين طرح در مذاکرات اول اکتبر ايران با گروه ۵+۱ در ژنو مورد توافق قرار گرفت و از روسيه به عنوان محتمل‌ترين گزينه برای غنی‌سازی اورانيوم درخواستی ايران برای استفاده در راکتور تحقيقاتی تهران نام برده می‌شود.
فاژ افزود: «بر اساس اين طرح، ايران يک هزار و ۲۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غلظت پايين را تا پايان سال جاری ميلادی از تاسيسات اتمی نطنز به روسيه ارسال خواهد کرد.»
وی همچنين گفت: «بر مبنای بخشی از اين توافق، فرانسه در آينده چهار سلول سوختی را برای راکتور تحقيقاتی تهران توليد خواهد کرد.»
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ادامه داد: «پاريس از چنين ابتکاری، در صورتی که شرايط به طور موثر اجرا شود، حمايت می‌کند.»
کريستين فاژ افزود: «ايران همه چيز برای فايده بردن دارد و می‌تواند مطمئن باشد که برای مدت طولانی به سوخت هسته‌ای برای توليد راديو ايزوتوپ‌ها به منظور مصارف پزشکی دسترسی خواهد داشت.»
وی به نقش فرانسه در چنين روندی اشاره نکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016